Tüketici Hakem Heyeti haberleri sayfasında Tüketici Hakem Heyeti hakkında son dakika haberler ve güncel bilgiler bulunmaktadır. Toplam 742 Tüketici Hakem Heyeti haberi, videosu, fotoğrafı ve yazar yazısı yer almaktadır. Geçmişte ve bugün yeni yayımlanan son durum gelişmeleri ile pek çok haber sayfamızdan takip edilebilir.
Konya'da, Tüketici Hakem Heyeti, Hüseyin Özdemir’in, araç muayene istasyonunda otomobilinin vize işlemi ücretini kredi kartıyla gerçekleştirdiği için alınan 128,18 TL farkın kendisine geri ödenmesi amacıyla yaptığı başvuruyu değerlendirdi. Heyet, Özdemir'e ücret iadesinin kabulüne karar vererek firmanın kredi kartına kestiği farkı ‘ayıplı hizmet’ olarak nitelendirdi. Özdemir, "Türkiye'de insanlara örnek teşkil etmesi ve milyonlarca kişiden alınan bu farkın kaldırılması için bir örnek oluşturdum. Buradaki amaç 128 TL değil. İnsanların hakkını aramasını istiyorum" dedi.
#OtomobilÇankaya İlçe Tüketici Hakem Heyeti, ‘spor salonu’ mağdurları için önemli bir karara imza attı. Heyet, Ankara’da ünlü bir zincir spor salonuna üye olan ancak salon tadilata girince Çankaya’da başka bir şubeye yönlendirilen U.D.’yi haklı bularak bir yıllık ücretin iadesine karar verdi.
#Spor Salonuİstanbul Pendik'te 6 kilometrelik yol için 17 bin 700 lira ücret ödeyen Salih Aygül, servis şirketini Tüketici Hakem Heyeti'ne şikayet edince kızı servis listesinden çıkartıldı. Veli Salih Aygül, okulun tek servis firmasıyla anlaşması olduğunu belirterek, kızının bu durum nedeniyle mağdur olduğunu ifade etti. Kızının listeden çıkartılma sebebini öğrenmek için servis firmasını arayan Aygül, firma yetkilisinden 'Tüketici Hakem Heyetine şikayette bulunulduğu için kızınız listeden çıkartıldı' cevabını aldı.
#İstanbulKonya'da hızı taahhüt edilenin altında olduğu için internet aboneliğini iptal ettiren Onur Kızılçay (28), ödediği 1200 TL cayma bedelini geri alabilmek için Tüketici Hakem Heyeti'ne başvurdu. Heyetin, başvuruyu onaylamasının ardından dava açıldı. Bilirkişinin hazırladığı raporda internet sağlayıcısının 'ayıplı hizmet' verdiği belirtilince mahkeme, mağdurun ödediği cayma bedelinin iadesine hükmetti.
#KonyaKonya'da hızı taahhüt edilenin altında olduğu için internet aboneliğini iptal ettiren Onur Kızılçay (28), ödediği 1200 TL cayma bedelini geri alabilmek için Tüketici Hakem Heyeti'ne başvurdu. Heyetin, başvuruyu onaylamasının ardından dava açıldı. Bilirkişinin hazırladığı raporda internet sağlayıcısının 'ayıplı hizmet' verdiği belirtilince mahkeme, mağdurun ödediği cayma bedelinin iadesine hükmetti.
#Ayıplı HizmetÜnlü bir markanın boyasını alan tüketici, evini boyadıktan sonra şok geçirdi. Badananın üzerinden bir hafta geçmesine rağmen boya kurumadı. Üretici firma ve satıcı ile görüşen tüketici sonuç alamayınca Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurdu. Heyet, satılan boya ‘ayıplı’ diyerek ödenen ücretin iadesine karar verdi.
#Ayıplı MalTüketicilerin kusurlu, ayıplı mal ve hizmetlere ilişkin haklarını aradığı Tüketici Hakem Heyeti başvurularında parasal sınır yükseltildi. Bundan sonra fiyatı 11 bin 330 liraya kadar olan kusurlu mal ya da hizmet için Tüketici Hakem Heyeti'ne başvurulabilecek.
#Tüketici Hakem HeyetiTicaret Bakanı Ruhsar Pekcan, "Tüketici hakem heyetlerimize vatandaşlarımız tarafından 2019'da 545 bin 237 başvuru yapılmış olup, 546 milyon 50 bin 537 lira tutarında uyuşmazlık değerlendirildi. Kararların yaklaşık yüzde 61'i tüketici lehine sonuçlandı. En çok 70 bin 698 ile ayakkabı, 62 bin 110 ile cep telefonu, 41 bin 707 ile kredi dosya masrafı, 31 bin 547 ile kredi kartı üyelik ücretleri şikayet konusu oldu. (Vatandaşlara çağrı) Tüketici haklarınızı ararken bilinçli ve cesur olmanızı diliyor, haklarınızı aramaktan imtina etmemenizi tavsiye ediyorum" açıklamasında bulundu.
