Peugeot haberleri sayfasında Peugeot hakkında son dakika haberler ve güncel bilgiler bulunmaktadır. Toplam 3131 Peugeot haberi, videosu, fotoğrafı ve yazar yazısı yer almaktadır. Geçmişte ve bugün yeni yayımlanan son durum gelişmeleri ile pek çok haber sayfamızdan takip edilebilir.
Peugeot, Fransız otomobil, bisiklet ve motosiklet markası, günümüzde PSA Peugeot Citroën`in bir parçasıdır. Aslında 19. yüzyılın sonlarında bisiklet üreten bir firma olarak kurulmuştur.
Stellantis çatısı altındaki Peugeot, Citroën, Opel ve DS gibi markaları ülkemizde temsil eden Groupe PSA Türkiye’nin CCO’su (Chief Corporate Officer) Ayça Furth evden çalışmaya geçişi ‘beyaz yakalının özgürlük manifestosu’ olarak tanımlıyor. Ayça Furth, “Flexlife Çalışma Modeli’miz yurtdışına örnek oldu. Flexlife yaşama, bütünsel bakan, bir iş yapış kültürü. Çalışana duvarlar örmediğimiz nerede, neyi nasıl yapacağına bizim karar vermediğimiz ama neyi yaptığıyla ilgilendiğimiz bir iş modeli. Özgürlükçü bir iş modeli” dedi.
#Sponsorlu İçerikLansmanı yapılalı birkaç gün olan Peugeot 208 çok kısa sürede ikinci el ilan sitesine düştü. Sıfırı bayide 231 bin lira olan otomobil ikinci elde doktor tarafından 270 bin lira fiyattan satışa sunuldu. Doktorun yanında galericiler de yüksek fiyattan satış yapıyor.
#PeugeotFIAT Chrysler Automobiles (FCA) ve Peugeot Societe Anonyme (PSA)’nin birleşme kararı 2019 yılında açıklanmıştı. Her iki grup kendi çıkarları doğrultusunda adımlar atacak ve gelecek planlarını ortan bir çatı altında yürüteceklerini açıklamışlardı. Ancak bu birleşmenin rekabete aykırı unsurlar içerebileceği gerekçesiyle Avrupa Birliği geniş çaplı bir inceleme süreci başlatmıştı. 6 ay süren soruşturma sonrasında, AB prensipte anlaşılan Fiat Chrysler ve PSA birleşmesini 2020 sonunda onaylamıştı. Söz konusu onay ile birlikte yalnızca imza süreci geriye kalmıştı. PSA ve FCA dün atılan imzalar ile birlikte resmi olarak birleşti.
#GazetehaberleriFransız PSA Grubu, 2019 yılından itibaren bünyesindeki Peugeot, Citroen, Opel ve DS markalarını Avrupa’da birlikte satmaya başladı. Ocak sonunda ilk olarak Madrid’de 4 markanın birlikte satıldığı yeni showroom konseptini hizmete açan PSA Grubu, ikinci showroom’u ise Konya’da açıyor. Peugeot Türkiye Genel Müdürü İbrahim Anaç, “Türkiye’nin yarıdan fazlasında çoklu marka stratejisini uygulayacağız” dedi.
#GazetehaberleriGeçen yıl 3 bin 500’ün üzerinde adetle global satışlarda dördüncülüğe yükselen DS Automobiles Türkiye, 2024 yılında servis yatırımlarına odaklandı. DS Automobiles Türkiye Genel Müdürü Selim Eskinazi, “Son iki yılda araç parkımızı 8 bin 500 adede çıkardık. 2024 yılında servis noktalarımıza ciddi yatırımlar yapıyoruz. Emekleyerek başladık şimdi yürüyoruz. DS Automobiles olarak butik bir hedef kitlemiz var. Butik kalarak büyümeye devam edeceğiz” diye konuştu.
#DS AutomobilesTürkiye’nin Çin’den ithal edilen otomobiller için temmuz ayında uygulamaya başladığı ilave vergilerin ilk etkileri görüldü. Ağustos ayında toplam pazarda Çinli üreticilerin satışları temmuz ayına kıyasla yüzde 31 azalarak 5 bin 946 adede kadar geriledi. Buna rağmen, sekiz ay sonunda satışlarını geçen yıla göre yüzde 120 artıran Çinli üreticiler her 10 otomobilden 1’ini satmayı başardı.
#ÇinOtomotiv satışları sektör temsilcilerinin sene başındaki beklentilerinin aksine rekorlar kırarak büyümeye devam ediyor. Ağustos ayında otomobil ve hafif ticari araç satışları bir önceki yıla göre yüzde 0.8 artışla 90 bin 134 adede ulaşarak tüm zamanların ‘ağustos rekoru’nu kırdı. Sekiz ay sonunda toplam satışlar yüzde 0.2 artarak 762 bin 152 adet oldu.
#FIATTürkiye’nin iş dünyası, köklü aile şirketleriyle dolu. Her biri, bir başarı hikayesi, bir emek öyküsü. Ama ne yazık ki bu öyküler çoğu zaman ikinci ya da üçüncü nesle geldiğinde tatsız sonlarla noktalanıyor. Özellikle de Ege Bölgesi’nde birçok şirketin böyle kötü sonlarına tanıklık ettik.
