Güncelleme Tarihi:
OLAY YERİNDEN İLK GÖRÜNTÜLER...
AtlasJet CEO'su Tuncay Doğaner, saat 07.00 sıralarında yaptığı basın açıklamasında gazetecilere şunları söyledi:
"Öncelikle şehit olanlara, hayatını kaybedenlere Allah’tan rahmet diliyoruz. Atlasjet tarafından kiralanan, World Focus Havayolları’na ait, KK 4203 sefer sayılı, MD 83 tipi yolcu uçağı, İstanbul-Isparta seferini yapmak üzere 00:50’de Atatürk Havalimanı'ndan havalandı.
Uçakta 49 yolcu, 2 kaptan , 4 hostes , 1 teknisyen 7’si mürettebat olmak üzere toplam 56 kişi bulunmaktaydı. Uçuş esnasında uçakta yer alan pilotlar, kabin amiri, uçuş teknisyeni World Focus Havayolları’nın personeli, kabin ekibinden 3 hostes arkadaşımız Atlasjet Havayolları’nın personelidir. Uçak havalandıktan sonra, Isparta meydan üzerinde kuleyle temasa geçilmiş olup, meydan görülmüş ve bu andan itibaren uçakla irtibat kesilmiştir. Yaklaşık saat 06:15’te uçağın Kılınç İlçesi’nin batısında, Çukurören Köyü’nün kuzeyi, Türbetepe’nin batısında düşmüş olduğu haberini aldık.
Uçağın inişte ve kalkışta teknik olarak hiçbir probleminin bulunmadığı tespit edilmiştir. Inbound (İniş için meydanı son karşılama) olduktan sonra, uçakla irtibat kesilmiştir.
Olay öğrenildiği andan itibaren, Ulaştırma Bakanlığı , İçişleri Bakanlığı , Hava Kuvvetleri Komutanlığı ve Emniyet Müdürlüğü olmak üzere ilgili tüm birimler olayın üzerine gitmiştir. Yaklaşık saat 06:15’te verilen bilgiye göre uçağın yeri meydanın kuzeybatısında yaklaşık 5.000 feetlik bir tepede rastlandığı belirtilmiştir. Arama kurtarma ekipleri bölgeye karadan ulaşmaya çalışmıştır. Dağlık bir tepe olduğu için bölgeye ulaşımda güçlük çekilmektedir. Arama kurtarma ekibi helikopterinden gelen bilgiye göre şu ana kadar yaşam belirtisine rastlanmamıştır.
Ulaştırma Bakanlığı , Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü, şirketimiz ve tüm Türkiye Cumhuriyeti bu işin üzerindedir. Havalimanında her türlü önlemi aldık; maalesef hiçbir çaba hayatını kaybedenleri geri getiremez.
Bugün saat 10:00’da Atlasjet Havayolları Yöneticileri, yolcu yakınalrıyla beraber Isparta’ya hareket edecek. İstanbul’a dönüşümüz Isparta’daki gelişmeler doğrultusunda belirlenecek. Daha önce de belirttiğim gibi herhangi bir hava muhalafeti bulunmamakta, hatta mehtaplı, uçuş için son derece uygun bir hava bulunmaktadır. Pilotlarımız eğitimden yeni dönmüş, son derece deneyimli ,pilotlardır. Pilotlarda herhangi bir uykusuzluk, yorgunluk durumu sözkonusu değildir. Uçak tarafından meydan görüldükten sonra, uçağın neden havaalanına ulaşamadığı , yapılan detaylı incelemeler sonucunda belirlenecektir.
Atlasjet olarak yolcularımızın bütün sorumluluğu bize aittir.
Bundan sonraki bilgiler Ulaştırma Bakanlığı, İçişleri Bakanlığı, Askeri yetkililer, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü tarafından verilecektir.
KAPTAN PİLOT ÖZDEMİR ÖN ADI ‘MUHAMMET'İ SİLDİRMİŞ
Isparta'da düşen World Focus Havayolları'na ait MD83 tipi yolcu uçağının Kaptan Pilotu Ferhat Özdemir'in 2003 yılında ABD'de görev yaparken, anonslarda yolcuların ön adı olan Muhammet'i duyduğunda endişe ettiğini söyleyerek bu ismi sildirdiği ortaya çıktı.
3 çocuk babası olan 48 yaşındaki Özdemir isim tashihi davasını, İzmir 5'inci Asliye Hukuk Mahkemesi'nde avukatı aracılığı ile açtı. özdemir dava dilekçesinde, “Terör saldırısından sonra mesleğimi yapmakta sorunlar yaşadım. İşimi kaybetme riskim oldu. ABD’de saldırıdan sonra Müslümanlara karşı önyargılı davranışlar başladı. Anonslarda Ferhat değil de ön adım Muhammet anons edilince yolcular tedirgin oluyor. Toplumdaki birtakım önyargılar sorun yaratıyor. Muhammet olan ön ismimin nüfustan silinmesini istiyorum” dedi.
Duruşmada davalı Konak Nüfus İdaresi ve Özdemir’in avukatı Ali Balaban hazır bulundu. Cumhuriyet Savcısı Sami Dündar, toplanan kanıtlara göre, davacının adının düzeltilmesinde haklı sebebler olduğunu belirtip önadı Muhammet’in nüfustan silinmesini istedi. Hakim Fadime Akbaba da istemi yerinde buldu ve Özdemir'in ön adı Muhammet'in nüfustan silinmesine karar verdi.
Ferhat Özdemir, 2004'te Türkiye'ye geldi önce Fly Air'de görev yaptı, ardından World Focus Havayolları'na geçti.
İKİNCİ PİLOT EMEKLİ GENERAL
Kazada hayatanı kaybeden İkinci Pilot M. Tahir Aksoy ise Türk Hava Kuvvetleri'nden Hava Pilot Tuğgeneral olarak emekliye ayrıldı. 30 Ağustos 2003'de Yüksek Askeri Şura kararı sonrası emekli olan Tuğgeneral Aksoy 3 ay önce World Focus Havayolları'nda göreve başladı, yer dersleri ve simülatör eğitimini tamamladı.