#Ticaret Bakanı Ruhsar PekcanTüketici hakem heyetlerince yılın ilk 4 ayında 191 bin 18 başvuru karara bağlanırken, bu başvuruların yüzde 63'ü tüketiciler lehine sonuçlandı - "Perakende ticaret" 83 bin 832 başvuruyla en fazla şikayete konu sektör oldu.
#Tüketici Hakem HeyetiAnayasa Mahkemesi, tüketici hakem heyetine yaptığı başvurunun sonucuna ilişkin tebligatın eline geç ulaşması üzerine itiraz hakkını kaybeden vatandaşı haklı buldu. Dosyayı inceleyen yüksek mahkeme, başvurucunun adil yargılama hakkı kapsamındaki mahkemeye erişim hakkının ihlal edildiğine karar vererek yeniden yargılama yapılmasına hükmetti.
#Anayasa MahkemesiAntalya'nın Kemer ilçesinde oturan Sultan Yıldız, özel okulda okuyan oğlu için servis ücreti olarak 20 kilometrelik uzaklığa 40 kilometre parası istenmesi üzerine yaşadığı anlaşmazlık sonrası Tüketici Hakem Heyeti'ne başvurdu. Konyaaltı Tüketici Hakem Heyeti'nce fazla ücretin Yıldız'a iadesine karar verildi. Ailenin avukatı Hakan Evcin, "Belirlenen ücretten fazlası alınamaz. Karar emsal niteliğindedir" dedi.
#AntalyaBazı işletmeler, hukuki olarak hiçbir dayanağı olmamasına rağmen tüketiciye iade ve değişim hakkı tanımıyor. İşletmelerin 14 gün içerisinde yapılan iadeleri kabul etmek zorunda olduğu belirtildi. Öte yandan, ikinci el ürün satışı yapılan internet sitelerinde de tüketicinin iade hakkı bulunduğu öğrenildi.
#AlışverişAnkara’da sıfır kilometre olarak satın aldığı araçta koku hissedince firmayla görüşen ancak cevap alamayan vatandaş dava açtı. Yerel mahkemenin davayı reddetmesinin ardından vatandaşın dosyayı bir üst mahkemeye taşıması üzerine Yargıtay, aracın yenisiyle değiştirilmesine hükmetti.
#YargtyaOtellerde doluluk oranları istenilen seviyede olmayınca son dakika satışlarında indirime gidildi. Bazı oteller erken rezervasyon fiyatlarının da altına düştü. Turizmciler, “Yapılan indirimin erken rezervasyon fiyatlarının altında olmaması gerekiyor. Müşteri memnuniyeti her şeyden önemli” derken tatilciler aradaki farkı geri alabiliyor.
#Erken RezervasyonKonya'da, Tüketici Hakem Heyeti, Hüseyin Özdemir’in, araç muayene istasyonunda otomobilinin vize işlemi ücretini kredi kartıyla gerçekleştirdiği için alınan 128,18 TL farkın kendisine geri ödenmesi amacıyla yaptığı başvuruyu değerlendirdi. Heyet, Özdemir'e ücret iadesinin kabulüne karar vererek firmanın kredi kartına kestiği farkı ‘ayıplı hizmet’ olarak nitelendirdi. Özdemir, "Türkiye'de insanlara örnek teşkil etmesi ve milyonlarca kişiden alınan bu farkın kaldırılması için bir örnek oluşturdum. Buradaki amaç 128 TL değil. İnsanların hakkını aramasını istiyorum" dedi.
#OtomobilKonya'da, Tüketici Hakem Heyeti, Hüseyin Özdemir’in, araç muayene istasyonunda otomobilinin vize işlemi ücretini kredi kartıyla gerçekleştirdiği için alınan 128,18 TL farkın kendisine geri ödenmesi amacıyla yaptığı başvuruyu değerlendirdi. Heyet, Özdemir'e ücret iadesinin kabulüne karar vererek firmanın kredi kartına kestiği farkı ‘ayıplı hizmet’ olarak nitelendirdi. Özdemir, "Türkiye'de insanlara örnek teşkil etmesi ve milyonlarca kişiden alınan bu farkın kaldırılması için bir örnek oluşturdum. Buradaki amaç 128 TL değil. İnsanların hakkını aramasını istiyorum" dedi.
