Güncelleme Tarihi:
THY Genel Müdürlüğü'nden yapılan yazılı açıklamada, THY'nin, çalışmalarını yürütürken uçuş emniyeti ve hizmet kalitesini en önemli iki vazgeçilmezi olarak kabul ettiği vurgulandı.
THY'nin tüm çalışanlarının, uçağına gelen yolcunun kim olduğuna bakmaksızın, kurum kurallarıyla belirlenmiş davranış biçimlerini göstermek ve müşteri memnuniyetini en üst düzeyde sağlamak için gerekenleri yapmakla yükümlü olduğu ifade edilen açıklamada, şöyle denildi:
“1 Temmuz 2008 tarihinde Ankara Esenboğa Havalimanı'ndan kalkarak Ankara-İstanbul seferini yapacak olan TK 127 sefer sayılı uçağımızın yolcuları, THY'nin 75 yıllık birikim ve kültürüne yakışmayacak bir tavırla karşılaşmışlardır.
Uçuş emniyetini zafiyete düşürecek bir durum, teknik bir aksaklık veya uçağa yolcu alınmasını sakıncalı kılacak herhangi bir operasyonel neden olmamasına rağmen sadece 'yemek yeniliyor olması' gerekçe gösterilerek uçağa gelen yolcunun aşağıya indirilmesi hiçbir şekilde kabul edilemeyecek bir durumdur.
Genel Müdürlüğümüz, konuyu öğrenmesinin ardından derhal soruşturma başlatmış, ilgili kaptan pilot ve diğer kişilerin görüşlerine başvurmuş ve yapılan açıklamaları yeterli bulmamıştır. Bunun üzerine olayda sorumluluğu bulunan kaptan pilotun, 'ortaklığımız kurallarına uygun davranmama' gerekçesiyle İcra Komitesi kararıyla tüm tazminatları ödenerek iş akdi feshedilmiştir.”