Güncelleme Tarihi:
Habertürk'ten Olcay Aydilek'in haberine göre EPDK Başkanı Mustafa Yılmaz, bir süre önce Habertürk'e yaptığı açıklamada, elektrik üretim ve dağıtım şirketlerinin özellikle dolar kurunun artışından kaynaklanan sorunlarını bildiklerini ve dağıtım şirketlerini belli bir ölçüde rahatlatacak “gelir yaratıcı” bazı çalışmalar yaptıklarını belirtmişti. EPDK, bu konuya ilişkin teknik çalışmasını büyük ölçüde tamamladı. Bu çalışmanın Kurban Bayramı sonrasında kurulun gündemine gelmesi ve değerlendirilmesi bekleniyor. İşte o kalemlerden bazıları:
VERİMLİLİK ARTIŞI: Bu kalemden sağlanacak gelir dağıtım şirketinin hanesine yazılacak.
DİREKLERE VE TRAFOLARA REKLAM: Dağıtım şirketleri, direklere ve trafolara reklam alacaklar. Gelirin bir kısmı dağıtım şirketinde kalacak, bir kısmı da tüketici lehine tarifeye yansıyacak. (EPDK kaynakları, halen bu tip bazı lokal sayılabilecek uygulamalar bulunduğunu, sağlanan gelirin doğrudan tarifeye yansıtıldığını, şirketlere herhangi bir katkısının olmadığını söyledi. Kaynaklar, bu nedenle şirketlerin isteksiz davrandığını, yeni uygulamayla birlikte gelirden pay alacakları için dağıtım şirketlerinin daha şevkle bu işi yapacağını vurguladı.)
DANIŞMANLIK HİZMETİ: Dağıtım şirketleri, Organize Sanayi Bölgeleri’ne (OSB) ve benzeri kuruluşlara belirlenen bazı konularda (iç tesisat gibi) danışmanlık hizmeti verecek. Sağlanan gelirin bir kısmı, yine tarifeye yansıtılacak. Bu iki kalemden sağlanan pozitif katkı, tüketicinin cebinden elektrik için daha az para çıkmasını sağlayacak.
EPDK’YA ‘KAPIDA FATURA TAHSİLATI YAPALIM’ ÖNERİSİ
Kaynaklar, söz konusu kalemlerden sağlanacak gelirin paylaşım (dağıtım şirketi ve tarife) oranlarının henüz belli olmadığını, kurulun bu konuda karar vereceğini söyledi. Dağıtım şirketleri, EPDK’ya gelir yaratıcı bir başka öneride daha bulundu. Şirketler, elektrik faturalarının kapıda tahsilatına izin verilmesini istedi. EPDK, kapıda tahsilatı kabul ederse, faturaya belli bir miktar “masraf” eklenecek. Kaynaklar, bu konuda olumlu ya da olumsuz bir kararın alınmadığını kaydetti.
GELİRİN NE KADARININ DAĞITILACAĞI BELLİ DEĞİL
Hurriyet.com.tr’nin ulaştığı bilgilere göre şirketlerin söz konusu gelirin ne kadarını kendilerine alacakları ne kadarını tüketicinin faturasına indirim olarak alacakları henüz belli olmadı.