Güncelleme Tarihi:
KAP'A AÇIKLAMA YAPILDI
YENİ PLANA ONAY VERİLDİ
Türkiye’nin en büyük yat limanı olan Kalamış'ın imar planları mahkeme tarafından durdurulmuştu. İhalenin ardından gelen bu mahkeme kararı nedeniyle Özelleştirme İdaresi Başkanlığı (ÖİB) yeni bir 'imar planı' hazırladı.
ÖİB'in hazırladığı imar planı ise 17 Mart 2015 tarihli Özelleştirme Yüksek Kurulu kararıyla onaylandı. Üç gün önce Başbakan Davutoğlu, Başbakan Yardımcısı Ali Babacan, Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, Çevre ve Şehircilik Bakanı İdris Güllüce ve Ulaştırma, Denizcilik, Haberleşme Bakanı Feridun Bilgin imzasıyla karar yürürlüğe girdi.
SÜREÇ NASIL İŞLEYECEK?
Bugün de Resmi Gazete'de yayımlanan imar değişikliği kararı sonrası yeni süreç nasıl işleyecek?
Özelleştirme mevzuatı gereğince Özelleştirme İdaresi Başkanlığı, en büyük teklif sahibi olduğu için Koç'a yeniden davet gönderecek. Yeni imar planı doğrultusunda, "Hala istiyor musunuz, alacak mısınız" diye soracak. Koç'un yanıtı 'hayır' olursa; bu kez 654 milyon dolarla ikinci en yüksek teklif sahibi olan Safi Gayrımenkul'e 'Kalamış Yat Limanını hala isteyip' istemedikleri sorulacak. Safi Holding isterse Liman'ı 30 yıl süreyle işletme hakkını almış olacak.
Safi Gayrımenkul'ün yanıtı da 'hayır' olursa; 600 milyonluk teklifiyle ihalenin üçüncüsü olan Ali Ağaoğlu-Yılport'a teklif gidecek.
ÜÇÜ DE "HAYIR" DERSE İHALE İPTAL OLACAK
Kalamış İhalesi, üç teklif sahibinin de 'hayır' demesi durumunda iptal olacak ve ÖİB yeni bir ihale süreci başlatacak.
ÖİB'nin onayladığı yeni imr planı
7 GRUP TEKLİF VERMİŞTİ
Türkiye'nin denizde bağlama kapasitesi açısından en büyük yat limanı olma özelliği taşıyan ve toplam 1.500 yatın bağlanabildiği Kalamış’ın geçen yıl mayısta yapılan ihalesine 7 grup teklif vermişti. Safi Gayrimenkul ile son ikiye kalan Tek-Art, 664 milyon dolara ihaleyi kazanmıştı. Ancak aradan geçen sürede imar sorunu çözülemedi.