Oluşturulma Tarihi: Mart 13, 2008 07:00
Avea CEO’su Cüneyt Türktan, Türkiye’de numara taşınabilirliğinin devreye girmesiyle 1 sene içinde en az 10 milyona yakın abonenin bir şebekeden bir yere geçmesinin beklendiğini belirtti.
Avea yöneticileri, üniversiteli gençleri iş dünyasına hazırlamak ve yenilikçi fikirleri hayata geçirmek amacıyla gerçekleştirilen "Kırmızı Kuşak" projesinin "Şirket Gününde" 100’ü aşkın öğrenciyle bir araya geldi. Kırmızı Kuşak Şirket Gününde konuşan Cüneyt Türktan, sektörde katma değerli servislerin önem kazandığını, kırmızı kuşakta yetenekli gençleri bünyelerine katmayı amaçladıklarını söyledi. Türktan, Avea’nın gençleri seven bir marka ve Türkiye’deki en genç operatör olduğunu kaydetti.
2.3 MİLYAR ABONE: Dünya GSM sektörünün hızla büyüdüğüne işaret eden Türktan, 2007’de dünyada 2.3 milyar mobil abone olduğunu belirtti. Dünyada 220 ülkede 860 GSM şebekesi olduğunu anlatan Türktan, "Mobil hat sayısında dünyadaki büyüme yüzde 26, Avrupa’da yüzde 14, Türkiye’de ise yüzde 30" dedi. Türktan, gelirlere bakıldığında ise dünyada ortalama yüzde 19, Avrupa’da yüzde 10, Türkiye’de de yüzde 25 büyüme görüldüğünü söyledi. Avea olarak 2 senede 600 milyon dolarlık yatırım yaptıklarını, bu seneki yatırım tutarlarının 300 milyon dolar olduğunu ifade eden Türktan, roamingde de dünyanın her yerinde olduklarını vurguladı.
NUMARA TAŞIMA: Türktan, şunları kaydetti: "Numara taşınabilirliği çok önemli. Bilhassa piyasada genç operatör, piyasaya sonradan gelen operatör olarak, genel pazar payımızın da az olmasından dolayı bizim için çok önemli. Numara taşınabilirliği, pazarın yüzde 10-15 oynaması oluyor. Yani şu anda en az 10 milyona yakın bir abonenin bir şebekeden bir yere geçmesi bekleniyor. Biz burada daha avantajlıyız. Bizim abone sayımız daha az olduğundan daha çok beklentilerimiz var. Bunun için de tabii stratejik çalışmalarımız var. Bu yüzde 10-15...Onun bir süreci var bir sene içinde diyebiliriz."