Tasarımın patronu

Güncelleme Tarihi:

Tasarımın patronu
Oluşturulma Tarihi: Şubat 15, 2015 21:54

Türk tasarımcı Murat Güler, Ford’un Avrupa Tasarım Başkanı oldu.

Haberin Devamı

Adını daha önce Ford Focus, S-Max, Mondeo ve Kuga ile duyuran Türk tasarımıcı Murat Güler, 2 yıllık ABD deneyiminin ardından Ford Avrupa Tasarım Başkanı olarak Avrupa’ya geri döndü. Güler’in tasarladığı son araç modeli ise yeni Modeo oldu. Güler, şu anda Yeni Fiesta üzerinde çalışmalarını sürdürüyor.

FORD Avrupa’da Focus, S-Max, Mondeo ve Kuga gibi modelleri tasarladıktan sonra Detroit’e transfer olan Murat Güler, başkan olarak geri döndü. Detroit’te Ford’un global modellerini tasarladıktan sonra bir süre Lincoln’e geçen ve destek olan Güler, 2 yıllık Amerika deneyiminin ardından Ford’un Köln’deki Avrupa merkezine geçtiğimiz şubat ayı başında Avrupa Tasarım Başkanı olarak atandı. 1971’de Almanya’da doğan Murat Güler, çocukluğundan bu yana otomobil çizimine meraklı. Babası da Ford’un Almanya’daki fabrikasında marangoz olarak çalışan Güler, İsviçre’de Art Center College of Design’ı bitirdi. Okulu bitirdikten sonra 1996’da Volkswagen’e giren Güler, 1999’da Ford Avrupa’ya geçti.

MONDEO’DA USTALIK DÖNEMİ

Güler’in tasarladığı ve şu anda yollara çıkan son araç modeli ise yeni Mondeo oldu. Ford’un yeni araç tasarımları için farklı ülkelerdeki dizayn stüdyoları arasında yarışma düzenlediğini ifade eden Güler, Köln’deki ekibiyle tasarladıkları Yeni Mondeo çizimleriyle bu yarışmaya katıldıklarını söyledi. Güler, “Ford, bu çizimi çok beğendi. Yeni Mondeo’nun yaklaşık yüzde 90’ı bizim tasarımlarımızla gerçekleşti. Tasarımın geriye kalan yüzde 10’luk kısmında ise diğer stüdyoların çizimleri kullanıldı” dedi. Yeni Mondeo tasarımında ustalığını gösterdiğini ifade eden Güler, şu anda Yeni Fiesta üzerinde çalışmalarını sürdürüyor.

TÜRKLER İŞ BAŞINDA

Yeni Mondeo tasarımını yapanlar arasında Murat Güler’in yanı sıra başka Türk tasarımcılar da bulunuyor. Araçta yer alan LED teknolojisine uygun ön farkları Ford’un Köln’deki tasarım stüdyosunda çalışan Berk Keskin tasarladı. 11 yıldan beri Ford’da çalışan tasarımcı Şerife Çelebi yeni Mondeo’nun renk ve iç tasarımını gerçekleştirdi. Şu anda Ford’un tasarım stüdyolarında birçok başarılı Türk tasarımcının olduğunu ifade eden Güler, “Diğer markalarda da çok başarılı tasarımcılara rastlıyorum. Tasarım anlamında Türkiye’den çok başarılı tasarımcılar çıkıyor” diye konuştu.

