Oluşturulma Tarihi: Temmuz 08, 2008 00:00
Dünden itibaren ING Bank adıyla yoluna devam etmeye başlayan Oyak Bank’ın Genel Müdürü Hakan Eminsoy, başka bankaların devraldığı asker maaşlarının ayda 3 milyon YTL’yi bulduğunu söylerken, "Yüzde 60’ı bizden gitti, yüzde 40’ı da gidecektir. ING bunun böyle olacağını hesaplamıştı. Bu konuda promosyon yarışına girmek istemedik" dedi.
OYAK Bank’ı satın alarak Türk bankacılık sektörüne giren Hollanda kökenli ING Grubu, Türkiye’deki faaliyetlerine "ING Bank" ismiyle dün başladı. 14 milyon
Euro’luk bir bütçeyle Oyak Bank’tan ING Bank’a dönüşen banka, yeni dönem için büyüme planlarını açıkladı. Askeri birliklerin ayda 3 milyon YTL’yi bulan maaşlarını bu dönemde başka bankalara kaptırmalarının ’hesaplanan’ bir gelişme olduğunu söyleyen ING Bank Türkiye Genel Müdürü Hakan Eminsoy, ’rakamsal bedellere’ dönen bir promosyon yarışının içinde olmayacaklarını vurguladı.
ING bunu hesaplamıştıING Bank’ın yeni dönem planlarını açıklarken soruları yanıtlayan Hakan Eminsoy, sözleşme süresi sona eren askeri birliklerin başka bankaları tercih etmesinde poromosyonların etkili olduğuna dikkat çekti. Eminsoy, şu değerlendirmeyi yaptı: "ING’nin bankayı devraldığı 24 Aralık’tan bu yana geçen 6 ayda bazı birliklerin sözleşme süresi doldu. Maaş ödemelerinin yüzde 60’ı diğer bankalarca alındı, 5-6 bankaya dağıldı. Şu anda birliklerdeki 62 uydu şubeyi kapattık. Bu maaşların başka bankalarca alınacağı, ING’nin projeksiyonları arasında vardı, böyle bir gelişme olacağı tahmin edilip, hesaplanmıştı."
Yüzde 40’ı da giderKalan yüzde 40’lık kısmın da gitmesini beklediklerini söyleyen Eminsoy, şunları söyledi: "Zaman zaman bankalar, rekabette pazar payı kapma adına o gün için kárlı olmayan harcamalar, birtakım yatırımlar yapabiliyorlar. Silahlı Kuvvetler mensuplarına verilen tutarın böyle bir pazar payı kapma ve bizdeki bu işlemin bankaların birbirleri arasındaki rekabette öne çıkma çabasından kaynaklandığını düşünüyorum. TSK’nın yoğun olarak bulunduğu bölgeler var, bazı bankalar sırf buralarda hizmet vermeye gönüllü oldu. Uygulama farklılıkları yaşanacak."
Promosyon bedel olduDiğer bankaların bu maaş ödemelerini almak için verdikleri promosyonlara ilişkin sorular üzerine "Artık promosyonlar rakamsal bedellere döndü, biz bundan uzak durduk" diyen Eminsoy, konuya şöyle açıklık getirdi: "Bizim bankada geçen 5-6 yıllık sürede Silahlı Kuvvetler mensuplarının ekonomik aktivitesinin bilançosu var. Bir kişiden ne kadarlık fayda sağlıyoruz, bunu ortaya dökebilmişiz. Ortaya çıkan tutar, bu promosyonu vermeyi makul kılmıyor. Bu tutarlar, bizdeki iş planları ve kárlılıkları doğrulamıyor. Artık promosyonlarda çalışanlara ve kuruluşlara ödemeler yapılıyor. Yayımlanan genelgeye göre, bu tip maaş ödemelerinde bir promosyon varsa minumum yüzde 50’si çalışana veriliyor. Özel sektörün buna uyma zorunluluğu yoksa da orada bazı örneklerini görüyoruz."
Mevduatın yüzde 2’siBurada yaklaşık 200 bin TSK personelinin ayda 3 milyon dolarlık bir maaş ödemesinden söz konusu olduğunu belirten Eminsoy, ancak bu paranın aynen bankada durmasının söz konusu olmadığını vurguladı. Eminsoy, "Bir para sizde durmuyorsa kaynak değildir. TSK personelinin Oyakbank’ın mevduatındaki payı yüzde 2.7 civarında olmuştur" dedi.
BDDK izlemeli doğrusu çalışan iradesiHAKAN Eminsoy, yurtdışındaki uygulamalarda çalışanların hangi bankayı tercih ettiğini işyerine kendisinin söylediğine, yani kuruluşun değil çalışanın iradesi ile banka seçimi yapıldığına dikkat çekerken, BDDK’nın bu konudaki tavrına ilişkin şunları dile getirdi: "BDDK, bu konudan haberdar. Hangi bankanın ne tip ödeme yaptığı onların da gündemindedir. Bu iş nihayetinde çalışanın tasarrufunda olmalı."