#OtomobilDokuz günlük bayram tatili Antalya, Bodrum gibi merkezlerde yoğunluğa neden oldu. Otellerde yer kalmadığına dikkat çekilirken Tüketici Konfederasyonu tatilcileri ekstra masraf çıkarılması ve kötü hizmet durumlarına karşı uyardı: “Sözleşme dışında dayatılan ekstraları da hijyen gibi kötü tutumları da sineye çekmeyin, 175’e şikâyet edin.”
#Tüketici KonfederasyonuAnkara'da Ali İhsan Karaağaç (45), oğlunu askerlik görevini yapacağı Hatay'a götürmek için internet üzerinden ulaştığı Rıdvan G.'ye araç kiralama bedeli olarak 5 bin lira gönderdi. Rıdvan G.'nin kasko ücreti olarak da 18 bin lira istemesi üzerine araç kiralamaktan vazgeçip, parasının geri verilmesini talep edince dolandırıldığını anlayan Ali İhsan K., suç duyurusunda bulundu.
#Ankaraİstanbul Bakırköy'de çamaşır makinesinin arızalanması üzerine internetten numarasını bulduğu tamirciyi evine çağıran Gülay Erman, iddiaya göre makinesini tamir için gelenlerden ne makinesini ne de parasını geri alabildi. Şikayetçi olan Erman, "26 Mart'tan bu güne kadar 1 ay geçti, makinam yok ortada" dedi. Tüketici Konfederasyonu (TUKONFED) Hukuk Komisyonu Başkan Yardımcısı Dr. Mücahit Saraçlı ise, "Yetkili olmamalarına rağmen maalesef internet üzerinden özellikle böylesine servis aramalarında, arama motorlarında kendilerini üst noktada çıkartıyorlar. Bunları önlemek için Ticaret Bakanlığı, 1 Temmuz 2020 itibariyle SERBİS dediğimiz bir uygulama başlattı. Bu uygulamaya kolay bir şekilde erişim sağlanmakta. Girdiğinizde 10-15 saniye içerisinde hangi markanın yetkili servisini, kendi adresinize yakın olanını aradığınızda karşınıza çıkmakta" diye konuştu.
#İsttanbulBakırköy'de çamaşır makinesinin arızalanması üzerine internetten numarasını bulduğu tamirciyi evine çağıran Gülay Erman, iddiaya göre makinesini tamir için gelenlerden ne makinesini ne de parasını geri alabildi. Şikayetçi olan Erman, "26 Mart'tan bu güne kadar 1 ay geçti, makinam yok ortada" dedi. Tüketici Konfederasyonu (TUKONFED) Hukuk Komisyonu Başkan Yardımcısı Dr. Mücahit Saraçlı ise, "Yetkili olmamalarına rağmen maalesef internet üzerinden özellikle böylesine servis aramalarında, arama motorlarında kendilerini üst noktada çıkartıyorlar. Bunları önlemek için Ticaret Bakanlığı, 1 Temmuz 2020 itibariyle SERBİS dediğimiz bir uygulama başlattı. Bu uygulamaya kolay bir şekilde erişim sağlanmakta. Girdiğinizde 10-15 saniye içerisinde hangi markanın yetkili servisini, kendi adresinize yakın olanını aradığınızda karşınıza çıkmakta" diye konuştu.
#İnternetTicaret Bakanı Ömer Bolat, CNN Türk'te Hande Fırat'ın sorularını yanıtladı. "Orta Vadeli Plan ile yol haritamızı belirledik" diyen Bolat, "Hedef dış ticaret açıklarının ve cari açığının azaltılması, istikrarlı ve orta düzeyli büyüme trendine girmekti. Şu an hedeflerimizin ilerisindeyiz." dedi. Gazze'ye ihracat tartışmalarına da değinen Bakan Bolat, "Türkiye, İsrail'e jet yakıtı satmıyor. Sosyal medya üzerinden büyük bir yalan uydurdular." dedi.
#Ömer BolatBilecik (Merkez) Belediyesi hangi parti? sorusu seçimler öncesi merak ediliyor. 2024 yerel seçimlerinin 31 Mart tarihinde yapılması yapılması planlanıyor. 2019 Bilecik (Merkez) yerel seçim sonuçları da bu sebeple araştırılıyor. Peki, Bilecik (Merkez) Belediyesi hangi partide? Bilecik (Merkez) Belediye Başkanı kimdir?