Haberin Devamı


Güler imzalı Mondeo 84 bin TL’den başlıyor

Haberin Devamı

FORD’un ‘2015 Otomobil Yılı’ndaki ilk büyük yeniliği Mondeo’nun yeni nesli satışa sunuluyor. Şubat ayında 4 kapılı sedan, 5 kapılı Hatchback ve Station Wagon gövde tipleriyle müşterilerle buluşmaya başlayacak Yeni Mondeo, hava yastıklı Arka emniyet kemerleri, dinamik LED ön far teknolojisi, ‘Active Motion’ çok noktalı masaj fonksiyonu ile donatılmış deri koltuklar ve SYNC 2 sesli kontrol sistemi ile entegre yüksek çözünürlüklü 8 inç dokunmatik ekran gibi teknolojik özelliklere sahip. Yeni Mondeo ürün gamında sunulacak motor seçeneklerinin başında üstün performans ve yakıt verimliliği sunan ödüllü 1.5 litre EcoBoost 160 PS benzinli motor yer alıyor. Mondeo’da ilk kez 6 ileri otomatik şanzıman ile kombine edilen bu motor/şanzıman seçeneği ürün gamında önemli bir yere sahip olacak. 1.5 litre EcoBoost motorun yanı sıra, yeni Mondeo’da, ilk aşamada 6 ileri manuel şanzımana sahip 1.6 litre TDCi 115 PS dizel motor seçeneği sunulacak. Önümüzdeki dönemde 2.0 litre TDCi 180 PS 6 ileri PowerShift otomatik şanzıman ile de sunulacak. Yeni Mondeo’nun ortalama yakıt tüketim değerleri 4.1 lt/100 km ile 7.2 lt/100 km arasında değişirken, CO2 emisyon değerleri ise 109 ile 168 g/km arasında değişiklik gösteriyor. Yeni Ford Mondeo’nun satış fiyatları 84 bin 900 TL’den başlıyor.


Korna çalıp huzuru bozma

Haberin Devamı

Toyota, Türkiye’de büyük gürültü kirliliği yaratan kornaya karşı bir sosyal sorumluluk projesi başlatıyor. Sloganı, “Korna çalma, huzurumu çalma” olan projenin hedefi 25 milyon sürücüye ulaşmak.

DÜNYADA gelişmekte olan veya gelişmemiş ülkelerin sembolü haline gelen ‘korna çalma’ özellikle son yıllarda İstanbul’da da artan trafikle birlikte büyük bir kirlilik ve çevre sorunu haline gelmiş durumda. Bu konuda bir taraftan sivil toplam örgütleri ve emniyet güçleri önlemler almaya çalışırken diğer taraftan otomotiv markaları da yavaş yavaş taşın altına elini koymaya başladı. Aksi takdirde ekonomisi hızla gelişen ve büyüyen Türkiye, trafik konusunda dünyada ne yazık ki Hindistan ve Mısır’la aynı ligde yer almaya devam edecek. İşte bu bağlamda Japon Toyota, Türkiye’de bu haftadan itiraberen başlayacak örnek bir sosyal sorumluluk projesine imza atmaya hazırlanıyor; ‘Korna çalma huzurumu çalma.’

SAĞLIĞA OLUMSUZ ETKİ

Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış CEO’su Ali Haydar Bozkurt, trafikte gereksiz yere çalınan korna sesinin, önüne geçilmesi gereken bir kirlilik ve çevre sorunu olduğunu belirterek, bu kirliliğin önüne geçmek, toplumsal bilinci artırmak ve farkındalık yaratmak amacıyla uzun soluklu bir sosyal sorumluluk projesi başlatma kararı aldıklarını açıkladı. Korna sesinin fizyolojik ve psikolojik açından insan sağlığına olumsuz etkileri olduğunu söyleyen Bozkurt şöyle konuştu; “Toyota olarak bu projeyi “Korna Çalma Huzurumu Çalma” sloganıyla başlatıyoruz. Özellikle büyük şehirlerde gereksiz şekilde çalınan her korna trafikte büyük bir gürültü oluşturup insanlar üzerinde olumsuz etkiler yaratıyor. İlk etapta Toyota bayilerine gelen müşterilerimize yönelik çalışmalarda bulunarak farkındalıklarını artırmayı planlıyoruz. Ardından toplumda rol model olan kanaat önderleri, sanatçılar, sporcular, basın mensupları ile sivil toplum kuruluşları, yerel ve mülki idareler ve ilgili bakanlıklarımızla işbirliği yapmayı da hedefliyoruz. Konuyla ilgili olarak temasa geçtiğimiz İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin projemize destek olma kararı bizi ayrıca mutlu etti. Uzun vadede de amacımız 25 milyon sürücüye iletişim çalışmalarıyla ulaşmaktır. Bu çevre kirliliğinin önüne geçerek trafikte sakin ve huzurlu bir ortam sağlamak en büyük başarımız olacaktır.”

