Oluşturulma Tarihi: Haziran 13, 2008 12:21
Son yıllarda elektronik alanında önemli atılım gerçekleştiren Vestel, “oyun pazarı”nda da etkin bir konuma gelmeyi hedefledi.
Dünyada ilk kez internet üzerinden 11’e 11 online futbol maçı yapma olanağı sunan “I Can Football” isimli oyunun piyasaya çıkarılması dolayısıyla basınla bir sohbet toplantısı düzenleyen Levet Hatay, www.icanfootball.com adresinde futbol ve oyun tutkunlarının beğenisine sunulan “I Can Football’un test sürümünün yayınlandığı Nisan ayından bugüne 20 bin kişi tarafından oynandığını söyledi. Hatay, teknoloji alanında her türlü yaratıcı fikre ve projeye açık olduklarını ifade ederek” I can football oyunu da bize gelen sayısız projeden biri. Fikri çok yaratıcı bulduğumuz ve Vestel’in de bu alandaki vizyonuna uygun olduğunu düşündüğümüz için projeye destek verdik. Üzerinde kafa yorduğumuz ve gelecek vaad eden bir dizi proje de sırada bekliyor” açıklamasını yaptı.
Vestel İcra Kurulu Üyesi Levent Hatay, 2006 verileriyle 4.5 milyar dolar düzeyinde bulunan dünya on-line oyun pazarının gelecek beş yılda üç kat artış göstererek 13 milyar dolarlık bir büyüklüğe ulaşacağını söyledi. Levent Hatay, 2007 sonu itibariyle 35 milyar dolar olarak hesaplanan toplam dünya oyun pazarının da yüzde 30’luk bir büyümeyle 2011’de 50 milyar dolarlık bir hacim yaratacağını belirterek “Vestel olarak kendimizi teknolojinin Türkçesi sloganıyla konumlandırıyoruz. Dolayısıyla konumlandırdığımız bu kurumsal imajın altının her alanda doldurulması gerekiyor. Artık elektronik ve bilişimin yanı sıra oyun pazarında da aktif bir oyuncu olmak istiyoruz” dedi.
Hatay, oyun kültürünün günümüz teknolojileriyle artık önemli oranda internet ortamına taşındığına dikkat çekerek “ Yaptığımız araştırmalar ve yayınlanan veriler 24 yaş altındaki gençlerin yarıya yakın bölümünün, yani her iki kişiden birinin on-line oyun oynadığını gösteriyor. Biz de Vestel olarak gençlerin olduğu yerde olmak istiyoruz. Aynı zamanda bu oyunları tek başına değil çok katılımlı oynamak istediklerini ve interneti aynı zamanda sosyal bir ilişki platformu olarak kullanmak istediklerini algılıyoruz. Biz de “I Can Football” oyunuyla eski dönemlerin mahalle maçları kültürünü yeniden canlandırmak, gençleri sosyal ilişki geliştirme arayışlarına katkı yapmak istiyoruz” diye konuştu.