Telekom ADLS'de fiyatı düşürecek

Güncelleme Tarihi:

Telekom ADLSde fiyatı düşürecek
Oluşturulma Tarihi: Haziran 13, 2006 14:30

Türk Telekom Yönetim Kurulu Başkanı Paul Doany, hızlı internetin önemli olduğunu, aynı fiyata iki kat hızlı bağlantı sağlamak veya fiyatı düşürmek istediklerini bildirdi.

Türk Telekom, yeni hizmetleri “TT Sesli Mesaj”, “TT Aile Kart” ve “TT SMS” servislerini düzenlenen bir toplantıyla tanıttı.

Türk Telekom Yönetim Kurulu Başkanı Paul Doany, burada yaptığı konuşmada, özelleştirmenin ardından Türk Telekom'un adaletli bir piyasa oyuncusu ve rakip olacağını söylediklerini anımsattı.

Müşterilerin fiyat ve hizmet seçimlerini özgürce yapabilmesinin önemine işaret eden Doany, ADSL konusunda yeni çalışmalarının bulunduğunu belirterek, bu konuda bir soru üzerine, hızlı internetin önemini vurguladı.  ADSL hızını artırmak istediklerini belirten Doany, “Yapmak istediğimiz; aynı fiyata iki kat hızlı bağlantı sağlamak veya fiyatı düşürmek. Bu konuda Telekomünikasyon Kurumu'ndan onay bekliyoruz. Önümüzdeki bir kaç hafta içinde tarife değişikliklerimizi duyurabiliriz” şeklinde konuştu.

"REKABETİN EN BÜYÜK SAVUNUCULARINDANIZ"

Türk Telekom'un rekabeti teşvik edici adımlar atacağının altını çizen Doany, bu konuda çok büyük ilerlemeler kaydettiklerini söyledi.

Türk telekomünikasyon sektörünün herkesin çabaları ve çalışmaları sayesinde önümüzdeki dönemde pek çok heyecan verici yenilik ve gelişmelere sahne olacağını dile getiren Doany, şunları kaydetti: “Bir kez daha vurgulamak isterim ki tüm bu gelişmeleri yasal zorunluluk ve sorumluluklarımız nedeniyle değil, rekabetin en büyük savunucuları olduğumuz için destekliyoruz. Çünkü biz şuna inanıyoruz ki ancak ve ancak rekabetin geliştiği bir ortamda, tüketiciler katma değerli yeni ürün, hizmet ve tarifelere daha yüksek hizmet kalitesine ulaşabilecekler. Bu, devam etmekte olan bir süreç ve önümüzdeki aylarda bu konudaki hedeflerimize ulaşmak için tüm gerekli çabaları sürdürme konusunda kararlıyız.”

Gazetecilerin sorularını da yanıtlayan Doany, yeni servislerden gelir beklentisinin sorulması üzerine, “Buradan ne kadar para geleceğini tahmin etmek zor. Bu hizmetler, gelirleri artırmaktan ziyade müşteri davranışlarını değiştirecektir. Piyasa nasıl tepki verecek, önümüzdeki dönemlerde göreceğiz” dedi.

Türkiye'de ses trafiğinin yüzde 50'sinin cep telefonları tarafından sağlandığını belirten Doany, şöyle devam etti:
“Buradaki niyetimiz gelirimizi artırmak. Sesin taşınmasında rekabet var. Cep, pahalı ve rahat. Ancak artık, biz de mobil ile biraz daha rekabet edebilir duruma geldik. Cepmiş, sabitmiş farkı olmayacak. Hangisi müşteri için uygunsa müşteri onu kullanacak. Kullanıcı serbest.”

Paul Doany, Özelleştirme Kurumu'na yapılacak ödemelere ilişkin bir soruyu da “Mektup yazdık. Hazırlık ve ihtiyaçlarımızı bildirdik. Kalan borcu kısmen veya tamamını ödemek istedik. Ödeme için öz varlık veya kredi önemli. Görüşmeler devam ediyor. Bu arada kur oynamaları da piyasayı etkiledi. Bu konuda da duyuruda bulunacağız” şeklinde yanıtladı.

