Paylaş
DÜNYAYI KURTARMAK İÇİN
Sivil toplum kuruluşlarının başarılı olabilmelerinin temel yolu bireyleri güçlendirerek kişisel hareketlerin etkili bir grubun desteği ile gerçekten etkili olabildiğini göstermekten geçer. Bu anlayışla yola çıkan World Wide Fund for Nature (WWF), reklam ajansı Leo Burnet ile birlikte 2007 yılında uluslararası bir hareket başlatmıştı: Earth Hour (Dünya Saati).
Dünyanın en büyük çevre hareketi olan ve 2012’de 152 ülkede, 7.000 şehirde 2 milyardan fazla insanın katılımıyla gerçekleşen Dünya Saati (Earth Hour), ülkemizde de WWF-Türkiye tarafından yürütülüyor.
WWF, bu cumartesi gerçekleşecek Dünya Saati 2013 için insanların aktif katılımını teşvik eden “I Will If You Will” başlıklı meydan okumayı sürdürüyor. İnsanların, “Siz eğer şunu yaparsanız, ben de bunu yapacağım” türü meydan okumada bulundukları uygulama ile harekete katılımın artırılması amaçlanıyor.
*WWF Dünya Saati resmi tanıtım filmini izlemek için tıklayın.
HAYATTA KALMANIN SIRRI
Fransız meyve suyu markası Orangina, yeni “Restez Vivants, Buvez Orangina” (Hayatta Kal, Orangina İç) başlıklı kampanyasında Orangina içenlerin başına kötü şeyler gelmediğini , hayatta kaldıklarını söylüyor. “Güvercin” başlıklı filmde, otobüs durağında bekleyen kadınlardan ve “İnsan Füzesi” başlıklı filmde işyerindeki gergin toplantıda, Orangina içmeyenlerin başına ne geldiği mizahi bir dille anlatılıyor. Kampanyanın basın uygulamasında da filmlerdeki karakterlere yer veriliyor. Kampanya Fred & Farid isimli reklam ajansının Paris ve Şanghay ofislerin tarafından müşterek hazırlanmış.
*”Güvercin” başlıklı filmi izlemek için tıklayın.
*”İnsan Füzesi” başlıklı filmi izlemek için tıklayın.
İSTENMEYEN TÜYLER!
Reklamcılıkta yaratıcılık zaman zaman absürt boyutlara varabiliyor. Kanada’da reklamcılık okulu Mohawk College’da hazırlanan erkeklere yönelik istenmeyen tüy giderici krem ilanları böyle bir örnek. Piyasada “Nair” markalı erkek kişisel bakım ürünü bulunsa da bu örnekte yer alan reklamların gerçek olduğu söylenemez.
UYUŞTUCUNUN YIKICI ETKİSİ
İngiliz fotoğraf sanatçısı Roman Sakovich, “Half” (Yarım) başlıklı projesinde uyuşturucunun insanları soktuğu hali aynı portre içinde veriyor. Kişinin uyuşturucu bağımlısı olmadan önceki ve sonraki durumunu yansıtan fotoğraflar, uyuşturucunun insan üzerindeki yıkıcı etkisini son derece net aktarıyor. Fotoğrafçının çalışmaları, romansakovich.co.uk adresindeki kişisel internet sitesinde de görülebilir.
ÇAKMA HAYATLAR
Herkesin Instagram’da paylaştığı fotoğrafları gördükçe ne kadar heyecanlı, neşeli, zevkli bir hayatları; kendinizinkinin ise ne kadar sıradan ve sıkıcı olduğunu mu düşünüyorsunuz? Artık dert etmenize gerek yok. Siz de onları kendi kışkırtıcı fotoğraflarınızla kıskandırabilirsiniz. Her ne kadar çakma olsa da...
ABD’nin New York kentinde faaliyet gösteren Mother isimli reklam ajansı, Instasham adıyla http://instasham.me adresinde bir site kurmuş. Site, eğlence, tatil, gezi, alışveriş gibi çeşitli anlardan Instagram’a uygun “öldürücü” foroğraf arşivi içeriyor. Burdan seçeceğiniz fotoğrafları Instagram hesabınızda yayınlayıp, arkadaşlarınızı kıskançlık krizine sokabilirsiniz.
Siz de artık en seksi mankenlerin olduğu partilere gidebilir, tatilinizi Paris’te geçirebilir veya altınıza bir Lamborghini çekebilirsiniz.
AÇIKHAVADA ÇİFTE (BAZEN DAHA ÇOK) YARATICILIK
Açıkhava reklamcıları vermek istedikleri mesajı kimi zaman bir taneden fazla billboard kullanarak ya da üç boyutlu enstelasyonlara varacak derecede çarpıcı uygulamalarla aktarmayı tercih ediyorlar. Mecranın, bu tür uygulamalara imkan sağlayan doğası mesajın etkisini de artıyor. İşte dünyanın çeşiti yerlerinden bazı örnekler.
SAMSUNG ELEKTRİKLİ SÜPÜRGE
NATIONWIDE SİGORTA
Nationwide Sigorta şirketi sanki boya reklamı yapıyormuş gibi kazalara karşı güvence sağladığını duyuruyor.
COCA-COLA
Kanada’dan ilginç bir çifte billboard kullanımına örnek. Sanki başka bir reklamın mankeni Coca-Cola’yı içiyor gibi.
MINI
İtalya’dan bir örnek. “Sörf kuşağı için tasarlandı” deniyor.
DONATOS PIZZA
ABD’den üç boyutlu kullanıma bir örnek.
ZDF
Almanya’nın kamu TV kanalı ZDF, erotik yayınlarında kesinti olmadığını vurguluyor.
DUREX
İspanya’dan prezervatif markası Durex reklamı. “Evet, evet, evet... Eveeeeeeet!..”
SAN FRANCISCO HAYVANAT BAHÇESİ
Arkadaşlar çeşit çeşittir.
RONA
Montreal, Kanada’daki ev tekstil ve bakım ürünleri mağazası Rona, geri dönüşüm boya kullanıyor.
NIKE
McDONALD'S
Danimarka’dan bir örnek. Üç metre daha yaklaştınız.
KAMU BİLİNÇLENDİRME
Brezilya’da karnaval sırasında yayınlanmış bir çalışma. “Çfte görmeye başladığında otomobil kullanma” deniyor.
MARS
Yeni Zelanda’dan bir örnek.
AHŞAP KİTAPLAR
İtalyan sanatçı Nino Orlandi bir heykeltıraş. Ancak Orlandi’nin eserleri alışılagelmiş heykeltıraş işlerine pek benzemiyor. Birincisi ahşapla çalışıyor. İkincisi, genellikle kitap temalı eserler yaratıyor. Kağıdın kökünün ağaç ve dolayısıyla ahşap olduğu düşünülürse, ortaya ilginç bir durum çıkıyor. Orlandi’nin eserlerini, facebook.com/nino.orlandi adresindeki Facebook sayfasında da görmek mümkün.
Paylaş