Haberin Devamı


2015 hem rekor hem hibrit yılı olacak

TOYOTA Türkiye CEO’su Ali Haydar Bozkurt, Ocak ayı verileri ışığında 2015 yılı için olumlu bir havanın hakim olduğunu ve toplam otomotiv pazarının yüzde 5 ile yüzde 10 arasında büyüyeceğini öngördüğünü belirtti. Bozkurt, 2015 yılında pazar paylarını artırarak kendi satış rekorlarını kırmayı hedeflediklerini dile getirerek şöyle konuştu; “Bu yıl hedefimiz olan 41-42 bin adetlik satış ile zirveyi zorlayacağız. Satışlarımız içinde yüzde 60 civarında bir paya sahip olan ve 2014 yılında segmentinde filo hariç perakende de en çok satılan model olan Corolla, 2015 yılı hedeflerimize ulaşmamızda da önemli rol oynayacaktır. Önceki yıllarda toplam satışlarımız içinde yüzde 10 olan filo payı 2014 yılında yüzde 24’e yükseldi. Bu sene yine Corolla itici gücümüz olacak. “
Ali Haydar Bozkurt, 2015 yılında öncelikli konularının başında hibrit teknolojisinin geldiğini de belirterek, “Biz de dünyanın çoğu ülkesinde bilinen ve tercih edilen bu teknolojinin ülkemizde de daha iyi tanınması için geçtiğimiz yılın son aylarında Yaris Hybrid lansmanıyla hibrit iletişimimize başladık.

HER MODELE HİBRİT

Yaris Hybrid’in lansmanını yaptığımız hafta sonunda yaklaşık 3 bin 500 adet test sürüşü gerçekleşti. Toyota’nın global stratejisi 2020 yılına kadar her modelinin bir hibrit versiyonunu üretmek şeklindedir. Önemli bir potansiyele sahip hibrit teknolojisinin ülkemizde de tanınması ve kullanımının yaygınlaştırılması için çalışmalarımız 2015 yılında da artarak devam edecekti” dedi.


2 yıl sonunda 4 kat büyüme

Haberin Devamı

TÜRKİYE’de Tofaş çatısı altında temsil edilen Amerikan Jeep, 2015 yılına da büyük hedeflerle girdi. 2014 yılında Türkiye’de 1960 adetlik performansıyla satışlarını bir önceki yıla göre yüzde 102 artıran ve pazarın en çok büyüyen 2’inci markası olmayı başaran Jeep, 2015 yılında da aynı başarıyı tekrarlayarak yüzde 100’ün üzerinde büyümeyi ve 4 bin adetlik satış rakamına ulaşıp Türkiye’de yeni bir rekora imza atmayı hedefliyor. Böylece markanın Türkiye’de 2 yıllık büyümesi yüzde 300’ü aşıp, 4 kata ulaşacak. Jeep Marka Direktörü Mahmut Karacan; 2014 yılında son 10 yılın en yüksek satış adedine ulaştıklarını belirterek, “Geçtiğimiz ekim ayında pazara sunduğumuz Renegade ile yine geçtiğimiz yılın ağustos ayında satışına başladığımız yeni Cherokee’nin bu başarıda etkisi büyük. 2015 yılında Renegade’in iki yeni versiyonu daha Türkiye pazarında yerini alacak. Renegade’in 170 HP 9 ileri otomatik vitesli 1.4 lt motor hacmine sahip versiyonu mart ayında, 140 HP DDTC otomatik şanzımanlı 1.4 lt motor hacmine sahip versiyonu ise mayıs ayında pazarda yerini alaca.” diye konuştu. 2015 yılına da iddialı hedeflerle girdiklerini belirten Karacan, yılı 4 bin adetlik satışla kapatmayı ve yine yüzde 100’e yakın bir büyüme elde etmeyi hedefliyoruz. Bu rakam, Jeep’in bugüne kadar Türkiye’de ulaştığı en yüksek satış rakamı olacak” dedi.

Kars- Çıldır Gölü üzerinde gerçekleştirilen etkinlikte Jeep Grand Cherokee, Cherokee, Wrangler ve Renegade’in yanında; 2.0 litrelik 170 HP gücündeki motora ve dört tekerden çekişli 9 ileri otomatik şanzımana sahip Renegade Trailhawk ilk kez test edildi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!