#BilecikGaziosmanpaşa’da bedensel engelli Sibel Zengin, internet sitesi üzerinden 20 bin lira değerinde tablet sipariş etti. Zengin, kargo paketini açtığında ise hayatının şokunu yaşadı. Pakette tablet yerine taş çıktı. Hayal kırıklığına uğradığını söyleyen Sibel Zengin, "Tüketici hakem heyetine de başvuru yaptık. Mağdur oldum, bu resmen insanları dolandırmak. Avukatımızla hukuki süreci başlattık. Yani taşı görünce şok oldum. Tablet beklerken taş geldi" dedi. Tüketici Konfederasyonu (TÜKONFED) Başkanı Aydın Ağaoğlu ise "Burada taş gönderilmesinin sebebini de savcılık açısından soruşturulduğunda 'depocu karıştırmış bu bir dolandırıcılık değil' demek için bazı açıkgöz satıcılar cep telefonu yerine salatalık, tablet yerine de taş gönderebiliyor" ifadelerini kullandı.
#Sibel Zenginİstanbul Gaziosmanpaşa’da bedensel engelli Sibel Zengin, internet sitesi üzerinden 20 bin lira değerinde tablet sipariş etti. Zengin, kargo paketini açtığında ise hayatının şokunu yaşadı. Pakette tablet yerine taş çıktı. Hayal kırıklığına uğradığını söyleyen Sibel Zengin, "Tüketici hakem heyetine de başvuru yaptık. Mağdur oldum, bu resmen insanları dolandırmak. Avukatımızla hukuki süreci başlattık. Yani taşı görünce şok oldum. Tablet beklerken taş geldi" dedi. Tüketici Konfederasyonu (TÜKONFED) Başkanı Aydın Ağaoğlu ise "Burada taş gönderilmesinin sebebini de savcılık açısından soruşturulduğunda 'depocu karıştırmış bu bir dolandırıcılık değil' demek için bazı açıkgöz satıcılar cep telefonu yerine salatalık, tablet yerine de taş gönderebiliyor" ifadelerini kullandı.
#İstanbulAntalya'da bir veli, çocuğunu kaydettirdiği özel okuldan istenen fahiş kitap ücretine itiraz etti. Aynı kitapları dışarıdan çok daha ucuza almaya kalkan veliye okul yönetimi tarafından öğrencinin online eğitim faaliyetlerinden yararlanamayacağı ve okula ait kitapların verilmeyeceği söylendi. Okulun talep ettiği ücreti ödedikten sonra mahkemenin haklı bulduğu veli, fazla ödediği ücreti almaya hak kazandı.
#Özel Okulİstanbul'da yaptırdığı saç ekim işleminin başarısız olduğunu iddia ederek saç ekim merkezine başvuran avukat Burakhan Meydan, 'tekrar ekim yapalım' teklifiyle karşılaştı. Teklifi kabul etmeyip, ücret iadesini talebi de olumsuz karşılanınca Meydan, hukuk yoluna başvurdu. Mahkeme bilirkişi raporu doğrultusunda saç ekim işlemini eser sözleşmesi kapsamında kabul etti. Mahkeme, saç ekim merkezinin ayıplı işlem yaptığına karar vererek Burakhan Meydan'ın ödediği 8 bin liranın yasal faiziyle birlikte iadesine hükmetti. Kararın emsal niteliğinde olduğunu söyleyen Burakhan Meydan, "Mahkemece bilirkişi raporu dikkate alındı ve eser sözleşmesindeki sair mevzuat üzerinden mahkeme değerlendirmede bulundu. Saç ekiminde yapılan işlemin sadece yüzde 10'luk kayıp gerçekleştirilebileceği söylendi. Bilirkişi raporunda bu yüzde 10'luk kaybın söz konusu dosyamızda, yüzde 90'na vardığı tespit edildi. Bu nedenle de bu hizmetin ayıplı bir hizmet olduğu bilirkişilerce tespit edildi" dedi.
#Saç Ekimiİstanbul'da yaptırdığı saç ekim işleminin başarısız olduğunu iddia ederek saç ekim merkezine başvuran avukat Burakhan Meydan, 'tekrar ekim yapalım' teklifiyle karşılaştı. Teklifi kabul etmeyip, ücret iadesini talebi de olumsuz karşılanınca Meydan, hukuk yoluna başvurdu. Mahkeme bilirkişi raporu doğrultusunda saç ekim işlemini eser sözleşmesi kapsamında kabul etti. Mahkeme, saç ekim merkezinin ayıplı işlem yaptığına karar vererek Burakhan Meydan'ın ödediği 8 bin liranın yasal faiziyle birlikte iadesine hükmetti. Kararın emsal niteliğinde olduğunu söyleyen Burakhan Meydan, "Mahkemece bilirkişi raporu dikkate alındı ve eser sözleşmesindeki sair mevzuat üzerinden mahkeme değerlendirmede bulundu. Saç ekiminde yapılan işlemin sadece yüzde 10'luk kayıp gerçekleştirilebileceği söylendi. Bilirkişi raporunda bu yüzde 10'luk kaybın söz konusu dosyamızda, yüzde 90'na vardığı tespit edildi. Bu nedenle de bu hizmetin ayıplı bir hizmet olduğu bilirkişilerce tespit edildi" dedi.
