Galatasaray’a yılda 15 milyon dolar veriyoruz, imzamızın arkasındayız

Güncelleme Tarihi:

Galatasaray’a yılda 15 milyon dolar veriyoruz, imzamızın arkasındayız
Oluşturulma Tarihi: Ocak 23, 2011 00:00

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın katıldığı açılış töreninde protestoların yaşanması sonrasında Türk Telekom’un Galatasaray’ın kullanımına verilen Seyrantepe’deki stadyumdan desteğini çekeceği söylentileri gündeme geldi. Türk Telekom Yönetim Kurulu Üyesi Abdullah Tivnikli, “Galatasaray’a Türk Telekom Arena anlaşması başta olmak üzere tüm sponsorluklar için yılda 15 milyon dolar veriyoruz. İmzamızın arkasındayız” dedi.

STADYUMUN isim hakkını ve Galatasaray’ın göğüs reklamını Ağustos 2008’de yaptığı anlaşmayla alan Türk Telekom, sponsorluğu sona erdirmesinin söz konusu olmadığını açıkladı. Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın katıldığı törende protestoların yaşanması üzerine Galatasaray’dan sponsorluk desteğini çekebileceği söylentilerini değerlendiren Türk Telekom Yönetim Kurulu Üyesi Abdullah Tivnikli, “Galatasaray’a tüm sponsorluklar için yılda 15 milyon dolar veriyoruz. İmzamızın arkasındayız. Sponsorluğu geri çekme gündemimizde değil” dedi.

10 yıllık anlaşma yaptık

Galatasaray ile yaptıkları anlaşmayla Türkiye’de sponsorluk alanında yeni bir sayfa açtıklarını dile getiren Tivnikli, şu değerlendirmeyi yaptı: “Biz Galatasaray ile yaptığımız tüm sözleşmelerin arkasındayız. Galatasaray ile 10 yıllık bir anlaşma imzaladık. Bu anlaşma gereği Galatasaray’a yılda 15 milyon dolarlık destek veriyoruz. Bu paranın içerisinde forma göğüs sponsorluğu ve stadyumun isim hakkı da bulunuyor.”

Ortada stadyum yoktu
/images/100/0x0/55ea6884f018fbb8f87df5db


Tivnikli şöyle konuştu: “Türk Telekom’da hâlâ kamu payı var. Başbakan’ın bulunduğu törende yaşanan protestolar sonrasında, kamu tarafı Galatasaray’dan desteğinizi çekmenizi istiyor gibisinden yorumlar var” sorusu üzerine şunları dile getirdi: “Biz Galatasaray ile stadyumun isim hakkı anlaşmasını imzalarken ortada sadece boş bir arazi vardı. Yaklaşık 2 yıl önce yapılan bu anlaşmadan sonra stadyum tamamlandı ve sponsorluk görünür oldu. Böyle bir ortamda Galatasaray’ın stadına adımızı verdik.”

Türkiye’de örneği yok

Galatasaray’a yapılan sponsorluk anlaşmasının başka şirketlere örnek olması gerektiğinin altını çizen Tivnikli, “Türk Telekom’un Galatasaray ile yaptığı sponsorluk Türkiye’de başka hiç bir kulüpte bulunmuyor. Biz bu sponsorluk anlaşmasını imzalarken başka şirketleri de yönlendirebileceğimizi ve onlara örnek olacağımızı düşünüyoruz. Galatasaray ile yaptığımız anlaşma çok önemli” diye konuştu.

Türk Telekom ve Galatasaray sponsorluğu nasıl başladı

2009-2010 sezonundan itibaren geçerli olan sözleşmeye göre, Türk Telekom sarı-kırmızılı kulübün ana sponsorluğunu da üstlendi.
Avea ile 2009’da yollarını ayıran Galatasaray’ın ana sponsoru Türk Telekom oldu.
2008 yılında Galatasaray yönetimi yeni stadyumun isim hakkını Avrupa’daki gibi bir şirkete satmaya karar verdi ve bunun için Türk Telekom ile masaya oturuldu.
Galatasaray’ın forma sponsorluğunu kapan Türk Telekom stadyumun isim hakkını da başka şirkete kaptırmadı.
Türkiye’de ilk defa bir stadyuma şirket adı verilirken, Galatasaray yönetimi bu anlaşma ile son dönemlerin en büyük sponsorluğuna imza attı.

Türk Telekom’un tabelası 1 hafta önce stada takıldı

GALATASARAY ile Türk Telekom arasındaki stadyum sponsorluğu geçtiğimiz cumartesi akşamı başladı. Ajax ile yeni stadyumda açılış maçı oynayan Galatasaray’ın yeni stadına dev bir Türk Telekom Arena tabelası asıldı. Böylelikle Galatasaray ile sponsorluk anlaşması da start aldı.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!