A.A.
Oluşturulma Tarihi: Şubat 02, 2006 14:35
Bursa'nın merkez Osmangazi İlçe Kaymakamlığı Tüketici Sorunları Hakem Heyeti'nin, “eski Tüketicileri Koruma Derneği (TÜKDER) Genel Başkanı Necati Yentürk'ten kira bedeli yatırdığı banka şubesinin aldığı 20 YTL'lik komisyonun faiziyle birlikte geri verilmesine” karar verdiği bildirildi.
Alınan bilgiye göre, Avukat Necati Yentürk, ev sahibinin banka hesabına kira bedelini yatırmak istedi. Hesabın bulunduğu banka şubesine para yatırmasına rağmen, kendisinden 20 YTL'lik komisyon bedeli alınan Yentürk, Osmangazi Kaymakamlığı Tüketici Sorunları Hakem Heyeti'ne başvurarak, haksız yere tahsil edildiğiğini öne sürdüğü komisyonun, yasal faiziyle birlikte iade edilmesini talep etti.
Komisyon alan banka şubesinden heyete gönderilen yazıda ise 3. kişinin para yatırma bedeli olarak ve yasal mevzuata dayanarak bu paranın tahsil edildiği belirtilerek, “haksız yapılan” şikayetin reddi talep edildi.
Bankanın dilekçesinde yasal dayanak gösterilmediği ve sadece belirlenen komisyon ücretlerini gösterir bir tablonun eklendiğine hükmeden heyetin, tüketicinin herhangi bir havale işlemi yapmadığının açık olduğu ifade edilen kararında, “Bu durumda bankanın hizmet karşılığı komisyon talebini tüketiciden talep etmesi, yasal değildir” denildi.
Buna göre, oy birliğiyle, havale bedeli olan 20 YTL'nin, işletilecek yasal faiziyle birlikte bankadan alınıp tüketiciye verilmesine, itiraz yolu açık olmak üzere karar verildi.
“TÜRKİYE'DE ALINAN İLK KARAR" Necati Yentürk, yaptığı açıklamada, başta
kredi kartları olmak üzere, bankalarla ilgili çok sayıda şikayetin olduğunun bilindiğini ifade ederek, şunları kaydetti: “Bankaların son günlerde uygulamaya koyduğu deli dumrul işlemlerinden biri de benim başıma geldi. Bu karar, konuyla ilgili olarak
Türkiye'de alınan ilk hakem heyeti kararıdır. Makul bir süre içinde bu paranın ödenmemesi halinde, icra kanalıyla bu paranın tahsili yoluna gideceğim. Ayrıca işlem usülsüz olduğu için, buna ilişkin olarak Sanayi ve Ticaret İl Müdürlüğü'nce idari para cezası da verilebilir. Tüketicilere, böylesi durumlarda Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri'ne başvurarak, haklarını aramalarını öneriyorum.”