Güncelleme Tarihi:
Günümüzde iş yapış biçimleri ve araçları ne kadar değişirse değişsin kurumların birbirine olan itimadı hala referans ile şekilleniyor. Şirketler birlikte çalışma kararı almadan önce muhakkak daha evvel yaptığı çalışmaları ve geri dönüşleri inceliyor. Bu nedenle referans pazarlamasının önemi ve değeri her geçen gün artıyor.
Referans pazarlamasının öncü isimlerinden BNI (Business Networking International), bu bakış açısını katma değeri yüksek bir iletişim modeli haline getiriyor. Dünyanın en büyük iş organizasyonu olarak tanımlanan BNI, 1985 yılından bu yana oluşturduğu referans pazarlaması modeli ile binlerce profesyonelin ve kurumun networkünü genişletmesini sağlıyor. Şu anda 73’den fazla ülkede 847 franchise bölgesi ve 210 bini aşkın üyesi bulunan BNI, 2016 yılsonu itibariyle 8,8 milyon adet iş yönlendirmesi ve 11,2 milyar doları aşan bir iş hacmi sağlamış durumda. BNI Global, 2009 yılından bu yana ise yaklaşık 66 milyar dolarlık iş hacmi oluşturdu.
Ülkemizde ise 2012 yılından bu yana varlık gösteren BNI, hızla büyüyor. Türkiye’deki iş dünyasına yeni bir soluk getiren BNI Türkiye, 15 grup ve 570’in üzerinde üyesi ile çalışmalarını sürdürüyor. 2016 yılında İstanbul’daki gruplarıyla 672 toplantı düzenleyen organizasyon, üyelerine 210 saati aşkın eğitim verdi. BNI toplantıları, 2016 yılında 4 bin 225 iş sahibini misafir olarak ağırladı.
Daha ilk yılında “dünyadaki en hızlı büyüyen ülke” unvanına sahip olan BNI Türkiye, şimdiye kadar yaptığı 58 binin üzerinde iş yönlendirmesi ve 293 Milyon TL’yi aşan değerdeki iş hacmiyle dikkat çekiyor.
BNI Türkiye Ülke Direktörü Ayşe Aslan; “BNI, ‘Business Networking’in babası olarak bilinen Dr. Ivan Misner tarafından 1985 yılında ABD’de kuruldu. Dünyanın en büyük iş organizasyonu BNI, üyelerini kendi geliştirdiği bir pazarlama metodu olan ‘referans pazarlaması’ ile tanıştırıyor.
Dünyada bu metodu uygulayan tek organizasyon olan BNI, ofisinin bulunduğu her ülkede ‘business networking’ ve ‘referans pazarlaması’ kavramının yerleşmesi için çalışıyor” dedi.
BNI’in Türkiye’de özellikle KOBİ’lere fayda sağladığını anlatan Aslan, “BNI’in KOBİ’lere büyük destek olduğunu düşünüyorum. BNI, tüm dünyada ve Türkiye’de, özellikle KOBİ’lere ve yalnız iş sahiplerine kendilerini eşit bir şekilde ifade edebilecekleri, bir ortam sunuyor. Müşterileri dışında hayatı boyunca işini başka bir topluluğa anlatma imkânı bulamayan KOBİ’ler, BNI’da hem iş çevrelerini büyütüyor, hem de kendilerini geliştiriyorlar. Aynı zamanda işlerini nasıl geliştireceklerine ilişkin yol haritası sunan çok kıymetli eğitimler alıyorlar” dedi.
BNI SİSTEMİ NASIL İŞLİYOR?
BNI, günümüz iş dünyasında her işletmenin kendini geliştirmesi için önemli bağlantılar sunan bir platform. Üye kabulü ise ancak sunulan iş referansları, mülakat ve grupların üyelik komitelerinin onayı ile gerçekleşebiliyor. Üye adayının üç yıllık bir sektör deneyimi, şirketinin en az iki yaşında olması gerekiyor. BNI üyelik sözleşmesinde yer alan üye taahhütleri ve etik davranış kuralları her iki tarafça da onaylandığı takdirde, BNI’a katılım sağlanıyor. Her üyenin kendi çalışma gruplarına yönelik sorumlulukları bulunuyor. Tüm üyelerin her hafta düzenlenen toplantılara katılması ya da vekil göndermesi gerekiyor. Gruplarına nitelikli iş yönlendirmesi yapmaları ve ziyaretçi getirmeleri de diğer kurallardan bazıları.
Tüm dünyadan BNI üyeleri “BNI Connect” adını verilen özel bir sistem üzerinden birbirine bağlanıyor. Örneğin; Türkiye’deki bir işletme sahibi Almanya’da bir avukata, veterinere, mühendise ya da iç mimara ihtiyaç duyduğunda sistem üzerinden yaptığı bir arama ile BNI referanslı onlarca kişiye ulaşabiliyor. Böylece BNI üyeleri dünyanın farklı noktalarındaki iş sahiplerine iş yönlendirebiliyorlar; bilgi ve tecrübe paylaşımı yaparak ihracat yapabiliyorlar.