Hanife BAŞ
Oluşturulma Tarihi: Eylül 17, 2007 00:00
Türkiye’deki dağıtım kanalında yeni iş ortaklarıyla çalışma kararı alan ünlü giyim markası Guess’in saat bölümü, Türkiye’deki varlığını güçlendirmek için harekete geçti.
Türkiye’yi bölgede merkez olarak konumlandıran Guess, Türkiye’de yılda sattığı 40 bin saati 60 bin çıkaracak. Guess, yeni dağıtım kanalında Kaya Saat ve Saat&Saat’le işbirliği yapıyor. 1984 yılından beri saat işinde olan hazır giyim markası Guess’in hedef kitlesi 16-25 yaş arası gençler. 1994’de ise Guess Collection’la 25-40 yaş arasındakileri yeni hedef kitlesi olarak belirlediler.
ODAK GUESS COLLECTION’DA: Guess saatleri CEO’su Cindy Livingston, Türkiye’de 12 yıldır saat sattıkları dağıtım kanalını değiştirdiklerini belirterek, Türkiye’de pazar stratejilerini de değiştirerek Guess Collection’a odaklanacaklarını söyledi. Yıllardır Türkiye’de iyi bir pazarları olduğunu dile getiren Livingston, "Dünyada çok hızlı büyüyoruz. Guess Collection’u bu yıl ikiye katlamak için iyi bir fırsata sahibiz. Türkiye’de de bunu yapmak istiyoruz" dedi.
TÜRKİYE’Yİ KÖPRÜ YAPACAĞIZ: Livingston, Türkiye’de yüzde 50 oranında pazar payı kazanmak istediklerini dile getirerek, kendileri için çok stratejik bir pazar olan Türkiye’de yeni pazarlama kampanyası düzenlediklerini kaydetti. Avrupa’da satışlarının çok iyi olduğunu ve Ortadoğu’da iyi işlerinin bulunduğunu aktaran Livingston, Türkiye’nin bu ikisi arasında bir köprü olacağını vurguladı. Livingston, "Türkiye’yi iki kıta arasında köprü yapmak istiyoruz. Moda sever gençlerin bulunduğu Türkiye bizim için mükemmel bir pazar. Onlar Guess’i tanıyor ve giyinmeyi seviyorlar" diye konuştu. Livingston, Türkiye’de yaş ortalamasının da çok genç olduğunu ve gençlerin tam kendilerine hitap ettiğini kaydederek, pazarlama yatırımı yaparak bu gençlerin peşinden gideceklerini, moda için saatlerde büyük iş artışı beklediklerini dile getirdi.
100 BİN SATARIZ: Cindy Livingston, Türkiye pazarına odaklanacaklarını ve satışlarını daha da artırmayı hedeflediklerini belirterek, "Daha fazla pazarlama yapıp, daha fazla büyümek istiyoruz. Dünyada toplam satışımız 1 milyon adetin üzerinde. Her yıl işimiz yüzde 20 büyüyor. Türkiye’deki satışımız 40 bin parça. Gelecek yıl bu 60 bine çıkar. Ama bu pazarda 100 bin satabileceğimizi düşünüyoruz. Buna ulaşmak için üç yıllık planlarımız var. Türkiye’de büyük potansiyel var" şeklinde konuştu.
Kadın ve erkekte büyük saatler moda
GUESS saatleri CEO’su Cindy Livingston, saatlerdeki trendlere de değinerek, "Hem erkekler, hem de kadınlarda saatler son dönemde daha büyük hale geldi. Saatler değerli taşlar da kullanılıyor. Saatler daha büyük olunca tasarım için daha uygun hale geliyor. Saatleri daha ilginç yapabiliyoruz. Altın ve siyah modeller çok popüler. Dünyada en çok satan modellerimiz Türkiye’de en çok satıyor" açıklamasını yaptı.
Moda küreselleşti beğeni farkı kalmadı
DÜNYADA bütün ülkelerde, saat tercihlerinin benzer hale geldiğini aktaran Livingston, şu tespitlerde bulundu: "İlk işe başladığımda Asya’da, Avrupa’da farklı trendler vardı. Bugün moda çok hızlı, internet ve reklamlarla herkes aynı anda her şeyi görüyor. En iyi saatler anında her yerde oluyor. Artık ülkelerdeki gençlerin moda anlayışlarında farklılık yok. Ülke ve bölgelerde insanların tercihleri arasında farklılık yok. Artık moda da küresel oldu. Bazıları bunun kötü olduğunu söylüyor. Ben bunu her zaman ilginç buldum. Bir ve iki numaralı saatlerimiz her yerde aynı oluyor."
Saati giyim modası ile uyumlaştırıyoruz
SON dönemde mücevher için de lisans alan Guess, değerli taşları da saatlerde kullanıyor. Yeni girdikleri takı ve mücevherli saat konusunda da bilgi veren Livingston, kişiye özel mücevheri sonbaharda Türkiye’ye de getireceklerini dile getirerek, mücevherde departman store’lar dahil farklı kanallarla da çalışacaklarını aktardı. Livingston, şunları söyledi: "Moda saat markaları pazarında DKNY, Diesel ve Tommy Hilfiger gibi markalarla mücadele ediyoruz. Modayı yaratmak için çok çalışıyoruz. Sadece saat yaparak üstüne marka koymuyoruz. Giyim modasında ne varsa saatleri onunla uyumlaştırıyoruz."