Güncelleme Tarihi:
Sosyal Medya'nın ana konu olarak belirlendiği SAS Business Analytics 2012 İstanbul etkinliği bilişim ve iş dünyasının önemli isimlerini bir araya getirirken, Mike Walsh da etkinlik kapsamında İstanbul'a geldi.
Her geçen gün büyüyen sosyal medya, yaşantımızın vazgeçilmezlerinden oldu. Sosyal medya bizlere neler sağlıyor sizce?
Son hızla ciddi anlamda kritik bir noktaya ulaşmak üzereyiz; günümüzde dünya nüfusunun büyük çoğunluğu sadece “online” yani çevirim içi olmakla kalmıyor; birbirleri ile bağlantı halinde yaşıyor. Bu da herşeyi, herşeyi değiştiriyor; iletişim şeklimizi, markaları keşfediş yollarımızı, kendimiz eğlendirme seçimleri, hükümet seçiş yöntemlerimizi ve son tahlilde diğer insanlar nezdinde kendimizi konumlandırma şeklimizi. CEO da olsanız, ülke lideri de olsanız şu gerçek değişmiyor; sosyal medya gerçek anlamda bir devrim.
Dijital gelecek yaşamımızı ve iş yaşamını nasıl değiştirecek?
Çok yakın gelecekte; petrol ve altının bile yerini dünyadaki en önemli kaynak olarak “data” alacak. Bir çok şirket için data halen maliyet anlamına geliyor. Ama işler değişiyor süratle. Geleceğin iş yapış biçiminde; mutlaka tüketici datasını doğru analiz ederek, şahsa özel pazarlama teknikleri öne çıkacak. Bugün özel hayatımıza midahale yönünde şikayetimiz varken; gelecekte nasıl olur da markaların ne istediğimizi kendilerine söylemeden bize getirecek kadar akıllı olamadıklarından yakınacağız.
WEB YOK OLACAK
Web’in geleceğini nasıl görüyorsunuz?
Web yok olacak. Geleceğin çocukları “on line” olmak gibi bir terime aşina olmayacaklar, çünkü hiç “off line” olmayacaklar. Browser'larla webe bağlanmak da tarih olacak. Kullandığımız el aletleri, ev aletleri, her şey her şey yer an yanı başımızda olacak bir networkun parçası olacaklar. O gün geldiğinde en başarılı şirketler listesinde belki Facebook, Google veya Apple markalarını göremeyebiliriz. Onlar da 90’larda AOL, Microsoft and IBM’in karşılaştıkları zorluklarla karşılaşacaklar. Hayatta kalmaları tamamen tüketiciyi doğru anlamak, analiz etmek ve istediklerini yerine getiremelerine bağlı olacak.
Walsh'un ardından SAS Türkiye, Kuzey Afrika ve Orta Asya Genel Müdürü Gökhan Nalbantoğlu ile de kısa bir söyleşi yaptık.
SAS Business Analytics Series 2012 İstanbul etkinliğinden bahseder misiniz?
İstanbul’da dördüncüsü gerçekleşecek olan SAS Business Analytics Series 2012, her sene bankacılık, sigorta, telekom ve perakende, kamu, enerji gibi farklı sektörlerden hem müşterilerimizle hem de SAS çözümleri ile ilgilenen misafirlerimizle ile buluşup yeni çözümlerimizi paylaştığımız en büyük etkinliğimiz.
Bu sene Sosyal Medya’nın ana konu olarak belirlendiği etkinlikte ayrıca Büyük Veri, Yüksek Performanslı Analitik (High Performans Analytics) gibi konulara yer vereceğiz, Entegre Pazarlama Yönetimi, Veri Yönetimi, Risk Yönetimi ve İş Analitiği’nin kurumların performanslarını nasıl artırdığını göstereceğiz.21 Mart’ta Swissotel’de olacak etkinlikte konularında uzman SAS çalışanlarının sunumları, demoları ile 20 paralel sunum gerçekleşecek. Keynote sunumunu ise dünyaca ünlü Fütürist Mike Walsh yapacak