Güncelleme Tarihi:
İlyas Tuncer, asılsız ihbarlarla ve hoş olmayan konularda telefon santralinin meşgul edildiğini belirterek, “Alo 110 İtfaiye hattını sıcak sohbet hatlarıyla karıştıranlar oluyor. Özellikle gece saatlerinde bazı kadınlar itfaiyeyi arayarak, ‘İçim yanıyor su dökün’, ‘Kavruluyorum, susadım, itfaiye su sıksın’, ‘Beni söndürün’ gibi taleplerde bulunuyor” dedi.
İtfaiyenin arandığı santralde karşı tarafın numarasının göründüğünü hatırlatan Tuncer, “Bu şekilde arayan kadınları uyarıyoruz. Görevli, arayan kişiye numarasını söylüyor, ikinci kez aradığında savcılığa suç duyurusunda bulunulacağını bildiriyor. Bir kadın hakkında suç duyurusunda bulunduk. Savcı bey kendisiyle görüştü, onun da psikolojisi iyi değilmiş, bir daha bizi aramadı. Uyardığımız kadınlar ikinci kez aramıyor ama yine de santralimiz bu konularda meşgul ediliyor” diye konuştu. İlyas Tuncer, itfaiyenin çok yoğun çalıştığını ve hiç kimsenin asılsız ihbarlarla ve bu gibi konularla görevlileri oyalamaması gerektiğini söyledi.
GEÇEN YILIN DEĞERLENDİRMESİ
Denizli'de 7 noktada 129 personelle hizmet verdiklerini belirten Belediye İtfaiye Müdürü İlyas Tuncer, geçen yıl çağrı merkezine 2 bin 227 ihbar geldiğini bildirdi. Tuncer, “Bu ihbarlardan bin 822 tanesi ot ve anız yangınıydı. 180'ini vatandaşlar kendi olanaklarıyla söndürdü. Ekiplerimiz yangınların yanı sıra 65 trafik kazasına müdahale etti. Bu kazalarda 92 vatandaşımız yaralanırken, maalesef 12 vatandaşımız hayatını kaybetti. Bunun yanında asansörden kurtarma ve intihar girişimleri gibi 51 olaya daha müdahale ettik” dedi. Okullara ve sivil toplum kuruluşlarına yönelik eğitimler verdiklerini de kaydeden Tuncer, “Farklı olaylarda nasıl davranılması gerektiği konusunda da toplumu bilinçlendirmeyi hedeflediğimiz eğitimler yeni yılda da devam edecek. Vatandaşlarımızın ‘110 no’lu çağrı merkezimize bilgi vermeleri durumunda her türlü olaya müdahale için ekiplerimiz hazır beklemektedir” diye konuştu.