Demet CENGİZ BİLGİN
Oluşturulma Tarihi: Eylül 14, 2007 00:00
C&A tarihinin en hızlı büyüme operasyonunu yaşadığı Türkiye’de metrekare satışlarda Avrupa ortalamasının yüzde 20 üstüne çıktı, bazı kategorilerde stokları tükendi.
C&A’nın ciroda yüzde 20’nin altında pay alacağını düşündüğü erkek kategorisi ise yüzde 20’lerin oldukça üstüne çıktı.
SADECE Avrupa için bu yıl 6 milyar Euro’nun üzerinde ciro hedefleyen 166 yıllık Hollanda markası C&A, Mayıs ayında Mecidiyeköy’de açtığı mağazayla geldiği Türkiye’de metrekareye düşen satışlarda Avrupa ortalamasının yüzde 20 üzerine çıktı. Türkiye’de karşılaştıkları tepki ve aldıkları sonuçtan son derece memnun olduklarını belirten, C&A’nın Bölge Pazarlama Müdürü Johannes Tisborn, "Bizi en çok şaşırtan şey erkek kategorisindeki satış rakamları oldu. Biz yüzde 20’nin çok altında cirodan pay alacağını düşünürken, erkek kategorisi yüzde 20’yi epey geçti" dedi.
SÜRPRİZ GELİŞME: Almanya başta olmak üzere Kuzey Avrupa ülkelerinde erkeklerin daha çok ihtiyaçlara yönelik alışveriş yaptığını anımsatan Tisborn şöyle konuştu: "Hatta bu ihtiyaca dönük alışverişi gerçekleştirme işini sevgililerine ya da eşlerine bırakıyorlar. Türkiye’de ise genç erkeklerin gruplar halinde mağazalara girdiğini, birbirlerine beğendikleri ürünleri gösterdiklerini, deneme kabinlerinde kuyruklara girdiklerini görüyoruz. Bu gerçekten beklemediğimiz bir şeydi. Sürpriz bir gelişmeydi."
STOKLAR TÜKENDİ: Bir kaç kategoride stoklarının tükendiğini, özellikle aksesuvar ve erkek pijamasında tükenen stokların kendilerini hayrete düşürdüğünü anlatan Tisborn şunları söyledi: "Türkiye planlamamızı iyi yaptığımızı gördük. Aldığımız tepkiler, tüketici ilgisi bize devam etmek için gereken güveni verdi. Avrupa mağazalarımızda gerçekleştirdiğimiz metrekare satış rakamlarının yüzde 20 üstüne çıktık. Tabii ki Mecidiyeköy çok iyi bir lokasyon. Bu mağazada aldığımız sonuçlar belki bütün mağazalarda olmayacak. Rakamlar Türkiye pazarının tamamı için geçerli olur mu bilmiyorum ama şimdilik çok memnunuz."
TARİHİ BÜYÜME: C&A, Eylül’de Bakırköy Capacity alışveriş merkezinde 500 metrekare büyüklüğünde bir çocuk mağazası, Ekim’de Bursa’da 3000 metrekare, Kasım’da Eskişehir’de 1400 metrekare ve Aralık’da Ankara’da 3400 metrekare büyüklüğünde dört yeni mağaza daha açmaya hazırlanıyor. C&A iki farklı mağaza olasılığını da değerlendiriyor. Böylece yıl sonuna kadar C&A Türkiye’de 6-7 mağazalı bir operasyona dönüşecek. Johannes Tisborn, C&A’nın tarihi boyunca yeni girdiği hiçbir ülkede böyle bir büyüme ve yaygınlığa ulaşmadığını, bunun kendileri için tarihi bir başarı olduğunu söyledi. Tisborn, çocuk mağazasının iyi performans göstermesi durumunda ise, daha kolay açılabilen bu mağazalarda yaygınlaşabileceklerini de belirtti.
Moda algınız çok yüksek, öğretici bir pazarsınız
TÜRKİYE’nin C&A’in faaliyet gösterdiği ülkeler arasında en hızlı pazar olduğuna işaret eden Johannes Tisborn, "Türkiye gerçekten hızlı bir pazar ve moda algısı çok yüksek. Hem güçlü yerel rakipler hem de uluslararası önemli oyuncular var. Türkiye perakendeciler için çok öğretici bir pazar. Biz de şu anda pek çok şey öğreniyoruz. Dinamik pazar bizi de canlı tutuyor. Geç kalmadan Türkiye pazarına geldik. Biraz daha beklesek geç olabilirdi" diye konuştu.
İki yıl sonra yol haritası belirlenecek
C&A Türkiye Finans ve Yönetim Başkanı Berna Kural Okandan ise, markanın Türkiye’de daha çok yeni olduğunu vurgulayarak, gelecek iki yılda alınacak sonuçlara göre yol haritasını belirleyeceklerini söyledi. Okandan "Ülkenin nüfusu, büyüyen ülke ekonomisi ve kişi başı gelir ile tüketim kültürü yeni bir markanın pazara giriş sürecinde etkili olur" dedi.