Güncelleme Tarihi:
Mevcut sistemin olumsuzlukları
* Bir sınavda birden fazla ders ve konuyla ilgilenilmesi.
* Soru sayılarının adaylara göre değişmesi, sürenin aynı kalması (120-180).
* Ders puanları yerine ders grubu puanlarının ölçülmesi. (Fizik yerine fen,
tarih yerine sosyal gibi.)
* Ders düzeyindeki soru sayılarının yetersizliği.
* Puan türlerinin yetersiz olması.
* Tüm testlerin çoktan seçmeli olması.
Yeni sınav sisteminin amaçları
* Ders grubu yerine, ders başarısını ölçecek.
* Her dersin sorularının yanıtlanması için sınırlı süre verilerek, ders
puanlarının eşit koşullarda elde edilmiş karşılaştırılabilir ölçüler olması
sağlanacak.
* Her sınavda 10-15 farklı ders yerine birbirleriyle ilişkili birkaç dersle
ilgili soruların çözülmesi istenecek.
* 3 tür ÖSS puanı yerine ders puanlarını kullanarak, çok sayıda puan
hesaplanacak. Böylece seçme ve yerleştirmenin etkinliği artacak.
* Adayların ikinci aşama sınavlardan yanlızca seçtiklerine girebilmesi
sağlanacak.
Yükseköğretim Geçiş Sınavı (YGS) genel özellikleri
* Ortaöğretimde okutulan ortak derslerden soru yöneltilecek.
* Sınavsız geçişle girilenler dışındaki yükseköğretim programlarına gitmek
isteyen tüm adaylar girecek.
* Bu sınavda belirlenecek baraj puanını alamayan öğrenciler LYS'ye
giremeyecek.
Lisans Yetiştirme Sınavı (LSY) genel özellikleri
* Ortaöğretim 10'uncu sınıf ve sonraki yıllarda okutulan konulardan
oluşacak.
* 5 ayrı oturum olarak yapılacak.
* Her oturumda farklı bir test uygulanacak.
* Öğrenciler gitmek istedikleri yükseköğretim programının türüne göre en az
iki testi yanıtlayacak.
* Her puan türünün hesaplanmasında, YGS'deki testlerin puanları belli oranda
etkili olacak. Ayrıca çok sayıda Ağırlıklı Puan Türü (LYS puanı) olması
planlanıyor. (Puan türü 4 grupta toplanabilir fakat kesin değil.)
- Matematik-Fen Puan Türleri (MF-1, MF-2,........MF-k)
- Türkçe-Sosyal Puan Türleri (TS-1, TS-2,........TS-m)
- Türkçe-Matematik Puan Türleri (TM-1, Dil-2.....Dil-p)
- Yabancı Dil Puan Türleri (Dil-1, Dil-2......Dil-p)