Güncelleme Tarihi:
TÜRKİYE’nin en büyük e-ticaret platformu Hepsiburada, ‘Kara Cuma’yı Türkiye’de ‘Efsane Cuma’ adıyla hazırlanıyor. Geçen yıl rekora imza atan Hepsiburada, bu yıl kendi rekorunu kırmak için çalışmalarını tamamladı. ‘Efsane Cuma’ için yaptıkları hazırlıkları anlatan Hepsiburada Ticari Grup Başkanı Emre Ekmekçi, “Perşembeyi cumaya bağlayan gece yarısından itibaren yüzde 80’e varan indirimleri sunmaya başlayacağız” dedi.
2.5 MİLYON ÜRÜN
Şu anda depolarındaki raflarda diğer satıcılar hariç yaklaşık 2.5 milyon adet ürünün bulunduğunu ifade eden Ekmekçi, şunları söyledi: “Bu miktar yaklaşık 500 TIR dolusu ürün anlamına geliyor. Türkiye genelinde 81 ilde müşterilerimizin sipariş vereceği her noktaya siparişi ulaştıracak sevkiyat ağı hazır durumda. 10 bin iş ortağımızla ülke genelinde büyük bir alışveriş hareketi gerçekleşecek. Ürünlerimiz toplam 14 futbol sahası genişliğinde bir alan kaplıyor. Depoda 650 mavi yaka çalışanımız var. ‘Efsane Cuma’ nedeniyle çalışan sayımızı 2 katına çıkardık.”
Hepsiburada ‘Efsane Cuma’ kampanyaları için depo çalışan sayısını 2 katına çıkarttı.
HEDEF 1 GÜNDE 10 MİLYON ZİYARET
GEÇEN yıl ‘Efsane Cuma’da Hepsiburada’nın web sitesinin 4 milyon kez ziyaret edildiğini belirten Ekmekçi, “Bu yıl 1 günde 10 milyon ziyaret hedefliyoruz. Bu rakam Türkiye’nin en büyük AVM’sine 30 günde yapılan ziyaretin 2 katı. Ayrıca geçen yıl uygulamamızda üzerinden 2.5 milyon kez görüntülenme aldık. En çok sağlık-güzellik ürünleri sipariş edildi. En çok harcama cep telefonları ve aksesuarlarına yapıldı. Dakikada 350 ürün satışı gerçekleştirdik” diye konuştu.
‘6 AYLIK TEMİZLİK MALZEMESİNDE YÜZDE 53 İNDİRİM VAR’
Yapacakları indirimlerden de bahseden Ekmekçi, “Bir bebeğin; bebek bezi, ıslak havlu ve devam sütünden oluşan temel ihtiyaçlarından üçü piyasada 382 TL iken, ‘Efsane Cuma’da bu ürünlerin toplam satış fiyatı 250 TL. Bir evin 6 aylık temel temizlik malzemesi ihtiyacı ortalama 388 TL iken, ‘Efsane Cuma’da 180TL’ye denk geliyor. Bir evin ortalama 3 bin TL’ye yenilenen salonu ‘Efsane Cuma’da 1.000 TL’ye yenilenebiliyor. Samsung buzdolabı ve bulaşık makinesi ile Bosch çamaşır makinesinden oluşan beyaz eşya setinin ücreti 8 bin 525 TL iken cuma günü bu ürünler 3 bin 877 TL olacak” diye konuştu. Türkiye’de bir e-ticaret platformunda ilk kez konut satışını gerçekleştireceklerini de sözlerine ekleyen Ekmekçi, “Hepsiburada, gayrimenkul şirketi Nef’in İstanbul Çekmeköy’de başladığı Ormantepe konut projesinin ikinci etabından 1+1 daireleri müşterilerine çok özel fiyatlarla sunacak. Lansmana özel ön ödeme 9 bin 999 TL olarak belirlendi” diye konuştu.
HÜRRİYET YAZARLARI NELER ALACAK?
TEKNOLOJİYE KAYITSIZ KALAMAM
Doğan Hızlan: “Bir kalem koleksiyoncusu olarak kalemlerdeki indirimleri yakından takip edeceğim. Teknolojik gelişmelere de kayıtsız değilim. Bu ürünleri de mutlaka takip edeceğim. Hepsiburada’daki indirimleri merakla bekliyorum.”
İLK DRONE’UMU YARIN ALACAĞIM
Ertuğrul Özkök: “Meksika’da video çekerken bir drone’a ihtiyacım olduğunu anladım. İlk drone’umu Efsane Cuma’da alacağım. Bir de sualtı kulaklığa ihtiyacım var. Yüzerken müzik dinlemek için. Yüzüm için organik nemlendirici arıyorum. Ona da bakacağım.”
KİTAPLARA BAKACAĞIM
Taha Akyol: “Efsane Cuma’da kesinlikle ihtiyacım olan kitaplardan alacağım.”
