Her Zaman Coca-Cola'da, ‘her zaman’ gitti, ‘hayatın tadı’ geldi

Güncelleme Tarihi:

Her Zaman Coca-Colada, ‘her zaman’ gitti, ‘hayatın tadı’ geldi
Oluşturulma Tarihi: Ocak 12, 2000 00:00

Haberin Devamı

DÜNYANIN en çok tanınan markası olan Coca-Cola, ‘‘Her Zaman Coca-Cola’’ sloganını değiştirdi. Coca-Cola, bundan böyle, ‘‘Hayatın Tadı Coca-Cola’’ sloganını kullanacak. Yeni sloganla ilgili ilk duyuru ABD'den bir gün önce Türkiye'de yapıldı.

DÜNYANIN en fazla tanınan markası olan, bugün 200 ülkede satılan 114 yıllık Coca-Cola, 2000 yılında tüm dünyada, yeni sloganı ‘‘Hayatın Tadı Coca-Cola’’ ile tüketicisiyle buluşacak. Her gün dünyada 1 milyar, Türkiye'de ise 17 milyon bardak içilen Coca-Cola, sekiz yıldır kullandığı, ‘‘Her Zaman Coca-Cola’’ sloganı yerine, ‘‘Hayatın Tadı Coca-Cola’’ sloganını kullanacak. Coca-Cola'nın sloganı dışında, değişen amblemi, radyo spotları ve TV reklamlarıyla da yepyeni bir görüntüye büründü. Coca-Cola'nın yeni sloganı, 200 ülke içinde ilk kez Türkiye'de kamuoyuna tanıtıldı ve kullanılmaya başlandı.

Coca-Cola'nın yeni sloganı, grafik tasarımı, yeni radyo ve TV reklamları, dün İstanbul'da düzenlenen ve Coca-Cola Güney Avrasya Bölüm Başkanı Cem Kozlu'nun katıldığı bir toplantıyla duyuruldu. Türkiye'nin Coca-Cola sistemi içinde gösterdiği başarılarla büyük bir yer edindiğini belirten Kozlu, Türkiye'nin bu önemli değişikliği uygulayan ilk ülkelerden biri olduğunu söyledi.

Coca-Cola'nın yaşadığı bu değişimini, 200'e yakın ülke arasında Amerika ile aynı anda hayata geçiren ve uygulayan ilk beş ülkeden biri olduklarını belirten Kozlu, ‘‘Coca-Cola'nın 1914 yılında tasarımı yapılan ve ilk patentli şişenin üretimi için de hızlı davrandık ve bu şişenin üretildiği dört ülkeden biri olduk. Şişecam Mersin'de önemli bir yatırım yaptı. Şimdi bu şişeyi dünyaya Türkiye'den ihraç edeceğiz. Bu projede de Türkiye çabuk davranmıştı. Bu sloganı tanıtan ilk ülke de biziz.

Coca-Cola sistemi içinde hem Türkiye hem de Güney Avrasya bölümü olarak güçlü bir organizasyona sahibiz. Çabuk davranabiliyoruz, güçlü bir yapımız var’’ diye konuştu.

20 reklam filmi

COCA-Cola Avrupa Grup Başkanı Charlie Frenette yönetmenliğindeki bir ekibin 18 aylık çalışması ile ortaya çıkan yeni Coca-Cola kimliği doğrultusunda yaklaşık 20 değişik radyo ve tv reklamı hazırlandı. Ayrıca Coca-Cola'nın yeni grafik tasarımı da yenilendi. Yeni tasarımın eskiye oranla üç kat daha fazla tercih edildiği belirtiliyor. Türkiye'de, 20 reklam filminden seçilen üç reklam 15 Ocak'ta yayınlanmaya başlanacak.

Türkiye'nin hedefi ilk 10

CEM Kozlu, 1999 yılında Türkiye'nin 200 ülke arasında, satış sıralamasında 15'inci sıraya yükseldiğini söyledi. Türkiye'nin, dünyada en hızlı büyüyen 4'üncü ülke ünvanına sahip olduğunu belirten Kozlu, Coca-Cola Türkiye olarak hedeflerini, önümüzdeki üç yıl içinde satış sıralamasında ilk 10 arasına girmek olarak açıkladı. Coca-Cola tüketiminin dünya ortalaması kişi başına yıllık 110 şişe, Türkiye ortalaması ise 80 şişe. Son üç yılda Türkiye'deki yatırımlarının 240 milyon dolara ulaştığını belirten Kozlu, 2000-2002 yılları arasında Orta Anadolu dağıtım merkezi ve Batı Anadolu'da yeni bir üretim merkezi kurmayı planladıklarını söyledi.

Karbonatlı şuruptan Cola’ya

8 Mayıs 1886'da Eczacı Dr. John S. Pemberton, Georgia Atlanta'da üç ayaklı pirinç bir çaydanlıkta lezzetli ve serinletici bir şurup yaptı. Karbonatlı su ile karıştırdığı bu şurubu önce dostlarına ikram etti. Oldukça beğenilen bu şurubu Pemberton, eczanenin bahçesinde 5 cent'ten satmaya başladı. Günlük satışı o yıllarda beş bardaktı.

Pemberton'un ortağı Frank Robinson iki ‘‘C’’ harfinin mükemmel bir estetik yaratacağı düşüncesiyle, kendi el yazısıyla Coca-Cola'nın 114 yıldır değişmeyen logosunu yarattı.

Pemberton'un ölümünden sonra Coca-Cola'nın haklarını 2 bin 300 dolara satın alan Asa Candler, 1892'de 100 bin dolar sermaye ile şirketini kurdu.

1965 yılında Coca-Cola Türkiye'ye geldi.

Coca-Cola'nın pazar değeri 170 milyar dolar.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!