Renault: Artık saldırıya geçiyoruz Bursa bizim en hızlı fabrikamız

Güncelleme Tarihi:

Renault: Artık saldırıya geçiyoruz Bursa bizim en hızlı fabrikamız
Oluşturulma Tarihi: Eylül 12, 2007 00:00

Türkiye’de de üretilecek Clio Grand Tour’un da aralarında yer aldığı 10 yeni modeli birden Frankfurt Motor Show’da vitrine çıkaran Renault’nun Başkanı Carlos Ghosn, "Renault gelecek iki yıl boyunca atakta olacak. Yeni modellerimizle artık savunmadan saldırıya geçiyoruz" dedi.

Renault’nun Bursa fabrikası için de "En çok ve en hızlı çalışan fabrikamız" diyen Ghosn, "Bursa, Renault’nun gelecek planları içindeki sağlam yerini koruyacak" diye konuştu.

FRANSIZ otomotiv devi Renault, Türkiye’de Bursa fabrikasında üretilerek 2008 yılı başında pazara sunulacak olan Clio Grand Tour’un da aralarında yer aldığı 10 yeni modelini birden 62’nci Uluslararası Frankfurt Otomobil Fuarı’nda (IAA Frankfurt Motor Show), vitrine çıkardı. Fuar öncesi yeni stratejileri ve hedefleri konusunda bilgi veren Renault Başkanı Carlos Ghosn, "2009 Kontrat Planı’nı açıkladıktan sonra son 2 yıldır savunmadaydık. Tanıttığımız 10 yeni modelle birlikte dünya otomotiv pazarında saldırıya geçiyoruz" diye konuştu. Ghosn, Bursa fabrikasınının da Renault’nun gelecek planları içindeki sağlam yerini koruyacağını dile getirdi.

HER AY YENİ BİR MODEL: 2007 yılının ilk yarısında düşen Renault satışların yıl sonundan itibaren yeniden artışa geçmesini beklediklerini, 2009 yılında ise 800 bin araç daha fazla satmayı hedeflediklerini açıklayan Carlos Ghosn, şunları söyledi: "Renault gelecek iki yıl boyunca atakta olacak. Artık savunmadan saldırıya geçtik. Hem piyasa payımız hem de kárlılığımız artacak. Renault hiç bu kadar kısa sürede bu kadar model geliştirmemişti. 2009 Kontrat Planı’mız çerçevesinde söz verdiklerimizi yerine getiriyoruz. Frankfurt’ta yeni Twingo, yeni Laguna, Clio Grand Tour, Koleos, yeni Kangoo, Kangoo Compact Concept, Sandero, Logan pickup ve Laguna Coupe Concept’i tanıtıyoruz. 1.5 yıl önce 2009 Kontrat Planı’mızı açıkladığımızda 26 yeni model üreteceğimizi duyurmuştuk. Halen pazara çıkmış bulunan yeni Twingo başta olmak üzere 10 modeli kısa sürede pazara çıkarmış olacağız. 2008’de neredeyse her ay yeni bir modelimizi tanıtıyor olacağız."

BURSA EN HIZLI FABRİKAMIZ: Carlos Ghosn, bir soru üzerine Renault’nun Oyak’la ortak olduğu Bursa fabrikasında 7 gün 24 saat üretim gerçekleştirdiklerini kaydederek, şu değerlendirmeyi yaptı: "Bursa bugün Renault’nun üretim merkezleri arasında en fazla ve en hızlı çalışan fabrikamız. Gande 3 vardiya, yılda 6 bin saat üretim sürüyor. Hem çok kaliteli üretim yapıyor, hem de koşullara göre çalışma düzenini esnetebiliyor. Bizim çok kárlı operasyonlarımızdan biri. Ürün kalitesi ise çok yüksek. Bursa’da epey yatırım yaptık. Bundan da memnuniyet duymaktayız. Ghosn, "Clio Grand Tour’un ardından yeni modeller gündeme gelecek mi?" sorusunu ise şöyle yanıtladı: "Elbette Renault, Bursa’daki fabrikada daha fazla üretim yapmak istiyor, yeni modeller de gündeme getirmeyi planlıyor. Ancak, diğer üretim merkezlerimizi de dikkate alarak bu işi dengeli götürmek durumundayız. Şunu vurgulamalıyım ki, Bursa, Renault sistemi içinde gelecekte de çok sağlam yerini koruyacak."

