Yöneticiler hakkında 15 yıl hapis isteniyor

Güncelleme Tarihi:

Yöneticiler hakkında 15 yıl hapis isteniyor
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 29, 2009 00:00

Isparta’da, 30 Kasım 2007’de meydana gelen ve 7’si mürettebat 57 kişinin ölümüyle sonuçlanan uçak kazasının ardından açılan davanın ilk duruşması, Isparta Ağır Ceza Mahkemesi’nde başladı.

Haberin Devamı

Davada World Focus Hava Yolları Genel Müdürü Aydın Kızıltan, Eğitim Müdürü Faruk Çağımnı, Teknik Başkan İsmail Taşdelen, pilot ve teknik personelden Yavuz Yaşar, Sinan Sevinç, Fikri Zafer Dinçer, Şahin Tufan, Reşat Atalay, Fevzi Yavuz ve Necati Küçük, “Taksirle birden fazla kişinin ölümüne sebebiyet verme” suçundan 3 yıldan 15 yıla kadar hapis ve belli haklardan yoksun bırakılma istemiyle yargılanıyor. Sanık olarak duruşmaya sadece şirketin Eğitim Müdürü kaptan pilot Faruk Çağımnı katıldı.

‘Günah keçisi ilan edildim’

Kazada hayatını kaybedenlere başsağlığı dileyip aynı acı, üzüntü ve kızgınlığı taşıdığını belirterek savunmasına başlayan kaptan pilot Faruk Çağımnı, World Focus Hava Yolları’nda eğitici bir vasfının bulunmadığını açıkladı. Kendisinin günah keçisi ilan edildiğini söyleyen Çağımnı şu savunmayı yaptı:

Haberin Devamı

“Benim bu davayla herhangi bir sorumluluğum yoktur. Bu şirkette kaptan pilot olarak görev yapıyorum. Genel Müdür Aydın Kızıltan beni Eğitim Müdürü yapmak istediğini söyleyerek müdür adayı gösterdi. 22 Nisan 2007’de şirket Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü’ne resmi olarak başvuru yaptı ancak bu, bazı şartların yerine getirilmediği gerekçesiyle onaylanmadı. Doğal olarak ben hâlâ kaptan pilot olarak görev yapıyorum. Kazanın olduğu sırada Sofya’da eğitim vermekteydim. Kazadaki pilotların eğitimleriyle ilgili herhangi bir imzam yoktur. Bunu Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü’nden de resmi olarak öğrenebilirsiniz.”
Mahkeme Başkanı Suat Yürekli, Çağımnı’ya “Uçağın yere yaklaştığını gösteren ve arızalı olduğu saptanan cihaz çalışsaydı bu uçak düşer miydi?” diye sordu. Çağımnı, “Böyle düşmezdi. Yüzlerce bin dolarlık bir cihazdan bahsediyoruz. Bu cihaz 2 dakika önce kaptanı uyarır. ‘Dikkat önünde dağ var’ diye alarm verir. Ve bu uçak o 2 dakikalık zaman diliminde 9 bin fit yükselebilirdi. 9 bin saatten fazla uçuş tecrübesi olan bir pilot bu uyarıyı mutlaka dikkate alır. Ve uçağın kaptan pilotu da böyle bir tecrübede pilottu” yanıtını verdi. Duruşma ertelendi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!