Paylaş
“MUHAMMED” HASSASİYETİ
Coca-Cola’nın 11 Avrupa ülkesinde mayıs - ağustos döneminde düzenleyeceği promosyon kampanyası İsveç pazarında tartışmalara neden oldu.
Meşrubat devinin yeni kampanyasında şişeler üzerindeki etiketlerde yer alan Coca-Cola yazısı ülkedeki en popüler insan isimleri ile değiştiriliyor. Kampanyanın bu uygulama ile tüketicilere sevdikleriyle kişiselleştirilmiş Coca-Cola paylaşma imkanı sağlandığı belirtiliyor.
Coca-Cola İsveç Pazarlama Müdürü Eric Nilsson basın açıklamasında, ülke genelinde 150 milyon şişenin etiketlerinin değiştirileceğini ve bu sayede basit ama katılımcı bir yöntemle tüketicilerin aile fertleri ve arkadaşlarıyla Coca-Cola paylaşma deneyimi yaşacaklarını belirtti. Tüketiciler ayrıca delaencoke.se adresindeki web sitesinde kendi sanal şişelerini de tasarlayabiliyorlar.
Buraya kadar her şey normal ve sıradan bir promosyon kampanyası gibi görünse de, thelocal.se adresindeki web sitesinde yer alan habere göre, İsveç’te kullanılan en yaygın erkek isimleri arasında yer alan “Muhammed” Coca-Cola tarafından bilinçli olarak uygulama dışında tutuldu.
Reklamcılık web sitesi adland.tv’de ülkedeki en yaygın 77. isim olmasına rağmen, “Muhammed” isminin Amerikan kökenli bir ürünün kampanyasında “kışkırtıcı” olacağı gerekçesi ile kullanılmaması eleştiriliyor.
Yerel Coca-Cola yöneticilerinden Gustaf Wetterwik, Svenska Dagbladet gazetesine şu açıklamada bulundu: “Coca-Cola sembolik olarak ABD ile çok ilişkilendirilen bir marka. Kampanyayı başlatmadan önce hem kendi aramızda hem de İsveç İslam Derneği ile konuştuk. Sonuç olarak, ABD ile ilişkilendirilen böylesine bir ürünün kampanyasında Muhammed isminin kullanılmamasının daha az kışkırtıcı olacağına karar verdik.”
Kampanyada ülkenin istatistik kurumundan (Statistiska Centralbyrån - SCB) alınan, 12-29 yaş arası en yaygın isimleri seçilmiş. SCB verilerine göre ülkede Muhammed ismine sahip, “Muhammad” yazılışıyla 2.000; “Mohammed” yazılışıyla 9.000 ve “Mohamed” yazılışıyla 10 binden fazla erkek bulunuyor. Ülkedeki “Johans”ların sayısı 173.243, “Emma”ların sayısı ise 71.000.
Kampanyada ayrıca bir hamburger zincirinin adı “Max” ve donmuş gıda markası “Felix” de kullanılmayan isimler arasında.
KADINI AŞAĞILAYAN BİRA REKLAMLARI
SKOL (BREZİLYA)
Skol tüketicisinin arzu ettiği dünya.
COOPERS PREMUIM LIGHT LAGER (SINGAPORE)
“Sadece %2,9 alkol”
SCHNEIDER BEER (ARJANTİN)
Ne gördüğün önemli değil. Önemli olan, ne olduğu.
GOLDSTAR BEER (İSRAİL)
“Tanrıya şükür, erkeksin.”
HELLDORADO BEER (BREZİLYA)
Erkek olmanın ince sanatı.
KOL SAATİNDEKİ MİNi EVREN
* Filmi izlemek için görsele tıklayın.
İsviçre’nin ünlü saat markası Omega, yeni reklam filminde saatin iç işleyişini son derece zengin bir görsellikle anlatıyor. Mükemmel uyum içinde çalışan parçaların oluşturduğu labirentte başlayan film, izleyiciyi bambaşka bir evrene götürüyor. Reklam ajansı: HMNS, Milan.
BİSİKLET YAZAR MISIN?
Fransız grafik tasarımcı Juri Zaech, birbiriyle pek alakası olmayan iki kavramı, tipografi ve bisikleti bir araya getiriyor. Zaech tarafından “Write a Bike” (Bisiklet Yaz) adı verilen tasarımlar, ne yazık ki sadece birer konsept ve üretimi yok. Tasarımcının diğer uygulamaları, juri-zaech.com adresindeki kişisel web sitesinde görülebilir.
FOTOĞRAF AŞIKLARI
İspanya’da geçen ay düzenlenen fotoğraf sergisinin başlığı, içeriğine son derece uygun: “Photolovers” (Fotoğraf Aşıkları). Sergi için DDB Madrid tarafından hazırlanan reklam kampanyası da serginin başlığıyla paralel olarak fotoğraf aşıklarını kullanmış. Ne var ki kampanyadaki aşıklar çiftlerden değil, fotoğrafı yaratan denklanşöre basan parmak ve fotoğraf makinesinden oluşuyor.
Yazarın son yazıları |
#5 Mayıs 2013Markaların isimleri nereden geliyor?
#1 Mayıs 2013 En radikal logo değişimleri
#28 Nisan 2013 Kadınlara özel tasarlanmış en saçma ürünler
#24 Nisan 2013 Bizi beğenirseniz,hiçbir çocuğu aşılamayacağız
#21 Nisan 2013 Kadınlar sandıklarından daha güzeller
#17 Nisan 2013 Reklamcılara verilen rüşvet çeşitleri
Paylaş