Güncelleme Tarihi:
1987 yılında kurulan Çin merkezli Huawei’nin dünya genelinde 120 bin çalışanı bulunuyor ve 140 ülkede şubesi var. 32 milyar dolarlık satış geliri olan Huawei’nin Türkiye’deki faaliyetlerini anlatan Congcheng, operatörlere altyapı anlamında hizmet verdiklerini ve operatörlerin 2G, 3G gibi kablosuz şebekelerini hazırlamasına yardımcı olduklarını kaydetti. Altyapı çalışmaları dışında kurumsal çözümlerinin bulunduğunun da altını çizen Congcheng, trenlerde kullanılan sinyalizasyon ve video konferans sistemleri de dahil farklı sektörlere hizmet verdiklerini belirtti.
Huawei’nin son tüketiciye yönelik ürünlerinin de bulunduğunu dile getiren Congcheng, operatörlerin kullanıcılarına sundukları 3G modemleri ve sabit şebekelerde kullanılan ADSL tipi modemleri kendilerinin geliştirdiğini kaydetti.
TÜRKİYE'DE İLK OFİSİNİ 2002'DE AÇTI
2002 yılında Ankara’da ilk ofisini açan Huawei, ilk anlaşmasını da 2003 yılında Türk Telekom’la yaptı. 2009 yılında üç büyük operatörle de 3G anlaşmasını imzalayan şirketin 3G’nin Türkiye’de yaygınlaşmasında aktif bir rolü oldu. Huawei’nin Türkiye’deki Ar-Ge merkezine de değinen Congcheng, bu merkeze 50 milyon dolar yatırım yaptıklarını ve Ar-Ge merkezinde çalışanların yüzde 100’ünün Türklerden oluştuğunu sözlerine ekledi. Bu merkezde 350 kişi istihdam edilirken, Türkiye genelinde Huawei'nin 850 çalışanı bulunuyor ve çalışanların toplamda yüzde 85'ini Türkler oluşturuyor.
"ARTIK KENDİ MARKAMIZLA DA TELEFON ÜRETECEĞİZ"
Huawei’nin bugüne kadar operatörler aracılığıyla ürünlerini kullanıcılarına sunduklarına dikkat çeken Congcheng, bu stratejide değişikliğe gidildiğini, artık Huawei marka telefonların da satışa çıkacağını belirtti ve sözlerini şöyle sürdürdü: “Operatörlerle çalışmamız bugün olduğu gibi yarın da devam edecek; ancak kendi markamızla telefon ve tablet satışı da gerçekleştireceğiz. 2011 yılında kendi markamız altında 15 milyon ürün sattık ve akıllı telefon satışı söz konusu olduğunda dünyada dördüncü sıradayız.” Türkiye pazarında 2011’de 11 milyon civarında telefon satışı yapıldığını ve bu rakamın 3 milyonunun akıllı telefonlardan oluştuğunu kaydeden Congcheng, bu rakamın yüzde 10’unun Huawei’ye ait olduğunu belirtti.
3G MODEM PAZARINDA DÜNYA LİDERİ
Ancak Huawei’nin asıl güçlü olduğu alanlardan biri 3G modem pazarı… Dünyada 3G modem pazarının yüzde 55’ini elinde bulunduran şirket, Türkiye pazarının da yüzde 70’ine sahip.
HUAWEİ VE "EN"Lİ TELEFONLARI
Huawei’nin dikkat çeken stratejilerinden biri de son aylarda lansmanlarını yaptığı dünyanın “en ince” ve “en hızlı” akıllı telefonunu duyurması oldu. Huawei’nin artık akıllı telefon pazarında kendi ismine yatırım yaptığı dikkat çekerken, Congcheng “en”li cihazlarını şöyle anlatıyor: "En hızlı ve en ince akıllı telefonu tek bir cihazda yapmadık, doğrudur. Zira kullanıcıların beklentileri oldukça farklı… Kimisi telefonunun olabildiğince ince olmasını isterken, kimisi ise hıza önem veriyor. Biz de CES 2012’de “en ince”, Barselona’daki Mobile World Congress’te ise “en hızlı” akıllı telefonumuzu duyurduk."
"PATENT KONUSUNDA BAŞIMIZ AĞRIMAZ"
Android işletim sisteminin açık bir platform olduğu için Huawei’nin tercihi olduğunu dile getiren Congcheng, tablet ve telefonlarında bu işletim sistemini kullanmayı sürdüreceklerini belirtirken, teknoloji devlerinin patent savaşına da değindi ve şunları söyledi: “Patent konusu elbette bizim için son derece önemli. Ericsson, Nokia ve Android ile patent anlaşmalarını imzalamış durumdayız ve bu konuda hiçbir sıkıntı çekmiyoruz. Apple ve Samsung arasındaki patent savaşı, iş yaşamı çerçevesinde olağan bir şey.”
"TABLETLER 5 YIL DAHA PC'LERİN GERİSİNDE KALACAK"
Google’ın Motorola alımının sadece Huawei’yi değil tüm sektörü etkileyeceğine dikkat çeken Congcheng, tablet bilgisayarların 5 yıl içinde geleneksel bilgisayarların önüne geçmesinin söz konusu olmadığını, bu cihazlarda halen bazı eksikliklerin olduğunu söyledi.
seozturk@hurriyet.com.tr
twitter.com/selimozturk