NİSSAN İÇİN YER YOK: Bu arada Renault ve Nissan işbirliği Türkiye’de herhangi bir ortak üretimin düşünüp düşünmediğine ilişkin bur soru üzerine de Ghosn, Bursa’daki fabrikanın tamamen dolu olduğunu hatırlatarak, şu yanıtı verdi: "Türkiye, rekabet gücü çok yüksek bir yer, araç üretmek için muhteşem bir ülke. Ama bugün itibarıyla Nissan üretimine geçilebilecek yer yok. Mevcut tesislerde daha fazla üretim yapabilmek neredeyse imkansız. İşte bu nedenle bugün Türkiye’de Nissan otomobil üretilmiyor."

3 bin dolarlık araç projesinde oluruz

RENAULT’un Başkanı Carlos Ghosn, ucuz otomobil üretimiyle ilgili bir soru üzerine, "Amacımız düşük fiyatlı araç üreten üretici haline gelmek değil. Bütün sınıflara hitap eden rekabet edebilir bir marka olmayı amaçlıyoruz. Önceleri Japonya ucuz otomobillerle devreye girdi, sonra lüks sınıfa geçti. Aynı yolu Kore de izledi. Şimdi ucuz otomobil konusunda Çin ve Hindistan’ın çalışmaları var. Eğer Hindistan’da 3 bin dolarlık bir araç üretilmesi için çalışılıyorsa, o zaman oradaki ortağımızla biz bu projenin içinde oluruz" değerlendirmesini yaptı. Ghosn, "Bir gün ’kullan at otomobil’ üretimi de gündeme gelebilir mi?" sorusuna da "İnsanlar ucuz otomobile binmek ister ama bunun kullanılıp atılacak bir araç olmasına sıcak bakmazlar. Biz bir yandan tüketiciye ucuz araç seçeneği de sunarken, diğer taraftan bu segmentte de kár etmeyi hedefleriz" yanıtını verdi.

Karbondioksit salınımında ortalamanın altına indik

CARLOS Ghosn, otomobillerde kilometre başına çevreye salınan karbondioksit oranında Avrupa Birliği (AB) ortalamasının 160 gram olduğuna dikkat çekerek, şunları dile getirdi: "Renault kilometrede karbondioksit salınımını 144 grama düşürerek AB ortalamasının da altına inmeyi başardı. 2009 Kontrat Planı hedeflerine ulaştığımızda bu rakam 140 grama inecek. Hedefimiz en ekolojik ve en ekonomik araçları üretmek."

Tüketiciye karşı şeffaf davranırız, hatalı aracı anında geri çağırırız

CARLOS Ghosn, "Brezilya’da bir aracınız sorunlu çıktı. Bu tür durumlar marka imajınızı nasıl etkiliyor?" sorusunu şöyle yanıtladı: "İlkemiz tüketicimize karşı şeffaf davranmak. Eğer bir hata tespit edilmişse, o araçları anında geri çağırırız. Bu konuda dünyadaki Renault ağına verilmiş kesin talimatımız vardır. Hatanın faturasını tüketicimize asla yüklemek istemiyoruz."

Yeni Laguna’nın anahtar kartı çamaşır makinesine de dayanır

CARLOS Ghosn, Renault’un üst sınıf modellerinden Laguna’nın anahtar kartının daha önce sudan etkilendiğini ifade ederek, yeni gelişmeyi şöyle anlattı: "Biz bunun üzerinde çok çalıştık. Yeni Laguna’yı geliştirirken anahtar kartı üzerinde de çok çalıştık. Yeni Laguna’nın anahtar kartını çamaşır makinesine atıp yıkasanız bile artık sudan zarar görmüyor."
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!