Güncelleme Tarihi:
BÜYÜK mağazaların haksız rekabet yaratan “maliyetin altında zararına satış” yapması ve süresi belirsiz indirimli satış kampanyası düzenlemesi yasaklanıyor.
ZARARINA SATIŞ YASAK
Büyük mağazalar tedarikçi ve üreticilerden satın aldıkları ürünleri kendi markaları altında satmaları halinde bu satışların toplamı cirolarının yüzde 30’unu geçemeyecek. Son kullanma tarihini açıkça etikette veya ambalajda belirtmeden tüketim mallarında indirimli veya hediyeli satış kampanyası düzenlenemeyecek. Büyük mağazalar diğer işletmeler zarar verecek veya haksız rekabet oluşturacak şekilde maliyetinin altında zararına satış yapamayacak.
SABAH AÇILIŞ 10.30 AKŞAM KAPANIŞ 20.30
Büyük mağazalar (fiili satış alanı 400 metrekarenin üzerinde) tasfiye, işyeri değişikliği, kış ve yaz mevsim değişimi, bayram ve özel günlerde, seri sonu satışlarda bağlı olduğu odadan indirimli satış izni alacak. Çalışma günlerinde sabah saat 10.30’da açılacak olan büyük mağazalar cumartesi hariç, pazar günü ve resmi tatil günleri tamamen, diğer günler ise saat 20.30’dan itibaren müşteri trafiğine kapalı olacak.
YÖRESEL RAF ŞARTI
Sayıları 400’ü bulan AVM’lere yöresel ürün zorunluluğu getiriliyor. Buna göre AVM’lerde mağaza satış alanının en az yüzde 1’ine denk alanda yöresel ürünler için yer ayrılacak.
MESCİT ZORUNLULUĞU
Satış alanı 2 bin 500 metrekarenin üzerinde olan AVM’lerde hijyen şartlarına uygun erkek ve bayan tuvaleti, mescit ve çocuk odası oluşturulacak.
BÜYÜK MAĞAZA=400 METREKARENİN ÜZERİ SATIŞ ALANI
TASARIDA pazar ve cumartesi hariç resmi tatil günlerinde kapalı olmasına karar verilen büyük mağaza tanımı şöyle: Park ve depolar hariç satış alanı itibariyle fiili satış alanı 400 metrekarenin üzerinde olan süpermarket, hipermarket, mega market, gross market, tanzim, indirimli satış mağazası ve benzeri isimler altında tüketim maddeleri ve ihtiyaç malzemelerinin toptan veya perakende satışının yapıldığı işyerleriyle bunları ihtiva eden alışveriş merkezleri.