Güncelleme Tarihi:
Suriye’nin first lady’si Esma Esad’ın, Vogue dergisinde yayımlanan mülakatının da, bu imaj parlatma çalışmasının bir parçası olduğu belirlendi. “Çölde Bir Gül” başlığıyla yayımlanan söyleşinin gerçeğe dönüşmesini, Brown Lloyd James (BLJ) adlı New York merkezli halkla ilişkiler firması sağlamış. Esma Esad’ın ofisinden de, bu firmaya aylık beş bin dolar ödeme yapılmış.
Daha önce yaptığı açıklamayla, Esad ailesiyle olan ticari ilişkisinin 2010 yılının aralık ayında sona erdiğini duyuran BLJ’nin bu açıklamasının da yalan olduğu anlaşıldı. Zira kayıtlarda, BLJ’nin Esadlar’a, Mayıs 2011’de dört sayfalık bir tavsiye metni gönderdiği ve çatışma ortamıyla bozulan imajın nasıl bir stratejiyle yeniden düzeltilebileceği konusundaki önerilerini sıraladığı görülüyor. Firma, El Arabiya’ya konuyla ilgili olarak gönderdiği yazılı açıklamada, kendisini, “Rejim, ülkesini kurtarmak yerine kendisini kurtarmayı seçti” diyerek savundu.