Güncelleme Tarihi:
Dünyanın en fazla izlenen spor organizasyonları arasında gösterilen Formula 1'in Türkiye macerası, büyük yatırım ve umutlarla 2005 yılında start almasının ardından, motor sporları meraklılarına 7 yıl büyük heyecan yaşatmayı başardı.
Formula 1'in ticari haklarını elinde bulunduran Bernie Ecclestone ile organizasyon ücreti konusunda yaşanan sorunların 2011 Türkiye Grand Prix'si esnasındaki görüşmelerde de çözülememesi, yarışın Türkiye ayağının sona ermesine neden oldu.
Geride kalan 7 yılda her yıl için Formula 1 organizasyonuna 13,5 milyon dolar yarış bedeli ödenirken, Bernie Ecclestone'un 2012 yılından itibaren bu ücreti 26 milyon dolara çıkartmak istemesi, bu önemli motor sporları etkinliğinin Türkiye'ye veda etmesine giden yolu açtı.
Bernie Ecclestone'un 2012 yılında Moskova'da yapılacak Rusya Grand Prix'si için 40 milyon dolar yarış bedeli ödenmesini içeren bir anlaşma yapması sonrası Türkiye Grand Prix'sinin takvim dışında kalacağı iddiaları artmıştı.
TAHİNCİOĞLU: BİZE RESMİ BİR AÇIKLAMA GELMEDİ
İSTANBUL PARK İÇİN 300 MİLYON LİRA HARCANDI
Formula 1 Türkiye Grand Prix'si yarışlarına ev sahipliği yapan İstanbul Park Pisti'nin inşasına 2003 yılında başlanırken, 2005 yılında hizmete giren tesis için 300 milyon lira harcandı.
Toplam 2 milyon 215 bin metrekarelik bir alanı kaplayan pistin Formula 1'e ev sahipliği yapacak olması o dönem büyük heyecan yaratırken, dizaynı ünlü pist mimarı Hermann Tilke tarafından gerçekleştirilen pistin diğer pistlerden farklı olarak saat yönünün tersine seyir için tasarlanması, otoriteler ve pilotlarca zorlu olduğu kadar heyecan verici olarak da yorumlanmıştı.
Toplam uzunluğu 5 bin 338 metre olan pistte 6'sı sağa, 8'i de sola olmak üzere toplam 14 viraj yer alıyor. Saat yönünün tersine koşulacak biçimde tasarlanan pistin seyirci kapasitesi ise 130 bin kişi.
MASSA, FERRARİ İLE 3 YARIŞ KAZANDI
Formula 1 Türkiye Grand Prix'sinde 7 yarış gerçekleştirilirken, üst üste 3 yarış kazanan Ferrari pilotu Felipe Massa buranın en başarılı ismi oldu.
Organizasyonun ilk gerçekleştirildiği 2005 yılında damalı bayrağı 1. sırada geçen isim, McLaren Mercedes takımının Finlandiyalı pilotu Kimi Raikkonen'di. Ardından 2006, 2007 ve 2008 yıllarında Ferrari ile 3 şampiyonluk kazanan Brezilyalı pilot Felipe Massa, rakiplerine burada şans tanımadı. 2009 yılında Brawn Mercedes'in İngiliz pilotu Jenson Button'ın, 2010 yılında ise McLaren Mercedes'in İngiliz sürcüsü Lewis Hamilton'ın ilk sırayı aldığı Formula 1 Türkiye Grand Prix'sinin son şampiyonu ise 2011 yılında Red Bull takımıyla Alman pilot Sebastian Vettel olmayı başardı.
Ecclestone'un hazırladığı takvimin son hali şöyle;
18 Mart: Australya GP
25 Mart Malezya GP
8 Nisan Çin GP
22 Nisan: Hindistan GP
13 Mayıs: İspanya GP
27 Mayıs: Monako GP
10 Haziran: Kanada GP
24 Haziran: Avrupa GP
8 Temmuz: İngiltere GP
22 Temmuz: Almanya GP
29 Temmuz: Macaristan GP
2 Eylül: Belçika GP
9 Eylül: İtalya GP
23 Eylül: Singapur GP
7 Ekim: Japonya GP
14 Ekim: Kore GP
28 Ekim: Abu Dabi GP
4 Kasım: Bahreyn GP
18 Kasım: ABD GP
25 Kasım: Brezilya GP