Güncelleme Tarihi:
İKİ GÜN İNCELEME YAPILDI
Makine, inşaat, elektrik-elektronik mühendisleri ile A sınıfı iş güvenliği uzmanından oluşan 7 kişilik heyet, 7 ve 8 Eylül’de inşaata giderek iki gün boyunca olayın oluşumu, sebepleri ve verdiği zararın tespiti için inceleme yaptı. Savcılığa gönderilen ön raporda, bilirkişi heyeti gün gün yapılanları da not etti. 7 Eylül’deki asansör kabininde yukarıdaki malzemelerin düşme ihtimaline karşı inceleme yapılamadığını belirten bilirkişi, ertesi gün düşme ihtimali olan malzemenin kaldırıldığını ve asansör kabininde inceleme yapıldığını belirtti.
GÖZ GÖRE GÖRE ÖLMÜŞLER
Bilirkişi raporunda şu tespitlere yer verildi:
- Kabin operatörü kumanda panelindeki Acil durdurma butonunu basılı konumdaydı.
- Kazanın meydana geldiği asansör boşluğunda tespit edilebilen ilk çarpma noktası, döşeme kalınlığı tarafından 31’inci ve 32’inci katlar arasında yer alıyor. Şaftın diğer üç yüzeyinde herhangi bir çarpma veya sürtme izine rastlanılmadı.
- Nihai sınır kesiciyi tetiklemesi gereken plaka var ancak bu plakanın tetiklemesi gereken sınır anahtarı kaza mahallinde görülemedi. Sınır kesici sistemin kaza anında işlevini yerine getirmediği sabit.
- Bu sistemin devreye girmemesinin nedeni mevcut bilgi ve gözlemlerle tereddüte mahal bırakmayacak şekilde tespit edilemedi. Olasılıklar: sisteme ilişkin anahtarın var olmaması, var ise çalışır halde olmaması, çalışır halde ise bilinçli olarak devre dışı bırakılmış olması
- Mekanik durdurucu sistem mast üzerinde bulunmuyor. Sınır kesici sonrası ve mekanik durdurucu öncesi yetkin kişinin yukarı doğru kontrollü bir şekilde hareket ettirmesine imkan tanınmış.
- Asansör teknik olarak bu hareketi yapabilir ancak mekanik durdurucu olmaması ve standartta bahsedilen yetkin kişinin bulunmaması sebebiyle, nihai sınır kesicinin üzerindeki hatta girilmemesi gerekiyordu