Güncelleme Tarihi:
2008 Ağustos'unda Facebook'un aylık 100 milyon aktif kullanıcısı vardı. İnsanlar birbirini Facebook'a çağırdı ve bu sayı 7 ayda iki katına çıktı. 2009 Nisanında ise bu sosyal ağın ulaştığı insan sayısı 200 milyondu. Bugün ise dört aydan kısa bir sürede Facebook kullanıcı sayısı 50 milyon daha artarak 250 milyona ulaştı.
Facebook'un CEO'su Mark Zuckerberg "Bizim için 250 milyon kullanıcıya ulaşmak sadece etkileyici bir sayıya ulaşmaktan ibaret değil. Bu bütün kullanıcılarımızın kişisel bağlantılarının sayısının bir göstergesidir. Dünyanın her yanındaki milyarlarca insana ulaşmak için Facebook'ta bizim ne kadar yol katetmemiz gerektiğini gösteriyor" dedi.
Facebook bu hızla büyümeyi sürdürürse yıl bitmeden 300 milyon kullanıcıya ulaşmış olacak. Ancak tek gelişme kullanıcı sayısının artması değil, yeni araştırmalar kullanıcıların Facebook'ta gittikçe daha fazla vakit geçirdiğini söylüyor. Bir Amerikalı Haziran ayı rakamlarına göre ortalama 4 saat 39 dakikasınıFacebook'ta harcıyor.
Ancak Facebook'un artan kullanıcı sayısı masrafları da arttırıyor. Reklam gelirlerindeki artış, henüz Facebook'un masraflarını karşılamaktan uzak. Kazancının artışı, masraflarının artışına yetmediği için aslında büyük bir risk var. Bu riski de şimdilik imtiyazlı hisse senedi alan finans kurumları kontrol altında tutuyor. Facebook'un değeri de alım ve satımlarla yukarı aşağı oynuyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR: BİLGİSAYARINIZI RENKLENDİRECEK EN GÜZEL DUVAR KAĞITLARI