Oluşturulma Tarihi: Temmuz 01, 2008 09:50
Mercedes-Benz Türk 100 bininci kamyon ve 50 bininci otobüsünü üretti.
Daimler Otobüs Grubu Başkanı ve Mercedes-Benz Türk A.Ş İdare Meclisi Başkanı Harald Landmann, "Türkiye'deki enflasyonu biraz kısıtlamak gerekiyor tabii... Bunun sonucunda müşterilerimizin hayatı daha pahalı oluyor" dedi.
Mercedes-Benz Türk'ün 100 bininci kamyon ve 50 bininci otobüs üretimi dolayısıyla düzenlenen toplantıda konuşan Landmann, Türkiye'deki 100 bininci kamyon ve 50 bininci otobüs üretiminin, dünya çapındaki müşterilerinin bu ülkeye olan güvenini ve 1960'lı yıllarda Türkiye'ye yatırım yapmanın ne kadar "doğru" olduğunu gösterdiğini söyledi.
Landmann, gerek Aksaray gerekse Hoşdere'deki fabrikalarının, Mercedes-Benz içerisinde çok önemli sac ayaklarını oluşturduğunu ifade ederek, "Mercedes-Benz Türk'e yatırım yapmak geçmişte olduğu gibi bugün de önemli. 500 milyon avro yatırım yaptık" dedi.
Gazetecilerin sorularını da yanıtlayan Landmann, Türkiye'de tedarikçi yapısının daha istikrarlı hale gelmesi, Türkiye'deki kapasitelerin daha da artması için istikrarlı bir tedarik zincirinin oluşması gerektiğini söyledi.
Mercedes'in alternatif yakıtlar konusunda ne gibi çalışmalar yaptığına ilişkin bir soru üzerine Landmann, alternatif yakıtların da bulunması gerektiğini, yakıtın daha randımanlı kullanılmasının büyük önem taşıdığını kaydederek, "Yüksek yakıt fiyatları, kısa vadede çok tehditkar bir durum... Toplu taşıma araçları daha randımanlı olursa otobüs şirketleri için genişleme olur. Randımanlı ve modern olmaları toplu taşıma kullanımını artırır" diye konuştu.
Artan petrol fiyatlarının şirketler için bir tehdit oluşturduğuna dikkat çeken Landmann, şirketlerin yüksek petrol fiyatlarını hemen müşterilerine yansıtamadığını söyledi.
Landmann, "Şehir içi trafikte otobüs pazarı artmaya devam edecek. Şehirler arası ulaşımda bir daralma olabilir. Petrol fiyatları artmaya devam ederse insanlar arabalarını garajda bırakıp otobüsle işe gidecekler" şeklinde konuştu.
"BÜTÜN ALTERNATİFLERİ DÜŞÜNÜYORUZ"
Harald Landmann, "Aksaray fabrikasını daha da büyütmeyi düşünüyor musunuz" sorusuna da "Elbette, bütün alternatifleri düşünüyoruz. 100 bini yüksek bir çizgi olarak görmek gerekiyor. Son 5 yıl içerisinde üretimde çok ciddi artış oldu. Elbette ki Aksaray'a yatırım yapmayı planlıyoruz. Dünya pazarları nasıl talep ediyorsa biz de buna bağlı olarak devam edeceğiz" karşılığını verdi.
Landmann, Türkiye'nin, dünya pazarında 20-30 yıl önce olduğundan çok daha önemli rol oynadığını ve daha istikrarlı bir çerçevede bulunduğunu ifade ederek, "Türkiye, dünya ticareti içerisinde kendisine daha sabit bir yer bulacaktır ve şimdi dünyada çok daha donanımlı olacak" dedi.
İç pazara ilişkin bir soru üzerine de Landmann, "Türkiye'deki enflasyonu biraz kısıtlamak gerekiyor tabii... Paranın fiyatı artıyor. Bunun sonucunda müşterilerimizin hayatı daha pahalı oluyor" diye konuştu.
Landmann, 250 bininci kamyon ve 100 bininci otobüs üretiminin ne zaman kutlanacağına dair soruyu yanıtlarken de, "İstikrarlı bir pazar olacağını düşünürsek önümüzdeki 5-6 yıl içerisinde kamyon için jübilemizi kutlayabiliriz. Otobüste ise 7-8 yılda bu rakamı yakalayacağımızı düşünüyorum" dedi.
"OTOBÜS ÜRETİMİMİZİN YÜZDE 80'İNİ İHRAÇ ETMEYİ PLANLIYORUZ"
Mercedes-Benz Türk A.Ş Direktörler Kurulu Başkanı Jürgen Ziegler de, Mercedes-Benz Türk'ün, 100 bininci kamyon ve 50 bininci otobüsünü üreterek 41 yıllık geçmişine yeni bir kilometre taşı eklediğini, söz konusu rakamların, mükemmeliyete giden yoldaki kararlılıklarını ve Daimler'in Türkiye'ye olan taahhütünün göstergesi olduğunu vurguladı.
Ziegler, şirketin, otobüs ihracatına başladığı 1970 yılından bu yana 22 bin 500 otobüs, kamyon ihracatına başladığı 2001 yılından bu yana ise 15 bin kamyon ihraç ettiğini belirterek, üretime 73 çalışanıyla başlayan ve bugün 4 bin 500 kişi istihdam eden Mercedes-Benz Türk'ün, halen üretim kapasitesi, üretimi ve ihracatıyla Türkiye'nin en büyük otobüs ve kamyon üreticisi olduğunu, otomotiv sanayinde en fazla vergi ödeyen kuruluş ve en büyük yabancı sermaye yatırımlarından biri olma özelliğini taşıdığını da kaydetti.
"Mercedes-Benz Türk, 2008'de de muhtemelen otomotiv sanayinde en fazla vergiyi ödeyen şirket olacaktır" diyen Ziegler, Mercedes-Benz Türk'ün şehirler arası otobüs pazarındaki payının yüzde 61,8, belediye otobüslerinde yüzde 26,1 ve 6 ton üzeri kamyon pazarında da son 6 yıldır lider olan şirketin pazar payının günümüzde yüzde 30,6 olduğunu bildirdi.
Ziegler, otobüs üretimine başladıkları 1968'de günde yarım otobüs üretirken, şu anda 13 otobüs ürettiklerini ifade ederek, "Mercedes-Benz Türk, bu yıl otobüs üretiminde yüzde 20 artış gösterecek. Bu yıl otobüs üretimimizin yüzde 80'ini ihraç etmeyi planlıyoruz" dedi.
1986'da günde 2 kamyon üretiyorken, şu anda 64 kamyon üretebildiklerini ifade eden Ziegler, kamyonda bu yıl yüzde 10 büyüme öngördüklerini söyledi.
Ziegler, bir soru üzerine, dalgalanan piyasalar ve engellerin gelecekte de olacağını belirterek, ilk 5 ay içerisinde bütün segmentlerde satışlarının artış gösterdiğini kaydetti.
Gerek otobüs gerekse kamyon fabrikalarında atıl kapasite bulunmadığını ifade eden Ziegler, gelecekte müşterilerine leasing hizmeti vereceklerini de bildirdi.
Toplantıda daha sonra üretilen 50 bininci otobüs Sakarya VIB firması yetkililerine, 100 bininci kamyon ise Martı Konteyner Hizmetleri yetkililerine teslim edildi.