Oluşturulma Tarihi: Eylül 12, 2007 00:00
Fransız üretici Renault’u uzun yıllardır orta-üst sınıfta başarıyla temsil eden Laguna’nın üçüncü nesli Ekim ayından itibaren Türkiye yolları ile buluşacak. İç mekanda kullanılan kaliteli malzemeler ile bir üst sınıfa yaklaşan Laguna III, konfor özelliklerinin yanı sıra 1.5 litrelik dizel motor seçeneği ile ’D’ segmentine yeni bir hareket getirecek gibi görünüyor.
İlk olarak 1994 yılında üretilmeye başlanan ve 2000 yılında yenilenmesinin ardından bu yılın sonuna kadar 2 milyon 355 bin adetlik satılan Laguna, üçüncü nesli ile birlikte Ekim ayının ortasından itibaren Avrupa yollarında boy göstermeye başlayacak. Avusturya’nın Salzburg şehrinde düzenlenen tanıtım toplantısında konuşan Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, yeni Laguna ile Laguna II’ye göre yüzde 5 olan Pazar payını yüzde 10’a yükseltmeyi hedeflediklerini söyledi. Türkiye’de toplam 30 bin adetlik satış rakamına sahip D segmentinde yer alacak olan Laguna III’ün böylelikle yılsonuna kadar 3 bin adetlik satış hedeflediği de ortaya çıkmış oldu. Rekabetçi bir fiyat ile Türkiye yollarına çıkmak için hazırlıklara devam eden Laguna III’ün Fransa’daki başlangıç fiyatı ise 22 bin Euro olarak belirlenmiş.
KALİTESİYLE SINIF ATLAMIŞ
Aracın tasarımına genel olarak bakıldığında göze ilk olarak büyük motor kaputu çarpıyor. Kaslı motor kaputuna eşlik eden far tasarımı da aracın tasarımı ile uyum içinde. Geniş bir tampona ev sahipliği yapan ön tasarımda plakalığın hemen altında duran alüminyum görünümlü çıta ise kalite hissinin artmasını sağlıyor. Alışkın olduklarımızdan daha küçük bir hava ızgarasına sahip olan Laguna III, Renault’nun bildik çamurluk tasarımı ile marka kimliği sürdürüyor. Büyük camlara sahip olan Laguna III bu sayede son derece ferah bir kabine ve görüş açılarına sahipken büyük camlar görünüm konusunda da oldukça hoş duruyor. Profilden bakıldığında yerini aldığı modelle önemli benzerlikleri olduğu görülen Laguna III’ün arka bölümü de son derece prestijli görünüyor.
Yalıtım konusunda da lüks sınıfı hedef alan Laguna III’ün 1.5 dCi motor seçeneği ile bile ulaştığı sessizlik, konforun artmasında en önemli etken olarak dikkat çekiyor. Göze batan bir işçilik ve montaj hatasının olmadığı Laguna III’ün ulaştığı iç mekan kalitesi de gayet başarılı. Kokpitte kullanılan plastik malzemelerin kalitesinin de oldukça yükseğe taşındığı Laguna III’ün kumanda düğmelerinin kullanımı ile ilgili de bir sorun bulunmuyor. Üst sınıfta yer alan rakiplerinde olduğu gibi vites kolunun arkasında joystic şeklinde bir kumanda sistemi varolan Laguna III’de bu bölümde sorunsuz bir şekilde çalışıyor. Süspansiyon sistemi eskisine göre biraz daha sertleştirilen Laguna III bu konuda da son derece başarılı. Artık yola hem daha sağlam hem de daha konforlu basan Laguna III, yoldan gelen darbeleri emme konusunda da başarılı.
ASIL SÜRPRİZ MOTORLARDA
Renault Laguna III’ün motor kaputunun altında ise 4 benzinli ve 5 dizel motor görev yapıyor. 1.6 benzinli motor 110 beygir güç üretirken, 2.0 litrelik versiyon 140, 2.0 litrelik turbo motor ise 170 seygir güç üretiyor. Laguna III’ün Türkiye’deki en önemli silahı olması beklenen 1.5 litrelik dCi dizel motor ise ürettiği 110 beygirlik gücü ile dikkat çekiyor. 2000 d/d’de 240 Nm üreten bu motor seçeneğinin ortalama tüketim değeri ise 4.9 litre. Diğer dizel motor seçeneklerini ise 2.0 litre 130, 150 ve 175 beygir gücündeki versiyonlar oluşturuyor. Renault Laguna III Türkiye’ye 1.5 dCi, 1.6 lt 16V, 2.0 lt dCi ve 2.0 lt 170 beygir turbo motor seçenekleri ile ithal edilecek.