Doğuş Çay, rotayı gıdaya çevirdi, 15 milyon dolara salçacı oldu

Güncelleme Tarihi:

Doğuş Çay, rotayı gıdaya çevirdi, 15 milyon dolara salçacı oldu
Oluşturulma Tarihi: Nisan 26, 2008 00:002dk okuma

Doğuş Çay, 15 milyon dolar yatırımla salça pazarına giriyor. Ödemiş’te Tunçsan’ın fabrikasını alan firma gıdada büyüme hedefi doğrultusunda 4 yıl içinde faaliyet gösterdiği sektör sayısını 5’e çıkaracak.

Doğuş Çay, farklı sektörlere girmek için bazı şirketlerle satın alım konusunda görüşmelerini de sürdürüyor.

YÜZDE 13’lük pazar payıyla çay sektöründe özel sektörün lideri Doğuş Çay, İzmir Ödemiş’te Tunçsan’dan aldığı fabrikayla salça pazarına giriyor. Bu son yatırım kararı için 15 milyon dolar yatırım yaptıklarını söyleyen Doğuş Çay Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Karakan, "Şu an farklı sektörlerle de ilgileniyoruz. Gıdada büyümeye kararlıyız. 4 yıl içinde faaliyet gösterdiğimiz sektör sayısı 5’e çıkacak" dedi. Doğuş Çay şu an yeni girdiği salça ve çayın yanısıra şeker sektöründe de faaliyet gösteriyor.

MARKAYI 15 YIL ÖNCE ALDI: 3 yılda yüzde 20’lik pazar payına ulaşarak üretim kapasitesini Tat, Tamek ve Tukaş ile yarışacak düzeye getirmeyi hedeflediklerini belirten Karakan Doğuş Salça markasını 15 yıl önce aldıklarına dikkat çekerek şöyle konuştu: "2008 yılında 10 bin tonluk üeretim kapasitesi ile 450 milyon dolarlık salça pazarından yüzde 8 pay alma hedefi koyduk. Küresel ısınma ile birlikte domatesin üretim yeri güneye kayıyor. Şu an fabrikanın yeri konusunda çok avantajlıyız. Çiftçiye fideleri de dağıttık. Temmuz Eylül arası döneme denk gelen salça üretim sezonunu yakaladık."

ORGANİĞE DE VARIZ: Sanayi toplumlarında tüketimin giderek ambalajlı tüketime kaydığını belirten Karaman, fabrikada salçanın yanısıra yönelmeyi planladıkları diğer katma değerli ürün gruplarına da şu şekilde özetledi: "Sanayi toplumlarında zaman önemli. bu nedenle ambalajlı tüketimin payı giderek artıyor. Salçanın ardından küp domastesten ketçap ve mayoneze kadar birçok farklı ürün üreteceğiz. Bunlar vazgeçilmez ürünler. Talep olursa organik ürünlere de varız"

HARRAN’DA FABRİKA: 6 firmanın faaliyet gösterdiği salça sektöründe 20 bin tonluk üretim hacmine ulaştıktan sonra bir de Harran’da fabrika kurmayı istediklerini söyleyen Karakan, Doğuş Salça’nın Ağustos ayından itibaren raflarda olacağını belirtti. Doğuş Çay’ın salça fabrikasının yanısıra çay üretimi ve şeker ambalajlanması için de 6 farklı fabrikası bulunuyor.

GIDA VAZGEÇİLMEZ: "İnsanların vazgeçemeyeceği tek şey gıda" diyen Karakan Türkiye’de çaysektöründe ayakta kalabilmek için ise dikkatli olmak gerektiğini söylüyor. Varlığı sürdürebilmek için güç birliği kurmanın önemine de dikkat çeken Karakan, "Bugün 50 milyon dolar cirolu fimalar ancak ayakta kalabiliyor. Bizim geçtiğimiz yıl ciromuz 160 milyon dolar idi. Bu yıl çayda 200 milyon dolar hedefi koyduk. Ayakta kalmak isteyenlerin güç birliğine gitmesi şart" dedi.

İngilizlerle görüşüyoruz

GIDAYA yatırım eğiliminin artmasıyla birlikte kendilerine de birleşmek konusunda görüşmeler yaptığına dikkat çeken Süleyman Karakan, "Şu an İngiliz bir grup ile görüşüyoruz. Ancak, bazı şartlarımız var. Öncelikle yüzde 50 ortaklık istiyoruz. ama yönetimde söz sahibi olmak ön şartımız" dedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!