Güncelleme Tarihi:
2006’da çıkardıkları ilk albümleri ‘İnandığın Masallar’ın başarısından sonra üç albüm çıkardı Pinhâni. Grubun solisti, şarkı yazarı, düzenlemelerini yapan Sinan Kaynakçı’nın başarıya katkısı büyük. Ama grup elemanları arasındaki dostluğun; magazinden, abartıdan uzak sürdürdükleri mütevazı hayatlarının da öyle. Ayrıca her daim grubun ‘abisi’ ve ‘teknik direktörü’, Bulutsuzluk Özlemi’nden tanıdığınız Akın Eldes Usta’nın müzikal vizyonu da ufuklarını açtı.
Pinhâni, Kediköy, DMC ; 4/5
Geçen hafta yayımlanan 5’inci albümleri ‘Kediköy’e gelecek olursak... Her şeyden önce dijital meselelerden ötürü 6-7 şarkılık albümlerin cirit attığı ortamda 12 parçalık bir albüm yapma sabrı gösterdikleri için tebrik ediyorum. Albümde “Hadi bunu da koyalım, arada kaynar” diye düşünülmüş hiçbir parça yok. Düzenlemeleri, sözleri; Mazhar Alanson’un deyimiyle artık kimselere ‘Kolay kolay gelmeyen’ güçlü şarkıları ile kulak pası siler cinsten bir iş.
Daha önce tekli olarak dinlediğimiz ‘Dur Söyleme’ ve ‘Düşmanmışım Gibi’ dışında albümün klip şarkısı ‘Geri Dönemem’; ‘Nehirler Durmaz’, ‘Sen Olmayınca’, harika düzenlemesiyle bir Rize türküsü ‘Köprü Ortasında’, ‘Beni Sen İnandır’, ‘Zor Günler’, ‘Kurtar’; Akın Eldes’in dokunuşuyla ‘Benim Yüzümden’; inanın boş yok. Tek itirazım Febyo Taşyel düzenlemesi ‘Düşmanımmış Gibi’nin albüm içindeki yalnızlığına. Taşyel’in müzisyenliğini ya da yaklaşımını eleştirmek maksatlı değil; şarkının albüm bütünlüğü içindeki ayrıksılığına... Maurici’lerin Türkçe cover’larıysa cuk oturmuş Pinhâni ruhuna. Göçmen sorununa parmak basan sözleri ve video’suyla ‘Geri Dönemem’i de izleyin. Mutlaka arşivinize katın ‘Kediköy’ü...