Güncelleme Tarihi:
YABANCI şirketlerin Türkiye’deki yatırımlarına bir yenisi eklendi. Güney Koreli teknoloji devi Samsung, Türkiye’de üretim kararı alarak hızlı bir şekilde harekete geçti. Şirketin üretmeye başladığı ürünlerin başında televizyon bulunuyor. Mayısta ise elektrikli süpürge üretimi başlıyor.
HEDEF YÜZDE 80 YERLİ
Kısa zamanda içinde Türkiye’de beyaz eşya ve ankastre üretimi de Samsung’un planları arasında. 18 bölge ülkesinin Antalya’da bir araya geldiği ve yeni teknolojilerini tanıttığı Samsung MENA Forum 2019’da konuşan Samsung Electronics Türkiye Başkanı DaeHyun Kim, Türkiye’de kalıcı olmak için Türkiye’nin dinamiklerini anlamanın çok önemli belirterek, “Önce servis ve satış sonrası hizmetlerimizi genişlettik. Sonra kanal ve bayii yapımızı büyüttük. Şimdi üretim tarafındaki yatırımlarımıza ve işbirliklerimize çok önem veriyoruz. Samsung, Türkiye’de kalıcı olmak istiyor. Dolayısıyla servis, kanal ve üretimden oluşan üç ayağa yatırım yapıyoruz” dedi.
Bu kapsamda ilk adımı televizyonla attıklarını ifade eden DaeHyun Kim, şunları anlattı: “Şu anda Türkiye’de sattığımız televizyonların yüzde 55’inin montajını Türkiye’de gerçekleştiriyoruz. Bu oranı 2019’da yüzde 80’e kadar çıkarmayı planlıyoruz. En önemlisi önceden 32 inç, 40 inç ve 43 inç boyutlarındaki modellerin montajı yapılıyordu. Şu anda 65 inç boyutlarına kadar tüm televizyon modellerinin de montajını Türkiye’de. Ankastre ürünlerimizin üretimini de Türkiye’de gerçekleştirmeye başladık. Mayıs ayında elektrik süpürge modelimizin üretimine başlıyoruz. Şu anda bir süpürge modelimizle başlıyoruz. Ancak 10 modele kadar çıkacağız. Türkiye’de üretilecek beyaz eşya ürünlerimiz arasında çamaşır makinesi de var.”
KAYSERİ’DE BEYAZ EŞYA
Televizyon ve süpürge modellerinin Marmara Bölgesi’nde, beyaz eşya ürünlerinin de İç Anadolu Bölgesi’nde Kayseri’de üretileceğini ifade eden DaeHyun Kim, üretim aşamasında kalite kontrol başta olmak üzere birçok sürecin kendileri tarafından yönetildiğini belirtti. DaeHyun Kim, “En önemli konulardan biri Samsung, Türkiye’deki işbirlikleriyle kendi üretim tecrübesini Türkiye’ye aktarıyor. Çünkü tüm kalite kontrol başta olmak üzere tüm süreçler biz yönetiyoruz. Yerel üreticilere de önemli bir katkımız oluyor” dedi. Türkiye’nin 20 milyon haneyle çok büyük ve genç bir ülke olduğunu sözlerine ekleyen DaeHyun Kim, “Bu rakamın yüzde 5’ine denk gelen 1 milyon hanenin premium segmentte satın alma gücü var. Bu bizim için bir avantaj. Aslında en önemli konulardan biri Türkiye’de, Avrupa’ya göre daha fazla premium ürün satılması. Türkiye’de satılan televizyonların ortalama ekran boyutu, Avrupa’ya göre daha büyük. Türkiye’de tüketicilerin daha iyi ürünlere ulaşabilmesi için 65 inç ve 75 inç gibi üst segmentteki televizyon modellerini Türkiye’de üretmemiz gerekiyor” dedi.
DAHA ÇOK BÜYÜK EKRAN SATIYOR
SAMSUNG Electronics Türkiye Tüketici Elektroniği Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı Mert Gürsoy, 2018 yılından büyüyerek çıktıklarını belirterek, “GFK verilerine göre 2018 yılında TL bazında cirosal olarak TV kategorisinde pazardan 2.5 kat daha fazla büyüdük. Türkiye’de TV pazarına son 3 yıldır cirosal anlamda liderlik yapıyoruz. 2018’i de yüzde 24 pazar payı ile lider olarak kapattık. Son ayda yüzde 27’ye kadar ulaştık. Üst segment modellerde 55 inç üzerinde yüzde 39, 75 inç üzerinde yüzde 67, Ultra HD TV’lerde ise yüzde 37 pazar payına sahibiz. Beyaz eşya sektöründe 5 yıldır en çok büyüyen markayız. Beyaz eşyada yüzde 20’nin üzerinde bir büyüme gösterdi. Üst segment ürünlerde buzdolabında yüzde 48, çamaşır makinesinde yüzde 30 pazar payına ulaştık. Birçok marka yatırımlarını azaltırken biz aynı hızla devam ederek 2018’den büyüyerek çıktık” dedi.