Bu oyuna mansiyon verilmesi yakışıksız bir durum

Güncelleme Tarihi:

Bu oyuna mansiyon verilmesi yakışıksız bir durum
Oluşturulma Tarihi: Nisan 23, 2008 16:04

Tiyatro sanatçısı Genco Erkal, Afife Jale Tiyatro Ödülleri'nde “Sivas 93” adlı oyunuyla değer bulunduğu mansiyon ödülünü reddetmesiyle ilgili olarak, “Böyle bir yapıta mansiyon ödülü verilmesi hoş bir şey değil. Bunu yakışıksız buluyorum. Biz bunu kabul etmiyoruz” dedi.

Haberin Devamı

Erkal, “Sivas 93” adlı oyunu sahnelemek için geldiği Eskişehir'de, Afife Jale Tiyatro Ödülleri ile ilgili sorularını yanıtladı.

Mansiyon kelimesinin pek bilinmediğini, bu nedenle mansiyon ödülü denince çok önemli bir şeymiş gibi kabul edildiğini ifade eden Erkal, Türkçe sözlükten mansiyon kelimesinin anlamını okudu.

Söz konusu tanımlamanın aşağılayıcı olduğunu ifade eden Erkal, şöyle konuştu:“Oyunun böyle bir ödüle layık olduğunu düşünmüyoruz. Zaten biz kimseden ödül de istemedik. Gereken ödülü seyircinin ilgisiyle aldığımızı düşünüyoruz. Oyunu 3 ay içinde ortalama 500 kişiye 76 kez oynadık. Oyunumuz seyirci sıkıntısı çekilen bir dönemde çok çarpıcı bir sonuç elde etti. Böyle bir yapıta mansiyon ödülü verilmesi hoş bir şey değil. Bunu yakışıksız buluyorum. Biz bunu kabul etmiyoruz. Böyle bir ödülü kabul etsek yaptığımız işe saygımız olmaz diye düşünüyoruz. Sivas'ta yitirdiğimiz, bu oyunda andığımız kişilerin anısına da saygısızlık olduğunu düşünüyoruz. Bu nedenle ödülü kabul etmedik.”

Erkal, mansiyon ödülünün ilk kez geçen yıl verildiğini belirterek, mansiyon ödülünün amatör bir tiyatro topluluğu olan Aslanköy Kadınlar Tiyatro Topluluğuna verildiğini anımsattı.

“BU GİBİ OLAYLAR ÖDÜLE PRESTİJ KAYBETTİRİR"

Bu oyuna mansiyon verilmesi yakışıksız bir durum


Tiyatroya 39 yıldır emek veren Dostlar Tiyatrosunun amatör tiyatro seviyesinde düşünülmesinin kendilerine çok ters geldiğini ifade eden Genco Erkal, şöyle devam etti: “Amatör tiyatroları özendirmek amacıyla konulan ödüllerden birine layık görülmek bize çok ters geldi. Ayrıca ödül gecesi yaşananları da saygısızlık olarak niteliyorum. Siz bir ödül verdiniz bu ödül kabul edilmedi. Bu ödülün kabul edilmediğini açıklamanız lazım. Fazıl Say en iyi müzik dalında aday oldu. Fakat protesto etti, katılmadı. Siz sanki böyle protestolar yapılmamış ya da bu ödüller reddedilmemiş gibi bir ödülün prestijini kurtaramazsınız. Bence bu gibi olaylar ödüle prestij kaybettirir. Başlangıçta çok iyi niyetlerle kurulmuş, çok başarılı seçici kurullardan oluşmuş bir tiyatro ödülü maalesef son yıllarda değerinden çok şey kaybetti.”

Haberin Devamı

FAZIL SAY: ÖDÜLLERE GÖLGE DÜŞMÜŞTÜR

Haberin Devamı

Piyanist ve besteci Fazıl  Say, Afife Jale Tiyatro Ödülleri'nde Genco Erkal ile Dostlar  Tiyatrosu'nun “Sivas 93” adlı oyunla değer bulunduğu mansiyon ödülünü  reddettiğini, kendisinin de müzik dalındaki adaylığını geri çektiğini  açıkladı.

