Güncelleme Tarihi:
Kurum içinde rüşvete karşı mücadele ettiklerini belirten Yamaç, “Yaklaşık 4 yıldır yürüttüğümüz projemiz var. Zaman zaman bu tür yaşanan olumsuzlukları düzeltmek için ALO TAPU diye bir irtibat hatta kurduk. Türkiye genelinde bu numaralar müdürlüklerimizde asılı. İsteyen müdürlüğe, isteyen genel müdürlüğe isteyen de bizzat bana ulaşabiliyor. Fakat geçen yıl bana ulaşan şikayet sayısı 50’nin altında kaldı. Hatta personel bu hattan kendi sıkıntısını bile aktarıyor.” diye konuştu.
OPERASYONU SAVCILIĞA GENEL MÜDÜRLÜK HABER VERDİ
Yamaç, en son yapılan operasyonla ilgili Temmuz ayında vatandaş tarafından yapılan şikayetin genel müdürlük tarafından savcılığı iletildiğini söyledi. Savcılığın da emniyeti hareket geçirdiğin belirten Yamaç, takibin 6 ay sürdüğünü kaydetti.
MÜSTEŞAR KENDİSİ VATANDAŞTAN RÜŞVET İSTEDİ
Tapu ve Kadastro dairelerini zaman zaman teftiş ettiklerini söyleyen Yamaç, bazen vatandaş bazen de personel kılığına girdiğini belirtti. Yamaç yaşadığı ilginç olaylardan birisini şöyle anlatıyor:
“Birgün müdürün masasına oturdum. Vatandaşın birisi geldi. Ben ‘İşleminin yapılması için şu kadar para vermen lazım’ dedim. Vatandaş, ‘Niye diye sormadan’ çıkartıp parayı verdi. Ben sonra kimliği açıklayarak neden istenildiği zaman para verdiğini itiraz etmediğini sordum. Vatandaşımızdan ilginç cevaplar geliyor. Şunu görüyoruz ki vatandaşımız sıra beklemeye razı değil….”
“EMLAKÇILAR MEMURLARLA ÇALIŞIYOR”
Gittikleri yerlerde emlakçılarla da görüştüklerini söyleyen Yamaç “Bazı emlâkçılar ‘Tapuda iş yapmak istiyorsanız vermek zorundasınız” diye bir imaj oluşturuyorlar. Emlakçıların işlerini hızlı yaptırmak için zaman zaman bizim memurlarımızı da kullandığı oluyor” dedi.
BANKA VE TAPU İŞBİRLİĞİ
Kurumdaki hizmet mekanlarının iyileştirilmeye çalışıldığını söyleyen Yamaç, müdürlüklerin ferah mekanlara taşınacağını belirtti. Ayrıca Yamaç vatandaşın bankalara kadar gidip yorulmaması için bankalarla anlaşma yaparak Tapu Kadastro Müdürlükleri’nde onlara yer ayırdıklarını açıkladı.
Müdürlüklerde güvenlik kamera sistemlerinin bulunduğunu söyleyen Yamaç, bu teknik desteğe sahip birim sayısının 190’a çıkacağını belirtti.
“Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü’nün Türkiye genelinde bin 400 birimle ve 17 bin elemanla hizmet veriyor” diyen Sadık Yamaç “Tapu işlemleri gerçekten hassasiyet isteyen işlemler büyük sorumluluk gerektiriyor. Yılda biz 5 milyon işlem yapıyoruz. Bu arada 15 milyon kişiyle muhatap oluyoruz” dedi.
KURUMUN HASSASİYETİ
“Çok net biçimde ifade etmek istiyorum ki personelimizin tamamına yakını çok büyük bir özveri ile çalışıyor” diyen Yamaç “Kurumsal kapasitenin üzerinde iş yapılıyor. Hatta elemanlarımız o kadar hassas ki sahte noter ve sahte kimlikle gelenleri tespit edep ilgili yerlere bildiriyorlar. Biz bütün personelimizin olumsuz bir imajla anılmasın rahatsızlık duyuyoruz. Aldığımız önlemler vatandaşın bize olan güvenini sağlayacaktır. Tapu Türkiye’de en sağlam güvence, belgedir” diye konuştu.
ŞİKAYET HATTI
Bayındırlık Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Sadık Yamaç’ın telefonu 312 419 49 59,
Tapu ve Kadastro Müdürlüğü’nün şikayet hattı: 312 419 99 59