Güncelleme Tarihi:
Milli Eğitim Bakanlığı’na 19 Haziran akşamına kadar ulaşan bilgilere göre, ortaokul 5, 6 ve 7’nci sınıf öğrencileri seçmeli dersler arasından en çok matematik, İngilizce ile spor ve fiziki etkinlikler dersini tercih etti. Bakanlık, mayıs ayının son haftasında 81 ilin valiliğine bir yazı göndererek ortaokul ve imam hatip ortaokullarındaki öğrencilerin seçmeli ders tercihlerini 2-13 Haziran arasında yapmasını istedi. Öğrenciler de verilen süre içinde istedikleri dersleri yazdı. Buna göre, ortaokul ve imam hatip ortaokullarında okuyan 5, 6 ve 7’nci sınıf öğrencilerinin 573 bin 443’ü matematik dersini tercih etti. İkinci sırada ise 419 bin 175 öğrencinin seçtiği İngilizce yer aldı. Spor ve fiziki etkinlikler dersini de 362 bin 953 öğrenci almak istedi. Böylece öğrencilerin en çok tercih ettikleri dersler sıralamasında ilk üçü sırasıyla matematik, İngilizce ile spor ve fiziki etkinlikler dersleri aldı. En çok gündeme gelen ve merak edilen dini dersler ise ilk 3’e giremedi. Dini dersler arasında yer alan Kuran-ı Kerim dersini 311 bin 965 öğrenci tercih etti. Hz. Muhammed’in Hayatı’nı seçenlerin sayısı da 180 bin 515 olurken, temel dini bilgileri seçenlerin sayısı ise 100 bin oldu. Yaşayan diller ve lehçeler başlığındaki derslerden ise en çok ilgi Kurmançi ve Zazaki’yi içeren Kürtçe’ye oldu. 2’nci sırada Lazca, 3’üncü sırada Adigece ve 4’üncü sırada da Abazaca yer aldı.
GERÇEKÇİ AKIL DOLU YAKLAŞIM
Prof. Dr. Betül Tanbay (Türk Matematik Derneği Başkanı) Gerçekçi ve akıl dolu bir yaklaşım var ortada. 600 bin civarında öğrenci, annesi ve babasıyla karar veriyor seçmeli derslere. Çocukları ve ailelerini de kattığımızda milyonlardan bahsediyoruz. Milyonlarca insan matematik dersinin geliştirilmesi gerektiğini düşünüyor. Çoluk çocuk, ailleler oturdukları zaman hayattaki ilk tercihlerinin matematik, ikinci tercihlerinin de İngilizce olduğunu düşünüyorlar. Matematik ve yabancı dilin geliştirilmesi gereken bir konu olduğunun bilincindeler.