En ağır yükü böyle taşıdılar

Güncelleme Tarihi:

En ağır yükü böyle taşıdılar
Oluşturulma Tarihi: Nisan 16, 2016 16:40

Türkiye karayollarında bugüne kadarki en ağır yük taşındı. Biri 481, diğeri 450 tonluk yük Marmara Ereğlisi’nden Lüleburgaz’a tam bir ayda taşındı. 240 tekerlekli bir dorsenin kullanıldığı taşıma esnasında özel köprüler ve yollar yapıldı. 50 kişilik bir ekiple gerçekleştirilen zorlu yolculuk belgesele de konu oldu.

Haberin Devamı

Kırklareli Lüleburgaz’da bulunan Hamitabat Enerji Santrali’ne kurulacak ek tesis için Almanya Hamburg’dan Marmara Ereğlisi Limanı’na 481 tonluk doğalgaz türbini ve 450 tonluk jeneratör getirildi. İki ağır yük 70 kilometre yerine 170 kilometrelik daha güvenli bir yoldan taşındı.

En ağır yükü böyle taşıdılar

Bir ay süren zorlu yolculuk için 6 ay öncesinden etüd çalışmaları başladı. Güzergâh Çorlu, Çerkezköy, Saray, Vize, Pınarhisar ve Lüleburgaz olarak belirlendi. Taşıma sırasında ek köprüler ve yollar yapıldı. Haraket Proje Taşımacılığı ve Yük Mühendisliği Proje Mühendisi Turgay Özgün, “Köprülerin üzerinden geçerken mevcut köprüye yük basmadan geçmek için panel köprü denilen çelik aksamlı köprü yapılıyor. Gerekli noktalarda komple bypass yolu yaparak ve akan suyun üzerinden boruları döşeyerek geçiş yapılıyor.Bazı yerlerde elektrik ve iletişim hatları kesilip yeniden açılıyor” dedi.

Haberin Devamı

En ağır yükü böyle taşıdılar

Taşınacak yükte kilometreden çok, uygun ve en güvenli yolu seçmenin önemine değinen Özgün, şöyle devam etti:“Bu nedenle bu yolu 70 kilometre ile gidebilecekken, 170 kilometrelik güzergahı kullanarak gitmeyi tercih ettik. Taşıma sırasındaki büyük engeller, hazırlık sürecinde bertaraf edildi. Değişen hava koşullarına da uyum sağlamak durumandayız. Yükün önünde ve arkasında özel üretim ağır nakliye araçları bulunuyor. Rampa çıkarken, dorsenin önünde 5, arkasında 1 ağır yük aracı yüke eşlik ediyor. Türkiye’nin geleceğini taşıyoruz, sorumluluk taşıyoruz.”

En ağır yükü böyle taşıdılar

Türkiye’de ilk kez gerçekleşen bu olayla ilgili özel bir belgesel de hazırlandı. Poy Production’ın kurucusu, belgeselin yapımcı ve yönetmeni Coşkun Saylağ da yabancı televizyon kanallarında yer alan ağır yük taşımacılığı belgeselini Türkiye’de ilk kez çekildiğinin altını çizerek, “Bu belgeselde sadece yükün taşınmasını değil, insan hikayelerini de tüm çıplaklığı ile ekrana getireceğiz. 6 derece  hava sıcaklığı ile başlanan çekimleri 24 derecede bitirirken yaşanan tüm zorluklar da belgesele yansıyacak. Hava araçları, sabit kameralar, özel tele objektifler gibi farklı açı ve teknik ekipman kullanıldı” diye konuştu. 

Haberin Devamı

En ağır yükü böyle taşıdılar

Rakamlarla belgesel:Doğalgaz Enerji Tribünü: 481 tonJenaratör: 450 ton (sarı renk)1 dorse: •  120 ton•  240 teker•   20 dingilEkip: 50 kişiKilometre: 170Kullanılan Mazot: 8 tonDorse operatörünün 1 günde attığı adım: 14 bin 500 

En ağır yükü böyle taşıdılar

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!