Güncelleme Tarihi:
Zaman Gazetesi'nden Emre Soncan'ın haberine göre, uçak ters döndüğünde arka taraftaki koltuğun fırlatma mekanizması yanlışlıkla devreye girdi. Kokpitin camı kırıldı ve koltukta oturan mühendis binlerce metreden aşağı düşmeye başladı. Paraşütü açılan mühendis, Beypazarı bölgesine düştü ve eşini aradı, "Uçaktan düştüm" dedi.
Â
Eşinin olayı jandarmaya bildirmesiyle ekipler TAI mühendisini hastaneye kaldırdı. Mühendisin durumunun iyi olduğu öğrenildi. Kazayla ilgili teknik çalışmalar devam ediyor.
Â
Kaza haberinin ardından TUSAÅž-Türk Havacılık ve Uzay Sanayii A.Åž. konuyla ilgili basın açıklaması yaptı. Ä°ÅŸte o açıklama:Â
TUSAŞ tesislerinde üretilen 08 kuyruk numaralı KT-1T uçağı 9 Şubat 2011 tarihinde ikinci fabrika test uçuşunu yapmıştır.
Test uçuşunun ters uçuş manevrası sırasında arka fırlatma koltuğu istem dışı olarak uçaktan ayrılmıştır. Arka kokpitte bulunan TUSAŞ uçuş test mühendisi paraşüt ile sağlıklı bir şekilde yere inmiş olup, öndeki TUSAŞ test pilotu uçağı başarılı ve emniyetli bir şekilde havaalanına indirmiştir.
Test uçuşları sırasında meydana gelebilecek aksaklıklar konusunda eğitimli ve yeterli deneyime sahip uçuş personelimiz sayesinde söz konusu teknik problem güvenli ve hasarsız bir şekilde atlatılmıştır.
Olayın gerçekleşmesine neden olan teknik sorunun belirlenmesi için TUSAŞ yetkilileri, koltuk üreticisi ve ana üretici firma yetkilileri birlikte yoğun bir çalışma gerçekleştirmiş olup, olayın tekrarlanmaması için gerekli tedbirler alınmıştır.
Bu tedbirler kapsamında üretilmiş ve üretilmekte olan tüm KT-1T uçakları bir kez daha kontrol edilmiş ve uçuşlara emniyetle yeniden başlanmıştır.
        Â