Paylaş
MAĞAZA VİTRİNİNDEN TOPLUMSAL MESAJ
* Filmi izlemek için görsele tıklayın.
Yapılan araştırmalara göre İtalya’da her üç kadından biri aile işi şiddete maruz kalıyor. Çok büyük bir toplumsal sorun olan bu problemin çözülmesi yolunda yapılabilecekler arasında, konunun gündemde tutulması ve şiddete maruz kalan kadınların ilgili makamlara başvurmaya teşvik edilmeleri yer alıyor. Bu amaçla yola çıkan reklam ajansı Leo Burnett’in Milan ofisi, ülkenin önde gelen giyim mağaza zinciri ile işbirliği yapmış. Vivienne Westwood isimli zincirin ana mağazasının vitrininde yer alan cansız mankenler, şiddet görmüş kadınlara dönüştürülmüş. Çalışmayı anlatan vaka çalışmasının filmini izlemek için görsele tıklayabilirsiniz.
YETİŞKİNLERE ÖZEL GİZLİ PARTİ
* Filmi izlemek için görsele tıklayın.
Şişelenmiş içme suyu markası Perrier, “Gizli Mekân” adıyla yeni bir dijital iletişim ve pazarlama projesi başlattı. Paris’te, gizli bir yerde düzenlenen parti içerikli uygulamada kullanıcılar 60 farklı karakterden biri oluyor ve etkileşimli video içinde gizli defineleri arıyorlar. Proje için yetişkinlere kullanıcılara yönelik özel tasarlanan perriersecretplace.com adresindeki uygulamada oyuna katılanlar, çeşitli ödüller kazanma şansı buluyorlar.
KAÇ KAMERA PARÇALAYABİLİRSİN?
* Filmi izlemek için görsele tıklayın.
Ürettiği viral videolarla bilinen profesyonel otomobil göstericisi Ken Block, kamera markası GoPro ile işbirliği yaparak kayak pistinde geçen bu filmi hazırlamış. Binlerce kamera açısı içeren film, izleyenlerin adrenalini yükseltme garantisi veriyor. Rusya’da çekilen filmde Ken Block, karla kaplı alanda sürdüğü otomobille mümkün olduğunca çok GoPro kamerasını parçalamaya çalışıyor.
İSTEDİĞİN GİBİ ÇEKİŞTİR
* Filmi izlemek için görsele tıklayın.
Kanada’nın Quebec kentinde faaliyet gösteren Valin isimli erkek terzisi, her çeşit vücuda uygun elbise yaptığını ilginç bir çalışma ile duyuruyor. Erkek tuvaletlerlerinde duvarlara yerleştirilen afişlerin yer aldığı çerçevelerin dört kenarına yerleştirilen kulakçıklar çekildiğinde görselde yer alan kişinin vücut şekli değişiyor. Lg2 isimli reklam ajansı tarafından hazırlanan bu ilginç işin tanıtım filmini izlemek için görsele tıklayabilirsiniz.
İNEKLER NEDEN SAYDAM DEĞİLDİR?
* Filmi izlemek için görsele tıklayın.
Yeni Zelanda’da satılan süt markası Anchor, yeni ambalajının gün ışığını tamamen engelleyerek sütün tazliğini koruduğunu görsel açıdan çarpıcı yolla anlatıyor. Reklam ajansı Colenso BBDO / Proximity tarafından hazırlanan reklam filmindeki inekler özel efektle saydamlaştırılarak, “Işık sütü bozmasaydı, inekler saydam olurdu” şakası yapılmış.
REKLAMCI 50 YILDA NASIL DEĞİŞTİ?
Mad Men dizisinde canlandırılan reklamcı tipiyle bugünkü arasında 50 yıl var. Dizinin başrol karakteri Don Draper ve arkadaşları bugün yaşasaydılra acaba nasıl olurdu? Günümüzün sınırsız teknolojisiyle 50 yıl öncesinin yaratıcı fikirleri acaba nasıl hayat bulurdu? Bu sorulara, Shutterstock görsel cevaplar vermiş.
Örneğin, Don Draper müşteri ziyaretine giderken evraklarını deri çantasında taşırken bugünün reklamcısı “cloud” teknolojisinden faydalanıyor.
Joan Harris, bloknot yerine iPad’te tutmayı tercih edebilirdi.
İşte 50 yılda reklam dünyasında değişen bir eğilim daha... Eskiden, zorlu bir toplantı sonrasında ofiste birkaç kadeh devrilirken, şimdi doğal meyve sularıyla enerji tazeleniyor.
Sigara içilmeyen ofis kavramı 1963’de bilinmezken; Betty Francis bugün yaşasa, stresten herhalde yoga ile kurtulmaya çalışırdı.
Müşterilerin telefon numaraları ve randevular rolodeks yerine sanal ajanda da tutulsa, Pete Campbell çok daha verimli çalışabilirdi.
Bir harf hatası 50 yıl önce bütün sayfanın çöpe gitmesine neden olurken, bugün olsa Peggy Olson hem ağaç katliamının önlenmesine katkı sağlayabilir hem de işini daha kolay yapabilirdi.
GİYİMDE “MAD MEN” MODASI
Amerikan reklam dünyasının 1960’lı yıllarını anlatan ünlü dizi “Mad Men” moda endüstrisine de ilham veriyor. Bu ay başında altınca sezonu başlayan dizide meşhu reklamcı Don Draper’ın (Jon Hamm) karısı Megan Draper karakteri, moda marksı Banana Republic’in bu yılki koleksiyonuna ilham vermiş. Firma, 1960’ların giyim tarzını yansıtan 2013 koleksiyonunun tanıtımında da Man Men dizisinin karakterlerini çağrıştıran bir çalışma gerçekleştirmiş.
REKLAMLARDAKİ KÜLKEDİSİ
Reklamcılar tarafından sıkça başvurulan yollardan biridir, bir kavramı gerçek anlamının dışında kullanmak. Masal kahramanları, reklamcıların en çok kullandıkları metaforlardandır. Ta çocukluğumuzdan bildiğimiz ve yüklendileri anlamlar bilinçaltımıza işlemiş masal karakterlerini kullanmak, reklamcıya anlatmak istediğini hızla söyleme imkanı sağlar. Türkçesi Külkedisi veya Sindirella olan, ünlü bir Avrupa halk masalının baş kahramanı genç kız karakteri de böyledir. İşte hamburger restoranından ayakkabı markasına kadar çeşitli kategorilere ait, Külkedisi’ni kullanan reklamlardan bir seçki:
HERMÉS - HAYAT BİR MASALDIR
MEIO & MENSAGEM ORGANİZASYON ŞİRKETİ - SİNDERELLA O PARTİYE GİTMEMİŞ OLSAYDI?
EĞİTİM VAKFI - OKUYAMAYAN ÇOCUĞUN HAYAL GÜCÜ YOK OLUR
TERRA - HEDEF KİTLENİZİ 12’DEN YAKALAYIN
LİLİT FOTOĞRAFÇILIK
PANADOL ADET DÖNEMİ AĞRI KESİCİ - ROMANTİZMİ DEĞİL AĞRIYI BİTİRİN
McDONALD’S - OLDUĞUN GİBİ GEL
McDONALD’S McCOFFEE - KOŞMAN MI LAZIM?
CAMINHO de CASA - SİZİN ARACINIZ ASLA BALKABAĞINA DÖNÜŞMEYECEK.
PEPSI MAX - GERÇEK HAYATTA ŞEKER YOKTUR
CINDERELLA KLOZET - MACERACI BEKAR
BRU CAPPUCCİNO - DAHA ÇOK İÇ. DAHA ÇOK KIRIŞTIR.
Yazarın son yazıları |
#10 Nisan 2013 İnanılmaz katliama dikkat çeken reklam
#6 Nisan 2013Yaratıcı kartvizitler
#3 Nisan 2013Renklerin arkasındaki psikoloji
#1 Nisan 2013Hangi logo kaç para?
#27 Mart 2013 Tacizin izi asla silinmez
# 24 Mart 2013 Hayatımın en kötü yılı
Paylaş