Nurten ERK TOSUNER
Oluşturulma Tarihi: Eylül 19, 2007 00:00
Boyner Holding, yabancılarla yeni ortaklık planları çerçevesinde Altınyıldız’da üretim ve pazarlamayı iki ayrı şirket haline getirmeye karar verdi. Altınyıldız Yönetim Kurulu Başkan Vekili Cem Boyner, "Altınyıldız’ın bilançosu bir ama çatısı altında üç ayrı iş var. Üstelik kısmetleri ayrı. Bu yüzden perakendeyi ayrı bir şirket haline getiriyoruz" dedi.
BOYNER Holding şirketlerinden Altınyıldız, yabancılarla yeni ortaklıklar yapabilmek için bünyesindeki üretim ve perakende mağazacılık işini ayırıyor. Altınyıldız Mensucat ve Konfeksiyon Fabrikaları, Network-Fabrika ve Que markalarından oluşan perakende mağazacılık işini, fabrikadan ayırıp yüzde 100 sahibi olacağı, yeni kurulacak şirkete devredecek. Altınyıldız, bölünmenin ardından olası yabancı ortaklık talepleri için Citigroup’a yetki verdi.
YABANCILARIN YOĞUN İLGİSİ VAR: Altınyıldız Yönetim Kurulu Başkan Vekili Cem Boyner, özellikle perakende sektöründeki hızlı ve kárlı büyüme sonucu, Network ve Fabrika markalarına yatırım yapmak üzere yoğun yatırımcı ilgisi ile karşılaştıklarını belirtti. Boyner, kurulacak yeni şirkete olası yerli ya da yabancı yatırımcı taleplerinin değerlendirilmesi ve Sermaye Piyasası Kurulu kurallarına uygun bilgi verilebilmesi amacıyla yatırım bankası Citigroup ile danışmanlık sözleşmesi hazırlanması konusunda da yönetim kurulunun yönetimi görevlendirdiğini kaydetti.
ÜÇÜNÜN DE KISMETLERİ AYRI: Cem Boyner, Altınyıldız’daki bölünmeye ilişkin şunları söyledi: "Altınyıldız’ın bünyesinde tekstil markaları, mağazacılık, bir de Yenibosna’daki arsalarında alışveriş merkezi ve konut projeleri var. Küçük arsamızda alışveriş merkezi inşaatı başladı. Yani bilanço bir ama üç ayrı iş var Altınyıldız çatısında. Üçü de birbirinden farklı işler ve kısmetleri de ayrı. Hem yönetim açısından rahatlaması, hem de parasal açıdan, yatırımcı açısından daha da kıymetlendirilmesi için öncelikle üretim ve perakende mağazacılık işlerini yeni bir şirket kurarak ayırıyoruz. Bu şirketlere gelen olası talepler konusunda da Citigroup’a yetki veriyoruz."
İKİ YILDA YÜZDE 40 BÜYÜDÜ: Network ve Fabrika markalarının son 2 yılda ortalama yüzde 40’ları aşan büyümeler kaydettiğini söyleyen Cem Boyner, "İleriye yönelik olarak, Que markasının da katılımıyla, yeni mağazalar ve formatlar yoluyla büyümenin ve pazar paylarının artırılması üzerine çalışmalar ve yatırımlar yapılmaya devam edilecek" dedi.
BÜYÜME VE YATIRIMLARA DEVAM: Altınyıldız’dan yapılan açıklamada, bölünme ile hem son tekstil teknolojisi ile yatırımlarını tamamlayarak 10 milyon metre kapasiteye ulaşan tekstil iş kolunun, hem de perakende mağazacılık iş kolunun, daha dinamik bir yönetim organizasyonu ve kurumsal kimlikle stratejik büyümelerine devam etmesi amaçlandığı belirtildi.