YÜKSEK VERGİLER KONUSU

Doany, Türk Telekom'un ürün ve hizmetlerini geliştirmek için çok ciddi çalışmalar yaptığını anlatarak, “Türk Telekom'un bu hizmetleri bir başlangıç. Veri ve içerik konusunda yeni hizmetlerimiz olacak. Bunun için zaman gerekecek” dedi. Doany, sektördeki vergilere ilişkin bir soru üzerine de vergilerin çok yüksek olduğunu, hükümetin de bu konuda çalışmaları bulunduğunu söyledi.

Haberin Devamı

TELEKOM'DAN 'SESLİ MESAJ', 'AİLE  KART' VE 'SMS' HİZMETİ

Türk Telekom, “Sesli Mesaj”, ”Aile Kart” ve “SMS” servislerini hizmete sundu. Yeni ürün ve hizmetlerin tanıtımı dolayısıyla düzenlenen toplantıda konuşan Türk Telekom Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Toros, Türk Telekom'un sesli mesaj hizmetinden, mevcut telefon cihazlarını değiştirmeye gerek kalmadan yararlanılabileceğini söyledi.

Sabit telefona bırakılan mesajları dinleyebilirken, e-posta veya SMS yoluyla bu mesajlardan haberdar olunabileceğini anlatan Toros, bu hizmet sayesinde sayısal santral müşterilerinin kendi adlarına mesaj kutusu alabileceğini, mesaj alıp gönderebileceklerini belirtti.

Sayısal santral olmayan müşterilerin ise, mesaj kutusu olan müşterilere mesaj bırakabileceğini ifade eden Toros, sabit telefona bırakılan mesajların herhangi bir sabit telefondan mesaj kutusuna erişilerek dinlenebileceğini anlattı.
Türk Telekom'un bu hizmetinin, ücretsiz olan “standart mesaj kutusunun” 10 adet mesaj saklama kapasitesine sahip olduğunu ve bunun için herhangi bir kayıt işleminin gerekmeyeceğini belirten Toros, ”ekstra mesaj kutusu” hizmetlerinden “bireysel mesaj kutusunun” aylık 1 YTL, “aile mesaj kutusunun” 2,5 YTL ve “profesyonel mesaj kutusunun” ise 4,2 YTL ücreti bulunduğunu bildirdi.

ASKERLER VE ÖĞRENCİLER İÇİN AİLE KARTI

Mehmet Toros, Türk Telekom'un diğer yeni hizmeti Aile Kart ile de, üzerindeki müşteri bilgileri bulunan Chip sayesinde, bu hizmetin verildiği belirtilen ankesörlü telefonlar üzerinden görüşme yapılabildiğini ve ücretlerin belirlenen sabit telefon faturasına yansıtıldığını anlattı.

Bu hizmetin Türkiye'deki toplam ankesörlü telefonların yüzde 86'sını kapsayan 70 bin telefon üzerinden yapılabileceğini ifade eden Toros, şehir içi, şehirler arası, milletler arası ve GSM görüşmelerinin yapılabileceğini kaydetti. Toros, bu hizmeti, özellikle askerlik görevini yapan, ailelerinden uzakta okuyan ve devamlı seyahat halinde bulunan kişilerin tercih edeceğini beklediklerini söyledi. TT Aile Kartı'nın şimdilik 1 YTL'lik ücretle edinilebileceğini, daha sonra kartın ücretsiz olarak müşterilere verileceğini belirten Toros, kartların ilişkilendirileceği sabit hattın tarife paketi üzerinden sabit telefon faturalarına yansıtılacağını kaydetti.

TT SMS HİZMETİ

Mehmet Toros, TT SMS'nin, bugüne kadar sadece cep telefonlarında kullanılan kısa mesaj gönderme hizmetinin sabit hatlarda da kullanılmasını sağlayan bir yenilik olduğunu belirterek, bu hizmetle sabit telefondan sabit telefonlara, GSM kullanıcılarına, e-posta adreslerine ve faks numaralarına yazılı mesaj gönderilebileceğini anlattı. Bu hizmetin SMS uyumlu sabit telefonlardan ve web üzerinden tek veya toplu olarak gönderilebileceğini de belirten Toros, sabit hattan sabit hata mesaj ücretinin 4,9 YKr olduğunu, sabit hattan GSM müşterilerine mesaj gönderim ücretinin ise hizmetin uygulamaya gireceği temmuz ayında açıklanacağını söyledi.


Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!