Güncelleme Tarihi:
Tata, böylece gelişmekte olan ülkelerdeki milyonlarca tüketiciye otomobil sahibi olma şansı tanıyacak. Dört kişilik olan Nano’nun, 35 beygir gücünde 625 CC hacminde motoru var.
GÜVENLİK NORMLARINA UYGUN: Tata’nın yeni otomobili ’Nana’nın ekstra donanımı olmayan modelinin fiyatı 2 bin 500 dolar (100 bin Rupi) olarak belirlendi. Bu yılın sonlarına doğru önce Hindistan’da piyasaya çıkacak olan otomobilde, vergi ve kár marjlarının fiyatı yukarı çekeceği tahmin ediliyor. Tata Nano, fiyatıyla piyasadaki en ucuz araç olan Maruti Suzuki’nin fiyatının yarısına satılmış olacak. Küçük ve biçimli olan Nano, Tata’nın Ford Motor’dan almak için görüşmelerini sürdürdüğü lüks Jaguar ve Land Rover markalarına tezat oluşturuyor. Hindistan Yeni Delhi’deki Auto Expo Fuarı’nda otomotivin tanıtımın yapan Tata’nın Başkanı Ratan Tata, "Otomotivin bütün güvenlik normlarına ve yabancı çevre kriterlerine uyduğunu garanti ediyoruz" dedi.
YILDA BİR MİLYON TALEP BEKLİYOR: Nano, ’İnsanların Otomobili’ olarak tanıtıldı. Yüzlerce insan Nano’nun tanıtımını görebilmek için fuardaki standta kalabalık oluşturdu. Tata, Nano’yu Hindistan’da motorsikletle seyahat eden milyonlarca aileye yönelik uygun fiyatlı ve daha güvenli bir otomobil olarak planladı. Otomobil, petrolün varil fiyatının 100 dolara çıktığı bir dönemde piyasaya sunuldu. Tata, ilk etapta 250 bin Nano üreteceğini ve yıllık olarak 1 milyon taleple karşılacağını açıkladı. Tata’nın yeni otomobili, küresel otomotiv üreticilerini de Hindistan, Çin ve Rusya gibi gelişmekte olan ülkelere yönelik düşük fiyatlı araç üretme telaşına sokacak.
İsotlar: Nano’yu getirmeyi gelecek yıl düşünebiliriz
TATA’nın Türkiye dağıtıcısı ve üreticisi İsotlar Grup, 2 bin 500 dolarlık Tata Nano’nun 2008 yılında Türkiye’ye gelmeyeceğini belirterek, "2009 yılında da getirip getirmemeye daha karar vermedik. Ama baz donanımıyla getirmek çok da mantıklı gelmiyor" açıklamasını yaptı. Tata’nın Türkiye’ye gelse bile fiyatının donanım seçeneklerinin artması ve vergi yükü nedeniyle 10 bin YTL’nin üzerinde olacağı kaydediliyor. Renault’ya bağlı Dacia’nın da 2004 yılında ’5 bin Euro’ fiyatla pazara sunduğu Logan’ın Türkiye’ye pazara sunulduğu zaman fiyatı 17 bin YTL olmuştu. Bu nedenle Tata’nın dünyanın en ucuz otomobil unvanına sahip Nano modelinin fiyatı da Türkiye’de yüksek olacak.
En ucuz otomobilde ne var, ne yok
1 adet sileceği var.
Gösterge olarak sadece km saati ve benzin sayacı var.
Radyo, klima, airbag, otomatik cam ve elektrikli direksiyonu yok.
Motoru 35 beygir gücünde.
70 kilometre maksimum hız yapıyor.
Tekerleklere güç aktarımı dişlilerle değil kayışla.
Kaputun altında motor dışında, cam suyu haznesi ve akü var.
Vitesi, diferansiyeli ve bagajı da yok.
Kaportanın yarısı plastikten, yarısı alüminyumdan oluşuyor.