TEKNOLOJİYİ KAÇIRMAM
Murat Yetkin: “Teknolojik ürünlere bakacağım. Özellikle son teknoloji ürünleri kaçırmak istemiyorum.”
PLAKLARDAKİ İNDİRİMİ TAKİPTEYİM
Kanat Atkaya: “Öncelikli olarak plak kategorisine bakacağım. Dövizdeki hareketten dolayı plak fiyatları cebi yakar hale geldi. Yakın zamanda çıkan plakları satın alacağım. Bunun yanı sıra gençlere referans kitapları satın almalarını tavsiye ediyorum. Sözlükler ve bir takım temel başvuru kaynakları uygun fiyatlarla mutlaka satın alınmalı.”
ÖNCELİĞİM TÜRK KAHVESİ MAKİNESİ
Cengiz Semercioğlu: “Özellikle son dönemlerde Türk kahvesi makinelerinde acayip teknolojik yenilikler var. Bu ürünleri yakından takip ediyorum. Efsane Cuma’da yeni Türk kahvesi makinesi modellerine bakacağım.”
TASARRUFLU ÜRÜN PEŞİNDEYİM
Melis Alphan: “Bu Efsane Cuma, Hepsiburada’dan enerjiden tasarruf edebileceğim ürünlerin peşine düşeceğim. Mesela elektrikli scooter almaya niyetliyim. Onun dışında çeşme suyunu arıtıp içebilmek için su arıtma cihazı alacağım. Az elektrik harcayan ampuller ve A enerji sınıfına sahip olan beyaz eşyaları inceleyeceğim.”
'KARA CUMA' BAŞLIYOR
DÜNYA çapında büyük indirimlerin yapıldığı alışveriş festivali ‘Black Friday’ yani ‘Kara Cuma’ bu gece yarısından itibaren başlıyor. Tüketiciler, hayalini kurdukları ürünlerde yapılacak büyük indirimleri merakla bekliyor. Perakende şirketleri ise bu büyük talebi karşılamak için son hazırlıklarını tamamlamak üzere. Yaklaşık 85 yıldan beri düzenlenen bu alışveriş festivali, her geçen yıl daha büyük ilgiyle karşılanıyor. Yapılan araştırmalara göre geçen yıl kişi başı ortalama 935 dolar harcayan tüketicilerin global çaptaki toplam harcaması ise 655 milyar doları geçti. Bu rakamlarla birlikte ‘Kara Cuma’ satışlarındaki artış bir önceki yıla göre 3.6 artış gösterdi. Bu yıl ise hem tüketiciler hem de şirketler ‘Kara Cuma’ya deyim yerindeyse kilitlenmiş durumda. Bu gece yarısından itibaren başlayacak olan alışveriş festivalinde kişi başı 967 dolarlık harcama yapılması bekleniyor. Bu artışla birlikte dünya çapındaki toplam satışların 682 milyar doları geçmesi bekleniyor. Başka bir değişle 2016 yılına göre beklenen artış oranı yüzde 4. Kısaca ‘Kara Cuma’da yeni bir rekor bekleniyor.
YÜZDE 64’Ü İNTERNETTEN
Bu alışveriş festivali internetin ve dolayısıyla e-ticaretin olmadığı bir dönemde başladı. Ancak hayatımıza giren e-ticaret platformlarından sonra alışveriş için kullanılan mecralar da değişti ve değişmeye de devam ediyor. Örneğin; geçtiğimiz yıl ‘Kara Cuma’ alışverişlerinin yaklaşık yüzde 64’ü siparişlerini internet üzerinden verdi. Bu rakamla birlikte ‘Kara Cuma’ alışverişlerinde internet aldığı payla söz sahibi oldu. İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde kullanılan en önemli cihazlar ise artık tablet ve akıllı telefon gibi mobil cihazlar. Yaklaşık 2 yıl öncesine kadar ‘Kara Cuma’ alışverişleri daha çok bilgisayarlar üzerinden yapılırken, artık mobil cihazlar bu alışverişlere hakim. Paylaşılan bilgilere göre geçen yıl Efsane Cuma alışverişlerinde internetin en çok kullanıldığı cihazlar, yüzde 47 ile akıllı telefonlar, yüzde 9 ile tabletler oldu.
'BLACK FRIDAY' NEDİR
1932‘den bu yana yılbaşı alışverişleri sezonunun başlangıcı olarak da kabul edilen ‘Black Friday’, önce ABD’de başladı. Daha sonra Kanada ve İngiltere’nin ardından tüm dünyaya yayılan alışveriş festivalinde indirim oranları bazen yüzde 90’ların üzerine çıkabiliyor. Cuma’ya özel ABD’de mağazalar kapılarını saat 05:00’te açıyor, geç saatlere kadar açık tutuyorlar. E-ticaret şirketlerinin perakende sektöründe söz sahibi olmasıyla Black Friday satışları da internet üzerine taşındı.
BU SAYFA HEPSİBURADA - HÜRRİYET İŞBİRLİĞİ İLE HAZIRLANMIŞTIR.