Güncelleme Tarihi:
Davutoğlu’nun da talimatıyla 7 Haziran seçimleri öncesinde AK Parti Tanıtım ve Medya Başkanı ve Parti Sözcüsü Beşir Atalay tarafından sosyal medyaya yönelik Yeni Türkiye Dijital Ofisi’nin oluşturulma nedenlerinden birinin de bu rahatsızlık olduğu kulislerde konuşuluyor.
“VARA YOĞA KÜFREDEN TROLLCÜKLER”
AK Parti’de daha önce özel sohbetlerde dillendirilen bu “troll” hesaplara ilişkin rahatsızlık son dönem açıktan da ifade edilmeye başlandı. Bazı milletvekillerinin bu konudaki rahatsızlıklarını parti yönetimine de ilettiği belirtiliyor. Son dönem partiye yakın çevrelerde bu rahatsızlık açıktan dile getirilmeye başlanırken, son olarak özellikle parti içinden verdiği kulis bilgileriyle dikkat çeken Twitter fenomenlerinden Başkentçi de, ‘partinin artık 3-5 kendini bilmez seviyesiz bu trollerin küfürlerine son vermesi gerektiği’ belirtilerek, “vara yoğa küfür edip kendini rahatlatan trolcüklerden sıkıldık” mesajı paylaşıldı.
FİDEL OKAN’DAN TROLLERE TEPKİ: HANGİ DİNE MENSUPSUNUZ
Bu konudaki en çarpıcı tepkiyi ise zaman zaman kendisi de bu trollerin hedefi olan hukukçu Fidel Okan, “Her türlü fantezisini iftiraya dönüştürüp küfür eden, hemen arkasından başkalarına İslami paylaşımda bulunanlar, hangi dine mensupsunuz?” mesajıyla verdi.
AK PARTİ: TROLLER BİZİ BAĞLAMAZ
Özellikle seçim dönemlerinde etkinlikleri daha da artan bu trol hesaplara yönelik ilk tepkiyi veren isimler arasında yer alan Atalay, “AK Parti’nin sosyal medya hesapları Tanıtım ve Medya Başkanlığı sorumluluğundadır ve bu hesaplar AK Parti‘nin kendi kurumsal kimliği altında açılmıştır.
Bu kurumsal kimliği taşımayan tüm hesaplar ve bu hesaplardan dolaşıma sokulan şeyler partimizi bağlamak ve bizim sorumluluğumuzda değildir” açıklamasını yaptı ve kendisinin öncülüğünde oluşturulan Yeni Türkiye Dijital Ofisi’ne ilişkin de şu bilgiyi verdi:
“AK Parti son seçimlerden önce Dijital ve Sosyal Medya Kurumsal Kimlik Kılavuzu oluşturmuş ve AK Parti’nin sosyal medya ve dijital alanda tüm çalışmaları kampanya sürecinde İstanbul’da açılan Yeni Türkiye Dijital Ofisi tarafından yürütülmüştür. Yeni Türkiye Dijital Ofisi, milletvekili adaylarının sosyal medya ekipleriyle koordinasyon içinde adayların Twitter, Instagram, Google ve Facebook profilleri ve kişisel web sayfalarının kurumsal kimliğe uygun biçimde tasarlanmasını sağlamış, hazırladığı içeriklerle kampanya mesajlarının sosyal medya yoluyla halka ulaştırılmasında etkin rol oynamıştır.”
TROL NE DEMEKTİR
Trol, İskandinavya folklorunda genellikle dev ya da cüce olarak resmedilen, mağaralarda yaşayan efsanevî, çirkin bir yaratıktır. Modern çocuk hikâyelerinde genellikle köprülerin altında bekleyen, yolcuları çeşitli işlerle oyalayan veya haraç kesen karakterler olarak resmedilir. İnternet trollüğü ise insanları tahrik ederek ve kızgınlıkla yazılmış cevaplar vereceklerini umarak, sosyal medya mesajları göndermek olarak tarif edilir. Trollük internetteki sosyal ortamlardaki iç hukukun ihlalidir.
Troll, İngilizce’de Trolling kelimesinden gelir ve anlamı Türkçede aşağı yukarı “Zarf atmak” “yem atmak”‘tır. Trolller, internettei genellikle sosyal medyada, tepki toplayacak, can sıkacak, kızdıracak, güzel ortamı bozacak ya da grubun tamamını hedef alan ve küçük düşürücü bir mesajı normal bir soruya cevap olarak yazarlar. Yaptıkları şey bu tür mesajlar yazarak tepki toplamak ve dikkat çekmeye çalışmaktır.
BUKET UZUNER'İN TROL TARİFİ
Yazar Buket Uzuner trolleri şöyle tarif etmişti: