Kaza avcısı uzmana göre teknik arıza

Güncelleme Tarihi:

Kaza avcısı uzmana göre teknik arıza
Oluşturulma Tarihi: Aralık 13, 2007 00:00

Uçak kazaları kurbanları adına üretici firmalara açtığı yüzlerce milyon dolarlık davalarla ünlü ABD’li Ribbeck Law firması uzmanları, Isparta’daki facianın pilot hatasından çok ’mekanik arızaya’ bağlı olabileceği iddiasında bulundular. Firmanın 32 yıllık uçak kazası uzmanı, "İncelemelerime göre, pilot hatası doğru gelmiyor" dedi.

Haberin Devamı

ISPARTA'DAKİ KAZADAN HEMEN ÇEKİLEN FOTOĞRAFLAR....

ISPARTA’daki uçak kazası sonrası kente gelip incelemeler yapan ABD’li ünlü hukuk firması Ribbeck Law Avukatları ve uzmanları, faciayla ilgili ilginç iddialarda bulundular. 30 Kasım sabaha karşı yaşanan, 57 kişinin yaşamını yitirdiği uçak kazası sonrası, bu konuda uzman hukuk firması Ribbeck Law yetkilileri Isparta’ya gelmiş, ölenlerin yakınlarıyla görüşmeler yapmıştı. Bu görüşmelerin ardından Büyük Isparta Otel’de basın toplantısı düzenleyen hukuk bürosu yetkilileri Monyelyon Ribbeck, Elenora Bande, kaza uzmanı Max Vermij ve Avukat Monica Kelly, facianın pilot hatasından çok mekanik arızalar nedeniyle meydana gelmiş olabileceğini savundular.

İŞTE SORU İŞARETLERİ

Hukuk firmasının 32 yıllık uçak kazaları uzmanı olan ve daha önce düşen MD 83 tipi uçaklardan 14’ünün enkazında incelemelerde bulunan Max Vermij, faciayla ilgili pek çok soru işareti bulunduğunu iddia ederek, izlenimlerini şöyle aktardı: "İncelemelerime göre, uçak güney yönünde hareket ediyor ve izlediği dağlık yol normal değil. Uçak düşmeden önce iniş takımlarını açmasına rağmen, kanatlarındaki flaplar kapalı. Oysa inişe hız kesilerek geçildiğinde, flapların açık pozisyonda olması gerekir. Bunun için de uçağın havaalanı pistine dönük olması gerekirdi. Uçağın 5 bin 900 feet, yani yaklaşık 2 bin metre yükseklikte uçtuğu anlaşılıyor ki, bu durumda iniş takımlarının açık olmaması da gerekirdi. Bunların ardındaki mantık tam anlaşılmış değil, ancak pilot hatası doğru gelmiyor. Uçaktaki cihazlarla ilgili bir sorundan kaynaklandığını düşünüyoruz. Teknik bir hata durumunda pilotun hata yapması da olasılık. Pilot hatasının temel hata olduğunu düşünmüyoruz."

İLK DAVA OĞUL ARIK’TAN

Firma Avukatı Monica Kelly ise, uçağın asıl düşüş nedenini belirlemeye çalıştıklarını belirterek, kazada yakınlarını kaybedenlerin en büyük isteklerinin de bu olduğunu dile getirdi. Kazanın nasıl meydana geldiğinin ortaya çıkarılmasının ABD’de de çok önemli olduğunu kaydeden Kelly, "Biz, ABD ve diğer ülkelerde meydana gelen uçak kazalarında ödenen tazminatların Türkiye’de de ödenmesini sağlamak istiyoruz" dedi. Ödenen tazminatların çok büyük olduğunu ve firmaların bir daha aynı sorumsuzluğu tekrar etmesinin önüne geçebildiğini vurgulayan Kelly, "Bu davalardan toplam tazminat hedefimiz ise 200-300 milyon dolar" diye konuştu. Bu arada, Ribbeck Law aracılığıyla ilk dava açan, korkunç kazada hayatını kaybeden Prof. Dr. Engin Arık’ın oğlu Yavuz Arık oldu. Yavuz Arık’ın talimatıyla, Ribbeck Law, düşen MD-83’ün üretici firması dünya devi Boeing’e ilk davayı Chicago’da açtı.

Barış Kartalı’nı Türk mühendisler test etti

BOEING firması, Türkiye’nin Barış Kartalı programı için üretilen, Boeing 737 Havadan Erken Uyarı ve Kontrol (AEW&C) Uçağı’nın ilk görev sistem uçuş testinin başarıyla tamamlandığını açıkladı. Firmanın açıklamasına göre, Seattle’da gerçekleştirilen uçuşta, yer bazlı Boeing sistem entegrasyon laboratuvarı ve yerel hava trafiği kontrol kuleleri ile bağlantı kurulmasını sağlayan uçağın iletişim sistemi, Boeing ve Türk Endüstri Mühendisleri tarafından test edildi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!