Oyak Grubu ile ilişkimiz sürüyorING ile Oyak Grubu’nun ilişkilerine yönelik bir soru üzerine şunları söyledi: "Oyak ismi gitti ama Oyak Grubu ile ilişkimiz devam ediyor. Maaş ödemelerinden, Renault bayileri ile yaptığımız çalışmaya kadar hepsi sürüyor."
Hedef 5 yılda yüzde 30 büyümeOYAK Bank’ın 2003 yılından bu yana her yıl ortalama yüzde 30 büyüdüğünü belirten Hakan Eminsoy, "Biz de bu performansı devam ettirmeyi, 2012’ye kadar her yıl yüzde 30 büyümeyi, pazar payımızı 2’ye katlamayı hedefliyoruz" dedi. Bu yıl için "Nerdeyse yılsonu hedeflerimize yaklaştık, 8 ayda hedefleri yakalarız" diyen Eminsoy, şu bilgileri verdi:
Bankanın fiziki dönüşümünün gerçekleştiği büyüme devam etti. Toplam aktifler 12.5 milyar YTL’den 15.5 milyar YTL’ye çıktı. Kurumsal kredilerde ilk altı ayda yüzde 40’lık büyüme gerçekleşti. 2007 sonunda net kár önceki yıla göre lüzde 29’luk artıyla 135 milyon YTL’ye yükseldi.
Hedefler de ise halen 11.4 olan toplam
kredi hacminin, 2012’de 49 milyar YTL’ye çıkarılması var. Buna göre, işletme ve bireysel bankacılıkta 4.6 milyar YTL olan kredi hacmi, 2012’de 24.5 milyar YTL’ye çıkacak. Kurumsal ve ticari bankacılıkta 6.8 milyar YTL olan kredi hacmini de aynı dönemde 24.5 milyar YTL olacak.
Türkiye ING’nin yatırım listesinin başında GLOBAL çalkantılardan ING Grubu’nun diğer pekçok finans kuruluşu gibi etkilenmediğini belirten Hakan Eminsoy, "Rakipleri zarar açıklarken, ING’nin kárlılığında yüzde 15 bir düşüş oldu. Bu büyük bir başarı. Biz de bu çalkantıların Türkiye’ye olası muhtemel etkilerine karşı ING Grubunun bankacılık gücünü arkamıza aldık. Böyle bir ortamda bile ING Grubunun Türkiye’ye güvendi ve bu yatırımı genişletmek istiyor. Türkiye ING Grubu için yatırım yapmayı planladıkları ülkelerin başında yer alıyor."
600 yeni şube açacak 2500 personel alacakHAKAN Eminsoy, halen 352 şubesi bulunan ING Bank’ın, büyüme planlarını şöyle aktardı:
Yıl sonuna kadar 75 şube, 3 yılda toplam 150 yeni şube açılacak. Bu sayı 5 yılda 600’e çıkacak.
Temmuz itibariyle 6 bin 111 personeli bulunan banka, yeni şubelerle 2 bin 500 kişiye daha istihdam sağlayacak.
Ayrıca içinde 2-3 çalışanın bulunacağı 200 ekspres şubelerde açılacak. Bu şubelerin 30’u yıl sonuna kadar devreye girecek.
Kahramanmaraş’ta da 1000 kişiye istihdam sağlayacak bir operasyon merkezi kurulacak.
İsmimiz, ’Ayenci’ değil ’İnege Bank’YENİ sloganı "Gücünüze güç katar" ile yeni ismini ve logosundaki turuncu aslanı tanıtmaya başlayan ING, Türkiye’ye özgü bazı uygulamalara gitti. Başka ülkelerde sadece ING adını kullanan grup, Türkiye’de ise ING Bank demeyi tercih etti. Ayrıca bankanın isminin İngilizce okunduğu gibi ’Ayenci’ olarak değil, Türkçe olarak telaffuz edilecek. Yapacakları tanıtım kampanyasında ’İnege’ vurgusu yapılacağını söyleyen Hakan Eminsoy, "Yaptırdığımız araştırmada, ismimizin Türkçe telaffuz edilmesinin daha doğru olacağı sonucu çıktı. Herhangi bir karışıklık yaşanmaması için biz de en başından itibaren ’İnege’ olarak telafuz edeceğiz" dedi. Bankanın logosundaki aslanın ise
Galatasaray ile özdeşleştirilemeyeceğini belirten Eminsoy, "Kesinlikle sadece bir spor klübünü destekleyecek çalışmalar yapmayız" dedi.