Güncelleme Tarihi:
Nestle Türkiye'nin 2007 yılı değerlendirmesi ve 2009 yılı hedeflerinin paylaşıldığı basın toplantısında konuşan Mayer, Nestle'nin kurulduktan 8 yıl sonra Türkiye'de çalışmaya başladığını dile getirerek, 1927 yılında Feriköy'de ilk çikolata fabrikasını açtığını böylece Türkiye'ye yatırım yapan ilk çokuluslu şirketlerden biri olduğunu kaydetti.
Nestle'nin yarattığı yeni kategorilerde Türkiye'de gıda sektörünün gelişmesine neden olduğunu ifade eden Mayer, ilk hazır bebek maması, Damak ile ilk fıstıklı çikolata, Chokella ile ilk sürme çikolata, Nescafe ile ilk hazır kahve, Nesquik ile ilk çikolatalı toz içeceğin Nestle'nin Türkiye'de başlattığı kategorilerden olduğunu anlattı.
Mayer, Nestle'nin bugün Türkiye'de çoklu üretim tesisleriyle birlikte 6 fabrikada faaliyet gösterdiğini belirterek, iş ortaklarıyla birlikte 5 binden fazla kişiye iş imkanı sağladıklarını bildirdi.
Erikli'nin 2006'da Nestle Waters ailesine katıldığını, 2007'de Novartis Medikal Beslenme'nin satın alındığını hatırlatan Mayer, Nestle Türkiye'nin 40'tan fazla markayla 12 ürün grubunda 400 ürün sunduğunu kaydetti.
Mayer, Nestle'nin kahve, kahve kreması ve su kategorilerinde pazar lideri olduğunu ifad ederek, “Nestle, global olarak 2003 yılında İsviçreli premium dondurma markası Mövenpick'i satın aldı. Bu yıl Nestle Türkiye, Mövenpick marka dondurmayı Türk tüketicileri sunmaya başlayacak” dedi.
Nescafe'nin Türkiye'de yüzde 70 pazar payı ile hazır kahve pazarında lider konumda olduğunu ve Türkiye'de saniyede 55 fincan Nescafe içildiğini ifade eden Mayer, Nescafe'nin 2002 yılında kahve karışımlarının "3'ü 1 arada" ile bugün 300 milyon YTL değeri olan yeni bir kategori yarattığını söyledi.
2007 YILINDA YÜZDE 42 ORANINDA BÜYÜME
Nestle'nin Türkiye'de 2007 yılında bir önceki yıla göre yüzde 42 oranında büyüyerek 700 milyon YTL ciro yaptığını bildiren Mayer, toplamda gıda sektörü yüzde 16 civarında büyürken Nestle'nin bu orana ulaşmasının Türkiye'ye olan güveni gösterdiğini söyledi.
Mayer, Nestle olarak her yıl Ar-Ge'ye 1,5 milyar dolar yatırım yaptıklarını aktararak, "Nestle'nin Türkiye'de 100. yılını kutlayacağı 2009 yılı için 1 milyar YTL ciro hedefliyoruz" dedi.
"BÜYÜME İÇİN FIRSATLARI İNCELİYORUZ"
Soruları da yanıtlayan Mayer, Mövenpick markasının yanı sıra Nestle marka dondurma ile de Türkiye pazarına girip girmeyeceklerinin sorulması üzerine, Nestle'nin dünyanın dondurma pazarında lider olduğunu ve Algida'nın önünde yer aldığını bildirerek, strateji geliştirirken dünyadaki gelişmeleri takip ettiklerini, bu yıl Mövenpick'i Türkiye'de pazarlamaya karar verdiklerini, Nestle dondurmasını Türkiye'ye getirme konusunda spesifik bir kararları olmadığını belirtti.
Mayer, Nestle'nin Türkiye'ye her zaman güven duyduğunu, her zaman katma değeri yüksek ve Türk tüketicisinin tüketebileceği ürünlerle geldiklerine işaret ederek, küresel şirket olarak sürekli tüketici trendlerine bakmaları gerektiğini, Nestle'nin Türkiye'ye olan inancıyla yoluna devam ettiğini ve Türk tüketiciler için yeni büyüme fırsatları olduğunu düşündüklerini dile getirdi.
Rakiplerine çok sıcak baktıklarını ifade eden Mayer, kahve pazarını önemli ölçüde büyüttüklerini, kahve içme alışkanlığını değiştirme konusunda Türkiye'de fırsatlar bulunduğunu söyledi.