#Saç EkimiÇankaya İlçe Tüketici Hakem Heyeti, ‘spor salonu’ mağdurları için önemli bir karara imza attı. Heyet, Ankara’da ünlü bir zincir spor salonuna üye olan ancak salon tadilata girince Çankaya’da başka bir şubeye yönlendirilen U.D.’yi haklı bularak bir yıllık ücretin iadesine karar verdi.
#Spor SalonuBirçok kişi kuyumcu alışverişlerinde verilen rakama güvenmeyip başka kuyumculardan da fiyat alma ihtiyacı hissediyor. Nitekim bazen yan yana satış yapan dükkanlarda bile müşteriye farklı fiyatlar verilebiliyor. Peki kuyumcular altın fiyatını nasıl hesaplıyor? Altın alım satımında en doğru fiyata nasıl ulaşacağız? İşte dikkat edilmesi gereken kritik detaylar...
#Altın2023 yılı için değeri 66 bin liranın altındaki tüketici uyuşmazlıklarında il veya ilçe tüketici hakem heyetlerine e-Devlet üzerinden tek tıkla yerinizden bile kalkmadan başvurup hakkınızı aramanız mümkün. Peki, başvuru için parasal sınır kaç lira? Tüketici uyuşmazlıklarında arabulucuya gitmek dava şartı haline getirildi mi? Bu hafta milyonlarca tüketiciyi ilgilendiren tüketici uyuşmazlıklarına şikâyet yollarını yazdım.
#Tüketici UyuşmazlıklarıABB UKOME Genel Kurulu, Hürriyet Ankara’nın gündeme getirdiği okul ve personel taşımacılığı yapan servislerdeki çifte tarife karmaşasını sona erdirdi. Dün yapılan toplantıda servis araçları için tek bir tarife belirlendi. UKOME Genel Kurulu, özellikle öğrenci velilerine tarifenin üzerinde yapılacak taşıma durumunda şikâyet ve hukuki işlem hatırlatması yaptı.
#C Plakalı ServisKira anlaşmazlıklarında artık dava açmadan önce ara buluculuk dönemi başlıyor. Düzenlemenin 1 Eylül'de yürürlüğe gireceğini hatırlatan İzmir Tüketici Hakem Heyeti üyesi Salih Emrah Ertan, uygulamanın yalnızca ev ve iş yerlerindeki kira uyuşmazlıklarını kapsamadığını belirterek araba, tarla, eşya hatta kiralık gelinlik anlaşmazlıklarında bile ara bulucuya başvurmanın zorunlu hale getirildiğini belirtti.
#Ara BulucuKira anlaşmazlıklarında artık dava açmadan önce ara buluculuk dönemi başlıyor. Düzenlemenin 1 Eylül'de yürürlüğe gireceğini hatırlatan İzmir Tüketici Hakem Heyeti üyesi Salih Emrah Ertan, uygulamanın yalnızca ev ve iş yerlerindeki kira uyuşmazlıklarını kapsamadığını belirterek araba, tarla, eşya hatta kiralık gelinlik anlaşmazlıklarında bile ara bulucuya başvurmanın zorunlu hale getirildiğini belirtti.
#ArabulucuVatandaş taksi bulamıyor, taksici tarifelerden şikâyet ediyor. Şu anda bir şoför kontağı yaklaşık ortalama 1300 lira borçla açıyor. Günü kurtarması için saatte ortalama 300 lira kazanması lazım. Aylık plaka kirası 22 bin lira. Buna yakıt, yıkama, durak parası, yemek, sigorta ve bakım masrafı eklenince şoförler önemli bir yükün altında kalıyor. Şoförler tarifeler düşük kaldıkça yolcu seçmeye, turist aramaya devam edeceklerini, trafiğe girmeyeceklerini söylüyorlar. Sorunun asıl kaynağı olarak ise yine plakaları elinde tutan galericiler gösteriliyor. İşte şikâyet konuları, yolcu hakları ve kazanç denklemiyle taksi ekonomisi.
#Taksi