Güncelleme Tarihi:
OLAY YERİNDEN İLK GÖRÜNTÜLER / VİDEO
ESKİŞEHİR’den hareket eden 11023 sefer sayılı Cumhuriyet Ekspresi, Bozüyük İstasyonu’nu geçtikten 5 dakika sonra, duble yolun çevreyolu inşaatı kesimine geldi. Henüz hızlanmayan tren, duble yoldaki köprü inşaatında çalışırken meyilli arazide kayarak demir yoluna düşen paletli iş makinesine çarptı. Cumhuriyet Ekspresi´nin lokomotifi, çarpmanın etkisiyle raydan çıkıp devrilirken, ilk vagon da yan yattı ve bir bölümü lokomotife girdi. Kazadan yara almadan kurtulan yolcular vagonları terk etti, ancak büyük hasar gören ilk vagondaki yolcular, koltuklar ile sac levhalar arasında sıkıştı.
Kazada Murat Kürşat Yeşiltan (14), Turgay Yılmazbaş (21), Mehmet Öztürk (53), Derviş Yavuz Tekin (24) ve üzerinden kimlik çıkmayan 1 kişi olmak üzere toplam 5 kişi öldü, 21 kişi yaralandı.
Kazanın duyulması üzerine bölgeye sağlık ve kurtarma ekipleri sevk edildi. Ekipler, yan yatan vagonda sıkışanları kurtarmak için vagonun camlarını kırıp demir makaslarıyla sac levhaları kestiler. Yaralılar yaklaşık 2 saatlik çalışma sonucu sıkıştıkları yerden çıkarabildiler. Ambulanslarda ilk müdahalesi yapılan yaralılardan durumu ağır olanlar Eskişehir’deki hastenelere, durumu daha iyi olan lar Bozüyük ve Bilecik’teki hastanelere kaldırıldı. Kazaya neden olan iş makinesinin operatörü Mehmet Sait Yılmaz da ağır yaralı olarak hastaneye kaldırıldı. TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, kazanın ardından hemen olay yerine giderken, kazayı yara atlamadan atlatan yolcular özel otobüslerle gidecekleri yerlere ulaştırıldılar. Yetkililer, ayrıca trendeki yolcular ve onları bekleyen yakınları için iftarlık da hazırladılar. Kızılay da kaza yerine ekip gönderdi. Kaza nedeniyle kapanan demiryolunun ulaşıma açılması için Cumhuriyet Treni’nin devrilen lokomotifi ve vagonlarını kurtarma çalışması gece boyu devam etti. Kapanan yol, lokomotif ve vagonların kaldırılmasının ardından 08.30 itibariyle ulaşıma açıldı.
Bakan Yıldırım: İş makinesi doğrudan demir yolunun üzerinden geçmiş
KAZAYLA ilgili basın mensuplarının sorularını yanıtlayan Ulaştırma Bakanı Binalı Yıldırım, şunları söyledi:
“Bu kazada da görüyoruz ki yine bir ihmal, bir dalgınlık, bir kusur sonucu bu üzücü kazayı yaşadık. Hele hele geçiş olmayan bir alana iş makinesinin demiryolu güzergahından geçmeye çalışması, bu kazanın ana nedeni olmuştur. Buna benzer tabii ki Türkiye’deki demir yolları ağlarımızda, hemzemin geçit veya geçit olmayan bölgelerden de zaman zaman maalesef geçişler oluyor. Bu da kazalara sebebiyet vermektedir. ” Yıldırım, TCDD Genel Müdürlüğü’nün geçen yıl hemzemin geçitlerin bulunduğu kontrolsüz noktalara yönelik çalışma başlattığını, bu kapsamda bugüne kadar 461 geçidin sinyalli ve kontrollü hale getirildiğini, 3 binden fazla noktanın da bu şekilde düzenleneceğini söyledi.