Oluşturulma Tarihi: Ocak 05, 2008 00:00
INTEL ’150 milyon çocuğa 100 dolardan bilgisayar’ kampanyasının sahibi Nicholas Negroponte ile tartışınca, kampanyadan ayrıldı.
Afrika, Latin Amerika ve bunun gibi bazı ülkelerde çocuklara düşük maliyetli dizüstü bilgisayar sağlamak amacıyla başlatılan kampanya, Intel’in aynı bölgede kendi bilgisayarlarını pazarlamaya çalışması nedeniyle sekteye uğradı. Kampanya kapsamında dağıtılan OLPC bilgisayatlarında Intel’in çipleri kullanılıyordu. OLPC ile felsefi bir açmaz içine girdiklerini söyleyen Intel yetkilileri "Negroponte bizim kendi bilgisayarlarımızın satışını engellemek istedi. Ayrıca, yine ucuz laptop üreten bazı firmalara çip satışımıza da karşı çıktı. bu isteğe olumlu yanıt veremezdik" dedi.