Say, kendisinin de müziklerine imza  attığı “Sivas 93” isimli yapıtın, son yıllarda gördüğü en çarpıcı ve  duyarlı tiyatro eserlerinden olduğunu kaydetti.

Genco Erkal'ı, Madımak faciasını bir belgesel tiyatro biçimine,  “olağanüstü duyarlı ve gerçekçi bir dille” aktardığı için kutladığını  ifade eden Say, “Genco Erkal ve Dostlar Tiyatrosu'nun, Afife Jale  Ödülleri'nde mansiyon kazandığını duyduğumuzda bu hepimizin tuhafına  gitmişti. Onların son karar olarak, bu ödülü almayı reddetmesi ve bunu  sert dille yazılmış bir basın bildirisiyle sunması çok doğru oldu” dedi.
         
Mansiyonun daha çok genç sanatçıları teşvik amacını taşıyan, farklı  manada bir ödül olduğunu vurgulayan Say, şunları söyledi:   “Ben, Dostlar Tiyatrosu bir yandan böyle bir protesto sürecinde iken  'En İyi Müzik' dalında aday olarak kalmayı doğru bulmadım ve bu  adaylığımı geri çektim. Çünkü, bu protestoyu tamamen haklı buluyorum.  Ayrıca bu ekibin de bir bireyiyim ve tamamen aynı fikirdeyim.   Biz açıklamamızı yapmamıza rağmen, Afife Jale Ödülleri gecesinde  yarışanlar arasında adımın geçmesini vahim buldum. Kanımca bu yılki  Afife Jale Ödülleri'ne prestij olarak gölge düşmüştür. Bu tür bir taşra  zihniyeti ile ne sanatsal ne de toplumsal duyarlılığa varılamaz.”

Haberin Devamı

AFİFE ÖDÜLLERİNDE EN İYİLER

Yılın En Başarılı Prodüksiyonu: Bayazıt
En  Başarılı Yönetmen: Mehmet Ergen (Bana Bir Picasso Gerek)
En Başarılı Erkek Oyuncu: Sezai Altekin (Bana Bir Picasso Gerek)
En Başarılı Kadın Oyuncu: Ayça Bİngöl (Bana Bir  Picasso Gerek)
Yardımcı Rolde Yılın En Başarılı Erkek Oyuncusu: Rıza Kocaoğlu (Kürklü  Merkür)
Yardımcı Rolde Yılın En  Başarılı Kadın Oyuncusu: Nurseli İdiz (Kadıncıklar)
Müzikal ya da Komedi Dalında En Başarılı Erkek Oyuncu: Atılgan Gümüş (Müzikaldeki Hayalet)
Müzikal ya da Komedi Dalında da En Başarılı Kadın Oyuncu: Demet Tuncer (Müzikaldeki Hayalet
Müzikal ya da Komedi Dalında En Başarılı Yardımcı Erkek Oyuncu: Bekir Aksoy (Koca Bir Aşk Çığlığı)
En Başarılı  Yardımcı Kadın Oyuncu: Simay Küçük Tuna (Bir Şehnaz Oyun)
En Başarılı Sahne Tasarımcısı: Başar Sabuncu
En Başarılı  Giysi Tasarımcısı: Canan Göknil
En Başarılı Sahne Müziği: Cem İdiz
En Başarılı Işık Tasarımcısı: İlhan Ören aldı.
Muhsin Ertuğrul Özel Ödülü: Haldun Marlalı
Nisa Serezli Aşkıner  Özel Ödülü: Beyhan Saran
Cevat Fehmi Başkut Özel Ödülü: 444/Altıdan sonra Tiyatro oyunu ile Yiğit Sertdemir
Tiyatroda  Yeni Kuşak Özel Ödülü: Don Kişot Tiyatro tarafından sahnelenen  “Dalga” oyununun genç oyuncuları
Yapı Kredi Sigorta Özel Ödülü; Hamit Belli
Mansiyon: “Sivas 93” oyunuyla Dostlar Tiyatrosu

 

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!