Güncelleme Tarihi:
Konu hakkında Hurriyet.com.tr'ye açıklama yapan Tüketici Sorunları Derneği (TÜSODER) Genel Başkanı Aydın Ağaoğlu, “Elektrik dağıtım şirketleri abonelerine önceden haber vermeden neredeyse ülkenin tamamına yakınını elektriksiz bırakarak milyonlarca aboneyi mağdur etmişler ve şu ana kadar da kesintinin sebebi hakkında net bir açıklama yapmamışlardır. Cihaza bağlı hastaların yaşamlarını tehlikeye sokan, milyonlarca insanın ulaşım imkanını ortadan kaldıran, fabrikaları durduran bu habersiz kesinti nedeniyle çeşitli söylentiler dolaşmakta, EMO yetkilileri, kesintinin sebebinin Türkiye’nin Avrupa tarafından enterkonnekte sistemden çıkarılmasına bağlı olabileceğini söylerken, bazı kesimler ise siber saldırı ihtimalinden bahsetmektedir. Bir diğer iddia ise tamamı özelleştirilmiş 21 dağıtım şirketinin elektrikte kayıp kaçak bedeline itiraz eden tüketicilere kendi kasalarından ödedikleri paraları ve başka bazı alacaklarını devletten tahsil edememelerinden kaynaklandığı şeklindedir” dedi.
ZARARLARIN TAZMİNİ İSTENEBİLİR
Bu kesintiden zarar gören abonelerin zararlarının tazmin hakkına sahip olduklarını ileri süren Ağaoğlu, “Mevzuata göre dağıtım şirketleri kesintiler konusunda abonelerini 48 saat önceden bilgilendirmekle yükümlüdürler. Olağanüstü
Tacir ve sanayicilerin de bu haklara sahip olduğuna işaret eden Ağaoğlu sözlerine devamla, “Ancak tacir ve sanayici aboneler haklarını aramak için genel mahkemelere başvurmalı, onlar da Elektrik Piyasası Tüketici Hizmetleri Yönetmeliği’nin 19. Maddesinin 5. Fıkrası uyarınca habersiz kesintinin neden olduğu zararlarını belgeleyerek talep edebilirler” dedi.