#1Türkiye 8 Temmuz itibarıyla Çin’den ithal edilecek tüm otomobillerde gümrük vergisini yüzde 50’ye çıkarıyor. Fiyatlar artacağı için tüketici bu karara tepkili ancak hükümet, otomotivde yüzde 70’i bulan ithalat oranını düşürmeyi ve Çinlilerin olası yatırım kararını hızlandırmayı hedefliyor. Kararın hemen ardından Chery’den “En kısa sürede Türkiye’de üretim gerçekleştirebilmek için çaba içerisindeyiz” açıklaması geldi.
#Çin Otomobilleriİstanbul'un Küçükçekmece ilçesinde Basın Ekspres yan yolda iki otomobilin panelvan araçla kafa kafaya çarpışması sonucu meydana gelen zincirleme kazada, ağır yaralanan Ersin Çevik ve Satiye Şatır, tedavi gördükleri hastanede hayatını kaybetti.
#KüçükçekmeceOtomotiv sektöründe genel beklenti, pazarın 2024’te yüzde 30-35 daralarak 800 bin adetle kapanması yönünde. Ancak Stellantis bünyesindeki markalar beklentilerin tam aksine en iyimser tabloyu çizerek yılın 1.1 milyon satışla kapanacağını vurgulamayı sürdürüyor. Citroen Türkiye Genel Müdürü Selen Alkım, “Yaptığımız hesaplara göre pandemi döneminden bu yana 300 bin otomobil satın alamamış veya ihtiyacı olan kişi var” dedi.
#Otomotiv SektörüÖzel okullar, gençliğimdeki gibi otorite ve veliler ile talebeleri saygıya alıştıran yerler olmaktan çok uzak. Özel okul öğretmenleri velilerin devamlı tacizi ve cahilane müdahalelerini dinlemek zorunda kalıyor. Müdürler ise “müşteri her daim haklıdır” düsturuyla hareket ediyor. Çoluk çocuk takımı da bu havayı hissettiği için edepsizliğe ve şımarıklığa sürükleniyor. Mustafa Necati ekolüne mensup eğitimcilerin bir sloganı vardı; “Efendim her şeyin başı maarif” derlerdi...
#Öğretmen2’nci el otomobil piyasasında hareketlilik yeniden başladı. Kasım 2023’te ortalama 65-70 güne kadar çıkan satış süreleri yeniden 30-45 günlere geriledi. Hürriyet, Nisan 2024 itibarıyla en hızlı satılan 2’nci el otomobilleri araştırdı. Buna göre, Türkiye’de en hızlı satılan 2’nci el otomobil markası Renault olurken; en hızlı satılan ikinci el otomobil modelleri 1-7 gün ile Renault Megane, 5-7 gün ile Nissan Qashqai ve 7-10 gün ile Fiat Egea oldu.
#2’Nci El Otomobil PiyasasıTürkiye’de elektrikli otomobil satışlarının 2024 yılında bir önceki yıla göre yaklaşık iki kat büyümesi bekleniyor. Markaların Hürriyet ile paylaştığı tahmini satış hedeflerine göre, yıl sonu itibarıyla toplamda 110 bin elektrikli çok rahat satılacak. Diğer markalarla birlikte pazar 120 bin adedi bulacak. Togg’un zirveyi koruması beklenirken tebliğe takılan Çinliler ile satışları çakılan ABD’li Tesla’nın yerini Stellantis Grubu ve Alman Volkswagen alacak.
#Elektrikli Otomobil2023 yılında bazı dönemlerde ayda 2-3 kez zamlanan sıfır otomobil fiyatları son 4 ayda daha yatay bir seyir izledi. En çok satan segmentlerde 4 aylık fiyat artışları yüzde 6 ila 10 arasında değişti. Şubat 2024 sonu itibarıyla küçük sınıf (B segmenti) sıfır otomobilde fiyat ortalaması 1.4 milyon TL’ye, orta sınıfta (C segmenti) fiyat ortalaması 1.9 milyon TL’ye ve orta-üst sınıfta (D segmenti) fiyat ortalaması 3.5 milyon TL’ye ulaştı.
#B Segmenti2023 yılını bir önceki yıla göre yüzde 39.2 artarak 265 bin 294 adetle tamamlayan hafif ticari araç pazarı, 2024 yılında büyük bir rekabete sahne olmaya hazırlanıyor. Ancak bu rekabet uzun yılların ardından yerli yani Türkiye’de üretilen modeller arasında değil Avrupa’da üretilip Türkiye’ye ithal edilen modeller arasında geçecek. Çünkü, Tofaş’ta Doblo üretimi sona erdi, Fiorino modellerinin üretimi sona ermek üzere. Ford ise Tourneo ve Transit Couirer’in üretimini artık Türkiye yerine Romanya’da satın aldığı Craiova fabrikasında gerçekleştiriyor. Yerlilerin çekildiği pazarda Stellantis Grubu Peugeot Rifter, Opel Combo, Citroen Berlingo ve Fiat Doblo ile Volkswagen ise Caddy’si ile pay arttırmaya çalışacak.
# Ford Transit Courier